741 ίππους από τον τρικύλινδρο 1.6 του GR Yaris με μαμά σωθικά!
Η Powertune Australia, ένας βελτιωτικός οίκος με έδρα τη Νέα Νότια Ουαλία, κατάφερε να βγάλει 741 ίππους από το Toyota GR Yaris. Ο οίκος μοιράστηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα αποτελέσματα μιας δυναμομέτρησης και με 740.9 άλογα, αποδίδει 60 περισσότερους ίππους από τη DB12 που παρουσιάστηκε πρόσφατα από την Aston Martin – η οποία έχει υπερδιπλάσιο κυβισμό και σχεδόν τρεις φορές τους κυλίνδρους του μικρού Ιάπωνα. Υπενθυμίζουμε ότι το γρήγορο Yaris χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρων που αποδίδει εργοστασιακά 261 ίππους. Αυτό το μοτέρ φοριέται επίσης στην GR Corolla, αλλά εκεί με 300 ίππους.
Το φοβερό είναι ότι τα σωθικά του κινητήρα έχουν παραμείνει εργοστασιακά. «Έχουμε βελτιώσει πολλούς κινητήρες κι αφού κάναμε πολλές μετρήσεις και δοκιμές, θεωρήσαμε ότι θα μπορούσαμε να πετύχουμε τέτοια ισχύ με μαμά μπλοκ. Και να που τα καταφέραμε», δήλωσε εκπρόσωπος της Powertune Australia. Η τούρμπινα είναι πλέον μια G30-770 της Garrett, ενώ το intercooler είναι της Plazmaman κι η ECU της MoTec. Μπεκ 2.200 της Bosch βρίσκονται στη θέση των στοκ, ενώ ακόμη και το κιβώτιο ταχυτήτων έχει αντικατασταθεί με εξατάχυτο σειριακό από την X-Shift και συνδυάζεται με συμπλέκτη Triple Carbon της ATS.
Στα πλάνα των Αυστραλών είναι να δοκιμαστεί το GR Yaris σε αγώνες dragster, όπου πιθανότατα θα φέρει σε δύσκολη θέση μερικά θρυλικά σπορ μοντέλα όπως το Nissan GT-R. Επειδή η GR Corolla χρησιμοποιεί τον ίδιο G16E-GTS κινητήρα, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι η Powertune Australia θα μπορούσε να παρέχει τις ίδιες αναβαθμίσεις για το μεγαλύτερο hot hatch. Ο G16E-GTS έχει την υψηλότερη ειδική ισχύ από οποιονδήποτε κινητήρα έχει τοποθετήσει ποτέ η Toyota σε αυτοκίνητο δρόμου, με 186 ίππους ανά λίτρο στο GR Corolla. Το GR Yaris που βλέπετε εδώ αποδίδει 458 ίππους ανά λίτρο…
Τα 741 άλογα είναι πάρα πολλά για ένα τόσο μικρής χωρητικότητας κινητήρα κι υποθέτουμε ότι τα εργοστασιακά του σωθικά θα παραδώσουν το πνεύμα πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο. Ωστόσο, η Powertune λέει ότι το όχημα έχει κάνει περισσότερες από 30 δυναμομετρήσεις και πολλές δοκιμές στον δρόμο κι ισχυρίζεται ότι «δεν υπάρχουν ακόμη σημάδια αστοχίας». Κανείς βέβαια δεν περιμένει ότι ένας κινητήρας με σχεδόν τριπλάσια ισχύ από την εργοστασιακή θα κρατήσει για πάντα. Ίσως πάντως να είμαστε μπροστά σε ένα αλεξίσφαιρο μοτέρ που μπορεί να αντέξει πολύ υψηλότερη ισχύ, όπως έκανε ο ένδοξος 1.8T 20V του Ομίλου Volkswagen που μεγάλωσε γενιές και γενιές Ελλήνων κοντράκηδων.
Μόνο ο χρόνος θα δείξει εάν ο τρικύλινδρος της Toyota μπορεί να διαχειριστεί τέτοιες ιπποδυνάμεις, αλλά γενικώς δεν έχουν ακουστεί ιστορίες τρόμου για τα βελτιωμένα Yaris και Corolla με το συγκεκριμένο μοτέρ. Ανυπομονούμε να το απολαύσουμε εν δράσει σε κάποιο drag strip.