Rodin FZERO: μπαίνει στην παραγωγή το CHAOS της Ν. Ζηλανδίας

Το Rodin FZERO έχει σχεδιαστεί χωρίς τους συνήθεις περιορισμούς των αυτοκινήτων δρόμου ή των αγωνιστικών οχημάτων και στοχεύει να είναι το ταχύτερο τετράτροχο σε όποια πίστα βρεθεί. Ναι, ακόμα κι από τα μονοθέσια που χαζεύουμε κάθε Κυριακή μεσημέρι! Θα κατασκευαστούν μόλις 27 αυτοκίνητα με τις πρώτες μονάδες να ολοκληρωθούν το 2023.

Όπως κάθε σωστό αυτοκίνητο πίστας, το FZERO είναι ΠΟΛΥ ελαφρύ.  Έχει κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα και σταματάει τη ζυγαριά στα μόλις 698 κιλά! Αυτό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς ότι έχει μήκος 5.500 χιλιοστά και πλάτος 2.200! Η Rodin δηλώνει ότι όλα τα εξαρτήματα από ανθρακονήματα του αυτοκινήτου κατασκευάζονται in-house.

Ένας twin-turbo V10 4.0 λίτρων κατασκευάστηκε από τη Rodin και τη Neil Brown Engineering, ζυγίζει μόλις 132 κιλά και λέγεται ότι είναι ο ελαφρύτερος και πιο συμπαγής V10 που κατασκευάστηκε ποτέ. Η εταιρία ισχυρίζεται ότι παράγει συνδυαστικά 1.176 ίππους και 1.026 Nm ροπής με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα 176 ίππων, ενώ ο κόφτης επενεργεί στις 10.000 σαλ. Το κιβώτιο οκτώ σχέσεων κατασκευάζεται μαζί με τη Ricardo και ζυγίζει μόλις 66 κιλά μαζί με το 3D εκτυπωμένο κέλυφος από τιτάνιο.

Καταβλήθηκε επίσης μεγάλη προσπάθεια για να διασφαλιστεί ότι το FZERO θα φρενάρει το ίδιο καλά όσο επιταχύνει. Έχει εξοπλιστεί με carbon δίσκους 380 χιλιοστών μπροστά και πίσω, εξαπίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ το σύστημα πέδησης προσφέρει κι αναγεννητική πέδηση για το υβριδικό σύστημα. Η OZ Racing σχεδίασε ζάντες 18 ιντσών αποκλειστικά για το FZERO, με τεράστιο πλάτος 14 ιντσών μπροστά και 16 ιντσών πίσω, τυλιγμένες σε ελαστικά πλάτους 300 χιλιοστά μπροστά και 360 πίσω.

Αν τα παραπάνω νούμερα προξενούν μια κάποια δυσπιστία, όπως άλλωστε συμβαίνει και με το CHAOS του κυρίου Πανόπουλου, ο πιο αξιοσημείωτος ισχυρισμός σχετικά με το Rodin FZERO είναι ότι μπορεί να παράγει έως και 4.000 κιλά κάθετης αεροδυναμικά παραγόμενης δύναμης. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει πει με ποια ταχύτητα επιτυγχάνει αυτό το νούμερο, αλλά αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι ο Rodin λέει ότι το FZERO έχει «σχεδιαστεί για να κάνει έναν γύρο γρηγορότερα από ένα μονοθέσιο Grand Prix της Formula 1». Παρά τη χαμηλότατη αναλογία κιλών ανά ίππο, η αεροδυναμική αντίσταση περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 360 χλμ/ώρα.

«Το Rodin FZERO είναι η φυσική αναπαράσταση του απόλυτου ορίου στην απόδοση ενός οχήματος», περιέγραψε ο ιδρυτής της Rodin Cars, David Dicker. «Χωρίς τους περιορισμούς που διέπουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, είμαστε σε θέση να κάνουμε το αυτοκίνητο ελαφρύτερο, πιο ισχυρό και να παράγουμε σημαντικά περισσότερη κάθετη δύναμη. Οι μόνοι πραγματικοί περιορισμοί που αντιμετωπίζουμε είναι οι νόμοι της Φυσικής και μάλιστα τους έχουμε ωθήσει στο απόλυτο όριο. Ανυπομονούμε να προσφέρουμε την πιο έντονη οδηγική εμπειρία σε πίστες σε όλο τον κόσμο.”

Περισσότερα Άρθρα