Ένας σταθμός φόρτισης EV φορτηγών θα καίει όσο μια μικρή πόλη

Η ηλεκτρική ενέργεια έχει ήδη μεταμορφώσει την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων και θα το κάνει όλο και περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Σύντομα θα εισβάλλει και στα μεγάλα φορτηγά, καθώς η Tesla θα παραδώσει το πρώτο Semi σε πελάτη την 1η Δεκεμβρίου κι ελπίζει να κατασκευάζει έως και 50.000 ηλεκτρικά φορτηγά ετησίως ήδη από το 2024. Και βέβαια, δεν είναι η μόνη εταιρία που επενδύει σε ηλεκτρικά φορτηγά. Τον Οκτώβρη, η Renault τρόλαρε την Tesla για την αργοπορία της, προβάλλοντας ένα βίντεο που δείχνει ένα ηλεκτρικό της φορτηγό που χρησιμοποιείται ήδη για αφισοκόλληση.

Το 2030 ή το 2035, η αγορά ενός ηλεκτρικού φορτηγού θα είναι σχεδόν αυτονόητη, τουλάχιστον για την αμερικάνικη αγορά, αλλά η φόρτισή του μπορεί και να μην είναι, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση του National Grid. Η μελέτη λέει ότι η αγορά ηλεκτρικών φορτηγών θα μπορούσε να πληγεί από μια ανεπαρκή υποδομή φόρτισης την επόμενη δεκαετία, εάν δεν πραγματοποιηθούν σημαντικές επενδύσεις τώρα. Γιατί; Επειδή εκτιμά ότι ένας σταθμός φόρτισης φορτηγών το 2035 μπορεί να χρειάζεται τόσο ηλεκτρισμό όσο μια μικρή πόλη. Το πρόβλημα δεν είναι η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που θα χρειαστούμε, αλλά το πόσο γρήγορα θα πρέπει να την παρέχουμε σε ένα μέρος. Το Bloomberg παρομοιάζει τον ηλεκτρισμό με το νερό που ρέει μέσα από ένα λάστιχο ποτίσματος, επισημαίνοντας ότι θα μπορούσαμε εύκολα να χρησιμοποιήσουμε ένα τέτοιο λάστιχο για να γεμίσουμε μια πισίνα αν είχαμε καμιά εβδομάδα στη διάθεσή μας, αλλά το να γεμίσουμε αυτήν την πισίνα σε λίγες μόνο ώρες είναι μια διαφορετική ιστορία. Για να το κάνουμε αυτό, θα χρειαστούμε μία ή και περισσότερες υδροφόρες. Το πρόβλημα λοιπόν δεν εστιάζει στην επάρκεια του νερού (αν και στην περίπτωση του ρεύματος, είναι κι αυτό ένας πονοκέφαλος) αλλά στην παροχή.

Και βέβαια, αυτές οι υποδομές απαιτούν πολύ χρόνο για να κατασκευαστούν. Μια σύνδεση με το δίκτυο ικανή να παράσχει περισσότερα από 5 μεγαβάτ ισχύος μπορεί να χρειαστεί έως κι οκτώ χρόνια για να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί, ενώ θα κοστίσει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια. Δεν είναι λοιπόν απίθανο η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να πραγματοποιηθεί πριν αναβαθμιστεί επαρκώς το δίκτυο φόρτισης ώστε να τη στηρίξει πλήρως.

«Πρέπει να αρχίσουμε να κάνουμε αυτές τις επενδύσεις τώρα», δήλωσε ο Bart Franey, αντιπρόεδρος ανάπτυξης καθαρής ενέργειας στο National Grid, σε συνέντευξή του στο Bloomberg. «Δεν μπορούμε απλώς να περιμένουμε να συμβεί, γιατί η αγορά θα ξεπεράσει τις υποδομές». «Ορισμένοι πελάτες μας αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα», παραδέχτηκε ο Rakesh Aneja, υπεύθυνος ηλεκτρικών φορτηγών στη Daimler North America. Η εταιρία προσφέρει επί του παρόντος ηλεκτρικά φορτηγά στις ΗΠΑ της θυγατρικής της Freightliner eCascadia, αλλά ορισμένοι πελάτες ανακάλυψαν ότι η κατασκευή σωστής ηλεκτρολογικής σύνδεσης μπορεί να χρειαστεί ως κι ένα χρόνο. Αν κρίνουμε από το πόσους μήνες απαιτήθηκαν για να ξεπεραστούν γραφειοκρατικοί σκόπελοι για την Tesla στους σταθμούς φόρτισής της στην Αταλάντη, τότε τα πράγματα αναμένονται ακόμα χειρότερα στην πατρίδα μας. 

«Το νούμερο ένα μέλημα για τους στόλους που θέλουν να ηλεκτροδοτήσουν όλα τα οχήματά τους είναι η απαιτούμενη υποδομή», δήλωσε στο Bloomberg ο Brian Wilkie, διευθυντής ηλεκτροδότησης μεταφορών στο National Grid. «Αν μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημα της φόρτισης, μπορούν να κυριαρχήσουν στην αγορά πολύ πιο γρήγορα».

Περισσότερα Άρθρα