Η νέα 911 παντός εδάφους θα λέγεται Dakar, ντεμπούτο στις 16/11

Μπορεί η California των ΗΠΑ να βρίσκεται πολύ μακριά από το Dakar της Αφρικής, αλλά εκεί αποφάσισε η Porsche θα λανσάρει την πολυαναμενόμενη παντός εδάφους 911 κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Los Angeles στις 16 Νοεμβρίου. Εμπνευσμένη από τον σκληρό εκτός δρόμου αγώνα Paris-Dakar, η γερμανική εταιρία πήρε εκεί μια σημαντική νίκη το 1984 με μια ειδικά τροποποιημένη τετρακίνητη 911 Carrera. Για να αντεπεξέλθει στα ίδια εδάφη, η 911 Dakar του 2023 θα διαθέτει ρυθμιζόμενη ανάρτηση καθ’ ύψος για να ανασηκώνει τα πολύτιμα μηχανικά της μέρη όταν πρόκειται να διασχίσει ανώμαλο έδαφος.

Η Porsche παραμένει προς το παρόν φειδωλή σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές του νέου της μοντέλου, ανακοινώνοντας μόνο τις εξαντλητικές δοκιμές εκτός δρόμου στις οποίες έχουν υποβληθεί τα πρωτότυπα σε κάθε είδους κατάσταση, από άμμο και σκληρά χώματα μέχρι χιόνι και πάγο. Ο Γενικός Διευθυντής Έργου Achim Lamparter ισχυρίζεται ότι η ομάδα ανάπτυξης έχει διανύσει περισσότερα από 500.000 χιλιόμετρα, συμπεριλαμβανομένων 10.000 χιλιομέτρων εκτός δρόμου για να καταλήξει στις τελικές ρυθμίσεις του πλαισίου, αλλά και να διασφαλίσει την απαιτούμενη αξιοπιστία σε όλες τις συνθήκες. Όπως και να έχει, η Huracan Sterrato της Lamborghini θα έχει έναν σκληρό αντίπαλο.

Μερικά από αυτά τα χιλιόμετρα καλύφθηκαν στο Ντουμπάι και στο Μαρόκο, όπου οι οδηγοί εξέλιξης επιτέθηκαν σε αμμόλοφους 50 μέτρων σε θερμοκρασίες έως και 45 βαθμών Κελσίου, ενώ κάποια άλλα στις παγωμένες λίμνες του Arjeplog στη Σουηδία. Και πριν καταλήξουν στις τελικές ρυθμίσεις, οι μηχανικοί της Porsche δοκίμασαν πρωτότυπά τους γύρω από την πίστα δοκιμών Château de Lastours στη νότια Γαλλία, όπου οι ομάδες του Dakar εξελίσσουν τα αγωνιστικά τους σε ειδικές πίστες γεμάτες βράχους κι άλματα.

«Το αυτοκίνητο είναι απίστευτα διασκεδαστικό στην οδήγηση», ενθουσίασε ο πρεσβευτής της Porsche και πρώην πρωταθλητής Rally, Walter Röhrl. «Όλα λειτουργούν με απόλυτη ακρίβεια και συνέπεια. Κανένας πελάτης της Porsche δε θα πιστέψει τι μπορεί να κάνει με αυτό το αυτοκίνητο, αν δεν το δοκιμάσει ο ίδιος».

Ο οδηγός εξέλιξης Lars Kern είναι περισσότερο γνωστός για τα κατορθώματά του στο Nürbrurgring, αλλά ισχυρίζεται ότι η 911 Dakar σύντομα τον κέρδισε με τις επιδόσεις της εκτός δρόμου. «Στην αρχή δεν είχα τα κότσια να πιέσω το αυτοκίνητο στα όριά του», είπε ο άσος του Ring. «Αλλά είμαι πολύ ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα. Ακόμη και το ABS είναι βελτιστοποιημένο για φρενάρισμα σε χαλίκι. Είναι εκπληκτικό πόση πρόσφυση προσφέρουν τα ελαστικά εκτός δρόμου. Το αυτοκίνητο είναι απίστευτο στην οδήγηση.»

Περισσότερα Άρθρα