KAMM 912c: μια ούγγρικη σχεδόν 911 που ζυγίζει μόλις 750 κιλά!

Υπάρχουν δεκάδες εταιρίες σε όλο τον κόσμο που κατασκευάζουν μια φρέσκια εκδοχή της κλασικής Porsche 911. Αλλά η ουγγρική KAMM Manufaktur έχει ακολουθήσει έναν διαφορετικό δρόμο και βάσισε το νέο της δημιούργημα στο μικρό αδερφάκι της Porsche 911, την 912. Η γνήσια 912 κατασκευάστηκε μεταξύ του 1965 και του 1969 (έκανε μια σύντομη επιστροφή στα μέσα της δεκαετίας του 1970 ως 912E) και συνδύασε το αμάξωμα της 911 με τον τετρακύλινδρο κινητήρα της παλιάς 356. Η 911 ήταν πιο upmarket, έτσι η 912 ανέλαβε να καλύψει το κενό που άφησε η κατάργηση της 356. Οπότε αγοράζατε ένα αυτοκίνητο που είχε μεν την εμφάνιση της 911, αλλά με μόνο 91 ​​ίππους κι επιτάχυνση 0-100 σε 12+ δευτερόλεπτα, άρα σίγουρα δεν είχατε επιδόσεις πραγματικής 911.

Αλλά ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα που είχε η 912 σε σχέση με τη μεγάλη της αδερφή ήταν το χαμηλότερο βάρος της κι αυτός είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο η KAMM, με έδρα τη Βουδαπέστη, επέλεξε τον ανορθόδοξο τρόπο (την 912) για το restomod μοντέλο της.

Ονομάζεται 912c κι είναι εξοπλισμένη με πάνελ από ανθρακονήματα για να αδυνατίσει ακόμη περισσότερο σε σχέση με τη γνήσια 912: το κατασκεύασμα της KAMM ζυγίζει μόλις 750 κιλά, που είναι περίπου το μισό από το βάρος μιας μοντέρνας 911 και περίπου 295 κιλά λιγότερα από ένα σύγχρονο Mazda MX-5 Miata. Και περίπου 90 κιλά ελαφρύτερη από το Miata μου, ουάου! Με τόση λίγη μάζα, δεν υπάρχει ανάγκη για έναν μεγάλο flat-six να κρέμεται πίσω από τον πίσω άξονα. Αντίθετα, η 912c χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό boxer 2.0 λίτρων από την ελβετική JPS Aircooled που ανεβάζει μέχρι τις 7.200 σαλ. κι αποδίδει 170 ίππους, ισχύ σχεδόν διπλάσια από της εργοστασιακής 912 της δεκαετίας του 1960.

Συνδυάζεται με πεντατάχυτο χειροκίνητο dogleg κιβώτιο και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της ZF, ενώ το πλαίσιο είναι κατάλληλα αναβαθμισμένο για να αντεπεξέλθει στον διπλασιασμό της δύναμης. Η KAMM προσθέτει custom coilovers, ρυθμιζόμενους βραχίονες αναρτήσεων κι αντιστρεπτικές ράβδους, αεριζόμενους δίσκους στις τέσσερις γωνίες, με δαγκάνες από 964 στο μπροστινό μέρος, center-lock τροχούς κι semi-slick ελαστικά Yokohama AD08RS.

Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2023 κι η KAMM δέχεται ήδη παραγγελίες, με τους πελάτες να έχουν την επιλογή να προμηθεύσουν τη δική τους 912 ή να αγοράσουν ένα πλήρες αυτοκίνητο. Αν κι είναι φοβερός συνδυασμός, η τιμή της σοκάρει: 325.000 €! Δεν αμφιβάλλουμε ότι η οδηγική εμπειρία κι η ποιότητα κατασκευής θα είναι μοναδικές, αλλά υποψιαζόμαστε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι (ειδικά εκείνοι που ενδιαφέρονται για επενδυτικές δυνατότητες) θα προτιμήσουν μια γνήσια κλασική 911 από μια 912.

Περισσότερα Άρθρα