Το 2027-28 θα παρουσιαστεί το φθηνό ηλεκτρικό Dacia Sandero

Μετά την επιτυχημένη ευρωπαϊκή κυκλοφορία του Dacia Spring EV το 2021 (έχει πουλήσει περίπου 120.000 μονάδες), η ρουμανική εταιρία στρέφει την προσοχή της στον εξηλεκτρισμό των υφιστάμενων μοντέλων της, διατηρώντας χαμηλά το κόστος χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα πλατφόρμα κι ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα ελαχιστοποιώντας το βάρος. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dacia, Denis Le Vot, δήλωσε ότι η τέταρτη γενιά του Sandero θα κυκλοφορήσει «το 2027 ή το 2028» και θα διατηρηθεί στην αγορά ως «το 2034 ή το 2035», ενώ αναμένει ότι θα προσελκύσει πολύ κόσμο στην ηλεκτροκίνηση μέσω της προσιτής τιμής.

Το Sandero είναι ένα από τα φθηνότερα και πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της ευρωπαϊκής αγοράς, επομένως ενώ ο υπεύθυνος πωλήσεων και μάρκετινγκ Xavier Martinet δήλωσε στο Autocar ότι η Dacia δε θα το εγκαταλείψει, παρ’ ότι θα παρουσιάσει τρία νέα μοντέλα στο C-segment τα επόμενα τρία χρόνια. «Το Β-segment καθορίζει ποιοι είμαστε και τι κάνουμε», είπε. «Δεν θέλουμε να ξεχάσουμε ποιοι είμαστε».

Προκειμένου να διατηρήσει τη θέση του ως ηγέτης της αγοράς σε αυτή την κατηγορία, το Sandero θα εξηλεκτριστεί με γνώμονα τη χαμηλή τιμή. Ο Le Vot εξήγησε: «Θα προσφέρουμε μικρότερη αυτονομία και μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης» σε σύγκριση με τους ηλεκτρικούς ανταγωνιστές στο Β-segment, επειδή «θέλουμε να προσφέρουμε μια φθηνότερη τιμή στον πελάτη». Επισήμανε την αυξανόμενη τιμή πώλησης των mainstream ηλεκτρικών αυτοκινήτων – «35.000 €, 40.000 €, 45.000 €» – ως ανασταλτικό παράγοντα για την ευρεία απορρόφηση κι αποκάλυψε τη δέσμευση της Dacia να παρέχει μια πιο προσιτή εναλλακτική λύση.

Μόλις λανσαριστεί το νέο Duster το 2024, κάθε μοντέλο της Dacia (εκτός από το Spring) θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του Ομίλου Renault και τα ηλεκτρικά μοντέλα θα ακολουθήσουν το μεταβαίνοντας στην αντίστοιχη ηλεκτρική CMF-BEV. Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρικό Sandero θα είναι ουσιαστικά η αντίληψη της Dacia για το Renault 5, αν και με περισσότερη πρακτικότητα. Η ελαχιστοποίηση του βάρους θα είναι το κλειδί για τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα – και θα μπορούσε ακόμη και να επιτρέψει στη Dacia να χρησιμοποιήσει μια μικρότερη μπαταρία. Ο Le Vot ανέφερε ότι ο μέσος αγοραστής Spring οδηγεί περίπου 16 μίλια την ημέρα, πολύ λιγότερο από την αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία 26.8 kWh.

«Αν σχεδιάζαμε τώρα το Spring, θα έκοβα τη μπαταρία στη μέση» δήλωσε, σχολιάζοντας ότι τα μαθήματα από το Spring θα τους βοηθήσουν σε πιο σωστές αποφάσεις για τα νέα ηλεκτρικά της Dacia – αν και δεδομένου του πιο οικογενειακού και ταξιδιάρικου χαρακτήρα του Sandero, είναι απίθανο να το δούμε με μια μικροσκοπική μπαταρία. Συμπλήρωσε ότι η Dacia δε θα στοχεύσει σε «εμβέλεια 500-600 χλμ και φόρτιση 20 λεπτών», γιατί αυτά εκτοξεύουν το κόστος και το βάρος.

Το δημοφιλές Sandero αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε θερμική έκδοση, δεδομένου ότι ΜΕΚ μηχανικά σύνολα θα πωλούνται μέχρι το 2035 στην Ευρώπη, αλλά αναμφίβολα αυτή θα χρησιμοποιεί την υβριδική τεχνολογία που εισήχθη πρόσφατα στο πολυμορφικό Jogger που βασίζεται στο σημερινό Sandero. Ελπίζουμε επίσης να διατηρηθεί η επιλογή του εργοστασιακού υγραερίου.

Περισσότερα Άρθρα