Suzuki Swift Sport μοντέλο 2019
Πριν αρχίσω να αναλύω τις εντυπώσεις μου για το Swift Sport ’19, θα ήθελα να κάνω μια εισαγωγή στο οδηγικό μου προφίλ καθώς και τους λόγους που το επέλεξα. Τα πρώτα 12 χρόνια της (νόμιμης) οδηγικής μου ζωής μοιράστηκαν μεταξύ Fiesta 1ης γενιάς και Civic 4ης και 5ης (με την πλειοψηφία στο τελευταίο). Τα υπόλοιπα 20 με MX-5 ΝΒ 1.6 και 1.8 (με την πλειοψηφία στο τελευταίο). Όπως καταλαβαίνετε έμαθα σε προσθιοκίνητα και συνέχισα σε πισωκίνητα. Όλα Ιαπωνικά (πλην του Fiesta φυσικά) κι ομολογουμένως τέρατα αξιοπιστίας, αν αναλογιστεί κανείς την χρήση (με Μέγαρα ενίοτε…). Με βαριά καρδιά έπρεπε να αποχωριστώ το 16-χρόνο MX-5 μου για χάρη των κορών μου κι έχοντας υπόψη την ενδιαφέρουσα συμπεριφορά και το “fun to drive” του προηγούμενου Swift Sport από τον Αγγλικό τύπο, καθώς και τα διάφορα test του καινούριου που το εκθείαζαν, ειδικά για το πόσο ευχάριστο είναι ακόμη και σε λογικές ταχύτητες (προφανώς λόγω χαμηλού βάρους όπως και το MX-5) πήρα την απόφαση ότι αυτό ήθελα. Το γεγονός φυσικά ότι το βρήκα με 16.000km, επταετή εγγύηση και 15.000€ με διευκόλυνε αρκετά!
Θετικά:
- 975 κιλά/140 ίπποι = 6.96 κιλά στον ίππο και 975 κιλά/ 230Nm=4.2 κιλά ανά Nm, οι αριθμοί μιλάνε μόνοι τους (ειδικά η αναλογία κιλά/Nm), υποκειμενικά το βρίσκω αρκετά πιο γρήγορο από το MX-5 – παντού!
- Εξαιρετική πρόσφυση στον μπροστινό άξονα κι αρκετά συμμετοχικό πίσω μέρος (λόγω κοντού μεταξονίου). Φυσικά κι εξαρτάται από τον δρόμο: η έλλειψη διαφορικού κι η ψηλή ροπή σε συνδυασμό με ελληνική άσφαλτο-γυαλί θέλουν τη δέουσα προσοχή αλλά με σωστή γραμμή κι υπομονή στο γκάζι, μπορείς να κινηθείς ιδιαίτερα γρήγορα. Σε επαρχιακούς και βουνά όπου ο συντελεστής πρόσφυσης βελτιώνεται (πχ Πάρνηθα & Πεντέλη) εξαιρετικό.
- Πλήρως απενεργοποιούμενο ESP
- Φρένα άγκυρες σε συνδυασμό με το βάρος και τα Conti Sport Contact 5 (εργοστασιακά).
- Εξοπλισμός απίστευτος, τα πάντα όλα (ακόμα και θερμοκρασία λαδιού!).
- Εσωτερικοί χώροι αδιανόητοι, αν αναλογιστείς το μήκος των 3.89 μέτρων κι επαρκέστατο πορτ-μπαγκάζ.
Αρνητικά:
- Φεύγοντας από το υδραυλικό 2.5 στροφών τιμόνι του MX-5, το ηλεκτρικό των 2.8 με χαλάει κάπως ειδικά ως προς την πληροφόρηση.
- Θα ήθελα λίγο πιο μικρές διαδρομές στο κιβώτιο (μπορεί να φταίει το MX-5 πάλι…)
- Θα ήθελα λίγο καλύτερη ηχομόνωση αλλά από την άλλη θα ήθελα και πιο σπορ ήχο από την εξάτμιση…
- Θόρυβος από τα ελαστικά σε κάποια είδη ασφάλτου (μπορεί να φταίνε τα Conti).
- Σε εγκάρσιες ανωμαλίες είναι κάπως σφιχτό (σε γενικές γραμμές είναι μια χαρά δεδομένου και του sport χαρακτήρα).
- Το αυτόματο σύστημα ειδοποίησης πρόσκρουσης, κάποιες φορές σε προειδοποιεί ενώ δεν χρειάζεται και κάποιες άλλες που περιμένεις να χτυπήσει όχι.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)