3 δισεκατομμύρια $ θα ζημιώσει τη Ford η ηλεκτροκίνηση το 2023
Οι επενδύσεις της Ford στην ηλεκτροκίνηση σημαίνουν ότι η μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της, η Model e, θα σημειώσει ζημία περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια εντός του 2023, δήλωσε σήμερα η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτές οι απώλειες υπερκαλύπτονται από τα δύο άλλα τμήματα της, τα Ford Blue και Ford Pro, τα οποία διαχειρίζονται τα οχήματα εσωτερικής καύσης και τα επαγγελματικά οχήματα αντίστοιχα. Το πρόβλημα δεν είναι φετινό: τα ηλεκτρικά μοντέλα δεν έχουν καταστεί μέχρι στιγμής κερδοφόρα για τη Ford. Εκτός από την απώλεια 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος, οι ηλεκτρικές φιλοδοξίες της Ford σημείωσαν απώλειες 2.1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 και 900 εκατομμύρια δολάρια το 2021. Ωστόσο, αυτές οι δαπάνες την βοήθησαν να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής EV στην Αμερική.
Στην επιδίωξή της να ανταγωνιστεί την Tesla, η Ford σχεδιάζει να δαπανήσει συνολικά 50 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026 για την ανάπτυξη και την κατασκευή ηλεκτρικών μοντέλων, αναφέρει το Bloomberg. Μέχρι τότε, έχει θέσει ως στόχο να κατασκευάζει δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως.
Σε τρία χρόνια από τώρα υπολογίζει ότι η Model e θα είναι αντίστοιχα κερδοφόρα με τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρίας. Αν και μπορεί να φαίνεται ότι έχει πολύ δρόμο να διανύσει, η Ford λέει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο δύσκολα. Παρά τις απώλειες ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, ισχυρίζεται ότι εάν αγνοήσετε το κόστος έρευνας κι εξέλιξης, τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα θα πλησιάσουν τον ισοσκελισμό εσόδων-εξόδων μέχρι το τέλος αυτού του έτους.
Η Ford σκοπεύει να αναλύσει το πλάνο της για τη μελλοντική κερδοφορία στους επενδυτές στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης σήμερα. Θα εξηγήσει πώς τα χρήματα που θα ξοδέψει από τώρα έως το 2026 θα διατεθούν για τη δημιουργία πιο αποτελεσματικών αμαξωμάτων, τη μείωση του κόστους των μπαταριών, την αύξηση του όγκου των πωλήσεων και την ενίσχυση του δικτύου διανομής της. Εν τω μεταξύ, η Ford σχεδιάζει μειώσεις 2.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τις εργασίες της που αφορούν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ θεωρεί ότι τα επαγγελματικά της οχήματα θα επωφεληθούν από τις δαπάνες R&D που έχουν γίνει από τη Model e. Συνολικά, αναμένει να κερδίσει 9-11 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, παρά τη χασούρα από το τμήμα EV.