Ο Harry Metcalfe δοκιμάζει την υβριδική Ferrari SF90 Stradale

Για τους περισσότερους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων, η παρουσίαση ηλεκτρικών κι υβριδικών μοντέλων αποτελεί απειλή για τον χαρακτήρα της οδηγικής εμπειρίας. Ωστόσο, υπάρχει μια μάρκα που δεν είχε ποτέ πρόβλημα με τον χαρακτήρα των δημιουργημάτων της κι αυτή είναι η Ferrari, οπότε αν μπορεί να κάνει τα υβριδικά σπορ αυτοκίνητα αποδεκτά και ποθητά, τότε ίσως θα μπορούσε να αλλάξει την αντίληψη των πολλών.

Ο Harry Metcalfe, έγκριτος δημοσιογράφος κι ιδρυτής του βρετανικού EVO, ενός εξαιρετικά οδηγοκεντρικού περιοδικού, μας ταξιδεύει στα πιο μύχια χαρακτηριστικά της Ferrari SF90 Stradale , του υβριδικού υπεραυτοκίνητου 1.000 ίππων, στο κανάλι του στο YouTube.

Αμέσως, ο Metcalfe αναφέρει την τιμή του ιταλικού μοντέλου, η οποία είναι £374.420 (438.000 € στη Μεγάλη Βρετανία), αλλά μόλις αθροιστούν όλα τα επιπλέον αξεσουάρ εξοπλισμού, ο αριθμός αυτός ξεπερνάει κατά πολύ το μισό εκατομμύριο, στις £523.460 (612.000 €). Μία από αυτές τις επιλογές είναι το κιτ Assetto Fiorano, το οποίο προσθέτει ελατήρια τιτανίου, μη ρυθμιζόμενα αγωνιστικά αμορτισέρ κι ανθρακονημάτινες επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένου του εκτεταμένου ducktail.

Καθώς ο Metcalfe εξετάζει τις προδιαγραφές της SF90, συνειδητοποιεί ότι υπάρχει η δυνατότητα να παράξει πολύ περισσότερη δύναμη από ό,τι ισχυρίζεται η Ferrari. Ο κινητήρας V8 twin-turbo αποδίδει 780 ίππους, ενώ οι τρεις ηλεκτροκινητήρες σε συνδυασμό αποδίδουν 220 ίππους για να φτάσουμε τη συνολική συνδυαστική ισχύ των 1.000 ίππων. Οι δύο μπροστινοί κινητήρες έχουν ισχύ 135 ίππων ο καθένας, ενώ ο πίσω κινητήρας μεταξύ του κινητήρα και του οκτατάχυτου κιβωτίου άλλους 205, οπότε οι πρόσθετοι ίπποι από τους ηλεκτροκινητήρες έπρεπε να είναι 475 κι όχι 220. Γιατί λοιπόν χάνονται 250 ίπποι; Ο μόνος λόγος που δεν μπορεί να προσφέρει την επιπλέον ισχύ είναι ότι η μπαταρία δεν μπορεί να αποφορτίσει αρκετά αμπέρ. Ίσως σε ένα μελλοντικό μοντέλο να ξεκλειδωθεί περισσότερη ιπποδύναμη με την προσθήκη μπαταρίας υψηλότερης τάσης.

Η προεπιλεγμένη ρύθμιση είναι η υβριδική λειτουργία, πράγμα που σημαίνει ότι η εκκίνηση είναι εντελώς αθόρυβη έως ότου ξεμουδιάσετε για τα καλά το δεξί σας πόδι, οπότε κι ενεργοποιείται ο V8 με τα δύο turbo. Η στιγμιαία ροπή των ηλεκτροκινητήρων σημαίνει ότι δεν υπάρχει turbo lag κι ολόκληρο το σύστημα κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να διατηρεί την μπαταρία αρκετά γεμάτη, ώστε να μπορεί να τροφοδοτήσει τους ηλεκτροκινητήρες με πλήρη ισχύ όταν της το ζητήσετε. 

Ο Βρετανός δημοσιογράφος αποκαλεί το αυτοκίνητο «οριακά τρομακτικό» και «συναρπαστικό» και πραγματικά δεν θα περιμέναμε τίποτα λιγότερο από μια Ferrari 1.000 ίππων . Ωστόσο, το αυτοκίνητο είναι επίσης εξαιρετικά οδηγήσιμο ταυτόχρονα και μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα άκακο αρνάκι, όταν οδηγείται ηλεκτρικά και μη μηδενικούς θορύβους και ρύπους.

Εάν το μέλλον των συναρπαστικών σπορ αυτοκινήτων ήταν ποτέ υπό αμφισβήτηση λόγω της ηλεκτροκίνησης, η Ferrari θα μπορούσε κάλλιστα να είναι αυτή που θα θέσει τέλος σε κάθε αμιφιβολία.

Περισσότερα Άρθρα