435 ηλεκτρικοί ίπποι, 500 χιλιόμετρα, 1.300 κιλά, μόνο 45 χιλιάρικα

Η κινεζική start-up Small Sports Car (SSC) αποκάλυψε ένα ηλεκτρικό διθέσιο coupe που ισχυρίζεται ότι θα αποτελέσει το «εθνικό σπορ αυτοκίνητο» της Κίνας. Ονομάζεται SC-01 κι αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρίας, συνοδευόμενο από πολύ ελκυστικές προδιαγραφές (φτάνει να δούμε πώς θα φτάσουν στην παραγωγή). Θα αρχίσει να πωλείται αργότερα φέτος με τιμή περίπου 300.000 ¥ – χοντρικά 45.000 ευρώ.

Έχει μήκος 4.085 χιλιοστά, πλάτος 1.820 κι ύψος 1.162 με βάρος 1300 κιλά, που σημαίνει ότι είναι παρόμοιο σε διαστάσεις με τη θερμική Alpine A110. (διαβάστε πώς είναι η Γαλλίδα στην οδήγηση και πώς συγκρίνεται με την 911) Διαθέτει μπαταρία τοποθετημένη στο κέντρο, πίσω από την καμπίνα του οδηγού και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν μπροστά κι έναν πίσω. Με συνολική ισχύ 435 ίππους, μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 3.9 δευτερόλεπτα και προσφέρει (κατά δήλωση των δημιουργών της) «αγνή οδηγική απόλαυση». Η SSC λέει ότι αυτή η τοποθέτηση της μπαταρίας είναι προτιμότερη από την τύπου σάντουιτς στο δάπεδο, διότι βοηθά στην κατανομή βάρους, τοποθετεί τον οδηγό πιο κοντά στο έδαφος, ενώ μειώνει το ύψος του αυτοκινήτου και την αντίσταση στον αέρα.

Χωρίς να ανακοινώνεται η χωρητικότητα και το βάρος της μπαταρίας, δηλώνει αυτονομία 500 χιλιομέτρων στον κύκλο δοκιμών NEDC. Τα στοιχεία που αντιστοιχούν στο (λιγότερο γενναιόδωρο) πρωτόκολλο WLTP δεν έχουν αποκαλυφθεί. Αν κι οι φωτογραφίες δε μας επιτρέπουν να ρίξουμε μια πρώτη ματιά στην καμπίνα, το εσωτερικό λέγεται ότι είναι «μινιμαλιστικό», χωρίς οθόνη infotainment, αλλά τα πάντα ελέγχονται μέσω παραδοσιακών διακοπτών και κουμπιών. Αυτή είναι μια αρκετά σκληροπυρηνική προσέγγιση, από τη στιγμή που το ηλεκτρικό πρωτότυπο Project V της Caterham καταφεύγει σε τέτοιες “πολυτέλειες”. Να λοιπόν που μια κινέζικη νεοφανής εταιρία έρχεται να διδάξει την ιστορική Caterham ένα-δύο πραγματάκια για το τι σημαίνει ότι ένα μοντέλο είναι “εστιασμένο στην οδήγηση”. Θυμίζουμε ότι το βρετανικό μοντέλο θα είναι πισωκίνητο (κι όχι τετρακίνητο όπως το SC-01), με 272 ίππους και βάρος 1.190 κιλά

Η SSC δηλώνει ότι οι παραδόσεις του SC-01 θα ξεκινήσουν το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με όλα τα εξαρτήματα να κατασκευάζονται στην Κίνα. Δεν είναι σαφές εάν θα πωληθεί σε διεθνείς αγορές, όπως η Ευρώπη ή η Βόρεια Αμερική. 

Περισσότερα Άρθρα