777: Chaos τρέμε, κοστίζει 7 εκατομμύρια, μπαίνει μόνο στην πίστα
Η 777 Motors ιδρύθηκε από τον Andrea Levy, ο οποίος είναι επιχειρηματίας και συλλέκτης αυτοκινήτων. Το υπεραυτοκίνητο (αυστηρά και μόνο για την πίστα) ανακοινώθηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2022, αλλά νέα renderings παρουσιάστηκαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μιλάνο Monza 2023 (MiMo) το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.
Το εξωτερικό σχεδιάστηκε από τον σχεδιαστή Umberto Palermo, αντλώντας έμπνευση από τους αγώνες αντοχής. Τα έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα περιλαμβάνουν ένα μεγάλο μπροστινό σπόιλερ, μια εισαγωγή αέρα που βρίσκεται στην οροφή, τεράστια πίσω αεροτομή και πίσω διαχύτη. Όλα αυτά κατέστησαν δυνατά λόγω της έλλειψης περιορισμών κάθε είδους, καθώς το 777 δεν προορίζεται για χρήση στον δρόμο και δεν είναι σχεδιασμένο να συμμορφώνεται με κανενός είδους κανονισμούς μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ουσιαστικά οι σχεδιαστές κι οι μηχανικοί μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν για να σχεδιάσουν το πιο γρήγορο track-day όπλο για βαθιές τσέπες.
Αν φαντάζεστε ότι πρόκειται για μια αρπαχτή σαν του Σπύρου Πανόπουλου, να σας ενημερώσουμε ότι εμπλέκεται κι η Dallara, η οποία είναι υπεύθυνη για το εγκεκριμένο από τη FIA μονοκόκ από ανθρακονήματα και την αεροδυναμική σχεδίαση. Το μοντέλο τροφοδοτείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V8 4.5 λίτρων που αναπτύχθηκε από την Gibson Technology με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο χωρίς καμία υβριδική υποστήριξη. Παράγει 740 ίππους στις 9.000 σαλ. και λειτουργεί με συνθετικά καύσιμα.
Με βάρος μόνο 900 κιλά, το 777 έχει τελική ταχύτητα 370 χλμ/ώρα στην οποία το downforce φτάνει τα 2.100 κιλά. Τα εξαρτήματα πέδησης κι ανάρτησης προέρχονται από αγωνιστικά μοντέλα, επιτρέποντας πλευρική επιτάχυνση μεταξύ 3.5 και 4.0 G. Προκειμένου οι αγοραστές να μπορούν να αντέξουν αυτού του είδους τις δυνάμεις, η 777 Motors θα τους προσφέρει χωρίς επιπλέον χρέωση ειδικό πρόγραμμα τεχνικής προπόνησης και φυσικής ενδυνάμωσης που θα περιλαμβάνει και δοκιμές σε προσομοιωτή. Η Sparco θα προμηθεύει τον αγωνιστικό εξοπλισμό και τον εξοπλισμό ασφαλείας, ενώ η Stilo το κράνος.
Σύμφωνα με την εταιρία, οι πρώτες παραδόσεις πελατών έχουν προγραμματιστεί για το 2025. Είναι ενδιαφέρον ότι οι επτά μονάδες του υπεραυτοκίνητου των 7 εκατομμυρίων ευρώ θα παραμένουν πάντα στη Monza, όπου είναι η έδρα της μάρκας. Οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να την επισκέπτονται όποτε θέλουν, χρησιμοποιώντας την πίστα και συμμετέχοντας σε «αποκλειστικά γεγονότα» που θα πραγματοποιηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Το γυρολόγιο που ανακοινώνεται στο Autodromo Nazionale Monza (λογικά βάση υπολογισμών στον εξομοιωτή) είναι στο 1 λεπτό και 33 δευτερόλεπτα, δηλαδή 20 δευτερόλεπτα πιο αργά σε σύγκριση με ένα μονοθέσιο F1 του 2023. Κρίμα για τους Ιταλούς, το Chaos θα καταπίνει αμάσητα τέτοια φορμουλάκια…