Πριν 20 χρόνια, η Cayenne απέδειξε ότι ήταν πραγματική Porsche
Αρχικά ονομαζόταν project «Colorado», η Cayenne είχε αποφασιστεί να αναπτυχθεί από κοινού με τη Volkswagen (η οποία παρουσίασε το Touareg). Κάθε εταιρία θα συνεισέφερε με βάση τα δυνατά της σημεία, οπότε σε αυτήν την περίπτωση, η Porsche κατασκεύασε την πλατφόρμα κι η VW παρείχε τεχνογνωσία σε πωλήσεις μεγάλου όγκου. Για την περαιτέρω διαφοροποίηση των δύο μοντέλων, κάθε μάρκα θα χρησιμοποιούσε τον δικό της κινητήρα και τις δικές της ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Το αποτέλεσμα ήταν να ξινίσουν τα μούτρα τους οι πιουρίστες λάτρης της γερμανικής μάρκας, αλλά να καρπωθούν ένα σωρό bonus τα μεγαλοστελέχη: το μεγάλο SUV έσπασε τα ρεκόρ πωλήσεων, όχι μόνο τότε, αλλά ακόμα και σήμερα. Θυμίζουμε ότι το 2021, τα 2/3 των πωλήσεων της Porsche αφορούσαν τζιποειδή οχήματα, δηλαδή τη Macan και την Cayenne.
Φυσικά, δεν έφτιαξαν απλώς ένα ψηλό μοντέλο, αλλά μια πραγματική Porsche που έφερε την επανάσταση στην κατηγορία: στην άσφαλτο είχε κάτι από το σπορτίφ στήσιμο των σπορ αδελφών της, ενώ στο χώμα μπορούσε να κοντράρει σε εκτός δρόμου δυνατότητες τα πιο σκληροπυρηνικά από τα ανταγωνιστικά μοντέλα. Για να επιτευχθεί αυτό, προσφέρθηκε μια σειρά συστημάτων όπως η αερανάρτηση και το Active Suspension Management της Porsche (PASM).
H προηγμένη τεχνολογία συνεχίστηκε και στο SUV δεύτερης γενιάς. Η επόμενη Cayenne ήταν η πρώτη Porsche που διέθετε υβριδική και plug-in hybrid τεχνολογία. Η τελευταία γενιά συνέχισε την επιτυχία στο μέτωπο των πωλήσεων. Ένα αλουμινένιο αμάξωμα αναπτύχθηκε για εξοικονόμηση βάρους, ενώ προστέθηκε αερανάρτηση τριών θαλάμων και τετραδιεύθυνση για τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Ως αποτέλεσμα, η πιο σπορ έκδοση της γκάμας, η Cayenne Turbo GT, σημείωσε το ρεκόρ γύρου στο Nurburgring για SUV με χρόνο μόλις 7’38″925, τέσσερα δευτερόλεπτα ταχύτερα από τον προηγούμενο κάτοχο του ρεκόρ, το Audi RS Q8.
Σε αυτές τις δύο δεκαετίες, η Cayenne ήταν μια τεράστια επιτυχία για τη μάρκα. Μόνο η πρώτη γενιά πούλησε περισσότερες από 276.000 μονάδες κι η εκατομμυριοστή Cayenne που πουλήθηκε ποτέ, βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 2020. Ποιος το περίμενε αυτό το 2002;