3.5 χρόνια στο περίμενε ο “Quick Nick” Heidfeld για την 959 του
Ο πρώην πιλότος της F1 και νικητής της κατηγορίας του Le Mans το 2014, Nick Heidfeld, ήταν γνωστός ως Quick Nick στους θαυμαστές του, αλλά όταν ο Γερμανός πήγε τη σπάνια 959 Sport του στην Porsche Classic για κάποια δουλειά, οι ειδικοί της εταιρείας πήραν το χρόνο τους για να την φρεσκάρουν. Ο Heidfeld άφησε την 959 το καλοκαίρι του 2017 και την πήρε πίσω τον Δεκέμβριο του 2021! Εντάξει, ο COVID προκάλεσε καθυστερήσεις σε πολλούς τομείς της ζωής μας, αλλά αυτό παραφαίνεται μεγάλο χρονικό διάστημα, ειδικά δεδομένου ότι το εν λόγω αυτοκίνητο είχε μόνο 4.183 χλμ., οπότε δεν ήταν κανένα κοτέτσι σε άθλια κατάσταση.
Ίσως ο Heidfeld είναι ένας από εκείνους τους χαλαρούς πελάτες που λένε στον μάστορα να πιάσει το αυτοκίνητό τους μόνο όταν δεν έχει καθόλου δουλειά, προκειμένου να τους χρεώσει λιγότερα, ακόμα κι αν αυτό επιμηκύνει τον χρόνο παράδοσης. Αλλά δεδομένης της οικονομικής του κατάστασης και καθώς το γκαράζ του περιλαμβάνει μερικά εξωτικά supercars ακόμα, όπως την Carrera GT, αυτό μάλλον δεν ισχύει.
Αλλά αν είχατε μια 959 Sport, πιθανότατα θα πιστεύατε ότι άξιζε την αναμονή για να την ανανεώσετε από τους ίδιους ανθρώπους που την κατασκεύασαν και που εξακολουθούν να έχουν όλα τα αυθεντικά εργαλεία και πρόσβαση στα σωστά ανταλλακτικά, που χρειάζονται για να διατηρήσουν το supercar της δεκαετίας του 1980 σε κορυφαία κατάσταση. Η έκδοση S ή Sport του 959 ήταν μια ελαφρύτερη, ταχύτερη έκδοση που κυκλοφόρησε χωρίς αυτόματο κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα, πίσω καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος ανάρτηση, ακόμη και καθρέφτη συνοδηγού για εξοικονόμηση βάρους.
Αυτό από μόνο του θα ήταν αρκετό για να εξασφαλίσει ότι η Sport ήταν πιο γρήγορη από την κανονική 959, αλλά για καλό και για κακό, η Porsche τοποθέτησε μεγαλύτερα turbo στον flat-six των 2.85 λίτρων, αυξάνοντας την ισχύ από τους 450 ίππους στους 515 ίππους. Κατασκευάστηκαν μόνο 29 παραδείγματα και αξίζουν πολύ περισσότερο από τα 2 εκατομμύρια δολάρια που θα χρειαστείτε να αποχωριστείτε για να αγοράσετε μία από τις απλές 959.
«Αν ένα τόσο τεχνολογικά καινοτόμο αυτοκίνητο δεν οδηγείται τακτικά, η ζημιά είναι, δυστυχώς, αναπόφευκτη», λέει ο Uwe Makrutzki, Επικεφαλής Factory Restoration της Porsche Classic, ο οποίος προτείνει στους ιδιοκτήτες να οδηγούν τουλάχιστον 100 χιλιόμετρα κάθε μήνα για να διατηρήσουν τα οχήματά τους σε άριστη κατάσταση. «Το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το πλαίσιο πρέπει να επισκευαστούν εις βάθος. Η εμπειρία έχει δείξει ότι οποιαδήποτε μείωση στην εργασία οδηγεί σε προβλήματα στον δρόμο».
Η ομάδα της Porsche Classic ανακάλυψε ότι η ECU του αυτοκινήτου του Heidfeld είχε προηγουμένως παραποιηθεί, πιθανώς για να απελευθερώσει ακόμη περισσότερη ιπποδύναμη, αλλά η Porsche την επανέφερε στην αρχική της κατάσταση. «Έχω το προνόμιο να οδηγώ πολλά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, αλλά η οδήγηση αυτού του θρύλου υψηλής τεχνολογίας είναι κάτι ξεχωριστό για μένα», δήλωσε ο Heidlfed. «Ήμουν έφηβος στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και για μένα αυτή η Porsche ήταν πάντα εξαιρετική. Εκείνη την εποχή, η 959 ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο και μακράν το πιο προηγμένο. Έτσι, ακόμη και σήμερα, στην οδήγηση δε θυμίζει αυτοκίνητο 35 ετών, αλλά πολύ πιο σύγχρονο όχημα».