Peugeot e-2008 Allure: 5η αναφορά: οκτώ μήνες, 8.000 χιλιόμετρα

Με αφορμή την συμπλήρωση οκτώ μηνών στο τιμόνι του e-2008. θα κάνω μια αναλυτική αποτίμηση της συμβίωσης. (8.000 χιλιόμετρα ηλεκτρικά)

Το αυτοκίνητο είναι πολύ ποιοτικό, με καλή ποιότητα κύλισης, πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες και πολύ πρακτικό χώρο αποσκευών. Το διπλό πάτωμα στον χώρο αποσκευών σού εξασφαλίζει τάξη για τα καλώδια φόρτισης στον κρυμμένο χώρο. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την ηλεκτροκίνηση, πρέπει να έχεις δυο καλώδια φόρτισης μαζί σου, ένα για πρίζα shuko κι ένα type-2 για τους φορτιστές των 11/22Κwh. Oι υπόλοιποι ταχυφορτιστές έχουν δικά τους καλώδια κι απλά κοιτάζεις να είναι συμβατά με το αυτοκίνητο (CCS στην περίπτωση του e-2008).

Μέσα στην πόλη είσαι σε μαγικό χαλί, πηγαίνοντας χαλαρά ενώ βάζοντας το sport mode μπορεί να σπάσεις πλάκα με τα αυτοκίνητα που δεν θα έχουν προσέξει το e στο πίσω μέρος. Για το οικολογικό του θέματος μπορεί να κυκλοφορείς συνέχεια στο eco εξασφαλίζοντας καταναλώσεις στο επίπεδο των 13 kWh στα 100 χλμ. αλλά σε ανοικτό δρόμο, είναι πραγματικά κρίμα να μην είναι το αυτοκίνητο στο normal ή sport mode, οπότε το αυτοκίνητο αποκτά ενδιαφέρον. Σε σχέση με το Yaris Hybrid, το οποίο αντικατέστηκε, είναι καλύτερο τόσο μέσα στην πόλη, όσο και περιαστικά σε ανοικτό δρόμο, καθώς ο συνδυασμός κινήτηρα κι ανάρτησης σου επιτρέπει να πας αρκετά γρηγορα και παιχνιδιάρικα.

Για την Εθνική τα είπαμε στο ταξίδι Αθήνα-Ηγουμενίτσα. Τα όρια τα βάζει η μπαταρία κι οι ταχυφορτιστές που υπάρχουν στο δίκτυο. Σαν αυτοκίνητο, είναι πολύ ικανό στην διαχείριση μεγάλων διαδρομών οπότε το θέμα που πρέπει να λύσεις είναι να βρεις την χρυσή φόρμουλα ταχύτητας και φορτίσεων. Μπορείς να πηγαίνεις  με 130 αλλά ίσως θα σου κοστίσει μια επιπλέον φόρτιση. Με τα τωρινά δεδομένα και ταχυφορτιστές 50 kWh στα συγκεκριμένα σημεία, η χρυσή τομή είναι τα 110 χλμ/ώρα.

Πάμε στο θέμα της ηλεκτροκίνησης, το όποιο για μένα ήταν η ευχάριστη έκπληξη, καθώς μάλλον ξεκίνησα προκατειλημμένος αρνητικά. Η Αθήνα είναι ιδανική πόλη για ηλεκτροκίνηση κι όσο και να φαίνεται παράξενο, έχει αρκετές υποδομές και μάλιστα δωρεαν για να στηρίξει την ηλεκτροκίνηση. Πρωτοπόρος ο δήμος Αθηναίων με πάνω από 20 διπλούς φορτιστές 11 kWh, δίνει λύσεις στη φόρτιση. Με την υπάρξη των φορτιστών αυτών ανακαλύπτεις ξανά την Αθήνα. Το 90% των φορτίσεων το έχω κάνει σε φορτιστές του Δήμου Αθηναίων χωρίς κόστος. Τις υπολοιπές φορτίσεις τις έχω κάνει είτε στο σπίτι, για την ώρα πειραματικά γιατί δεν υπήρχε πραγματική ανάγκη φόρτισης, είτε πειραματικά στο αεροδρόμιο για να δω πώς λειτουργούν οι ταχυφορτιστές DC κι από ανάγκη μόνο στο μεγάλο ταξίδι Αθήνα-Ηγουμενίτσα και πίσω.

Στο θέμα των εφαρμογών τώρα. Χρειάζεται εξοικίωση γιατί υπάρχουν διαφορετικές εφαρμογές ανάλογα τον πάροχο της φόρτισης. Τι χρειάζεται να έχεις:

Α)Σίγουρα το plugshare (παίζει και στο carplay)- εμφανίζει όλους τους φορτιστές ενώ έχει κι αξιόλογη κοινότητα ώστε να γνωρίζεις περίπου σε πραγματικό χρόνο την διαθεσιμότητα των φορτιστών.

Β) ΔΕΗ-blue, Ευχάριστη έκπληξη αλλά η ΔΕΗ έχει μία από τις καλύτερες εφαρμογές φόρτισης και μάλιστα η ομάδα που την υποστηρίζει είναι πάντου και παίρνει feedback σε πραγματικό χρόνο. Πρέπει να υπάρχει, καθώς το δίκτυο της μεγαλώνει συνεχώς στις πόλεις κι είναι πραγματικά πολύ καλή λύση εάν για κάποιο λογο δεν μπορείτε να φορτίσετε σπίτι.

Γ) Εlpe-future. Απόλυτο must. ειδικά με RFID κάρτα για όσους θα χρειαστούν ταχυφορτιστή DC. Εξαιρετική εφαρμογή κι η καλύτερη χρεώση για DC με 0.55 €/kWh.

Δ )Ιncharge. Ίσως τo μεγαλύτερο δίκτυο DC κι εξαιρετική εφαρμογή.

Ε) Λοιπές εφαρμογές Protergia charge, chargespot,blink,fortizo σε περίπτωση που χρειαστείς αυτούς τους φορτιστές.

ΣΤ) Οπωσδήποτε ABRP. ειδικά στα πρώτα μεγάλα ταξίδια. Μπορείς να ετοιμάσεις όλα τα σενάρια φορτίσματος ώστε χωρίς άγχος να κινηθείς στη διαδρομή που θέλεις.

Συνολικά η ηλεκτροκίνηση ήταν ευχάριστη εκπληξη για μένα ίσως γιατί ξεκίνησα με χαμηλές προσδοκίες. Είναι με βεβαιότητα η καλύτερη λύση για την πόλη και περιαστικά, ενώ με κάποιους συμβιβασμούς πηγαίνεις παντού. Όσο καλύτερη η μπαταρία κι η αεροδυναμική. τόσο λιγότεροι οι συμβιβασμοί. Τελείως άλλο κεφάλαιο είναι η Tesla. Με τους δικούς της φορτιστές 250 kWh σε στρατηγικά σημεία του οδικού δικτύου (χωρίς κόστος μάλιστα), μπορείς να πας παντού, πολύ γρήγορα και με ελάχιστους ή καθόλου συμβιβασμούς. Όταν κι οι υπόλοιποι πάροχοι βάλουν μεγαλύτερους φορτιστές από 50 kWh, θα μικρύνουν κι οι συμβιβασμοί των υπόλοιπων αυτοκινήτων.

Πώς ταξιδεύει ένα Tesla στην Ελλάδα του 2022;

Έαν γύρναγα το χρόνο πίσω, τελικά πάλι ηλεκτρικό θα έπαιρνα με leasing. Νομίζω οτι η νέα γενιά γαλλικών ηλεκτρικών έχει πιάσει το νόημα καθώς θα έρθουν με χαμηλότερο κόστος και καθαρά για αστική-περιαστική χρήση, που είναι και το μεγαλύτερο τους πλεονέκτημα.

Τα οικονομικά τώρα

Φορολογικά το leasing ηλεκτρικού συμφέρει με τα χίλια, καθώς αναγνωρίζεται σαν έξοδο το 150% του μισθώματος.

To πρόγραμμα Κινούμαι ηλεκτρικά 2 δίνει επιδότηση ακόμη και στο leasing με αποτέλεσμα να μειώνει το πρόβλημα των αυξημένων τιμών των ηλεκτρικών.

Πραγματικό κόστος χρήσης για 8.000 χιλιόμετρα ή 1.120 kWh:

Χρήματα σε ταχυφορτιστές Dc & AC: 81 € =155 kWh Χ 0.52 €/kWh

Κόστος οικιακής χρεώσης με τιμολόγιο Protergia για ηλεκτρικά και ρήτρα αναπροσαρμογής-χωρίς ελάφρυνση ταμείου ενεργειακής μετάβασης: 2.80 € (8 kWh Χ 0.35 €/Kwh =2.80 €)

Kόστος σε δημόσιους φορτιστές: 0.00

Συνολικό κόστος για 8.000 χλμ., 83.80 €

Το κόστος για το Yaris  Hybrid θα ήταν 8.000 χλμ. Χ 5.00 λίτρα/100 χλμ. Χ 2.20 €/kWh = 880 €

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα