Πώς βγάζουν τους πιλότους της F1 από το κόκπιτ μετά το ατύχημα;

Είναι ευτυχώς σπάνιο ένας πιλότος της Formula 1 να τραυματίζεται τόσο σοβαρά μετά από ένα ατύχημα που να μην μπορεί να βγει από το μονοθέσιό του. Δεδομένων των ταχυτήτων και του πιθανού κινδύνου του αθλήματος, συνειδητοποιούμε όλοι πόσα βήματα έχουν γίνει για την ασφάλεια των οδηγών. Όταν όμως συμβεί το κακό, υπάρχει ένα σαφές πρωτόκολλο ενεργειών για το πώς θα εξαχθεί από το κόκπιτ του μονοθεσίου.

Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζεται η διαδικασία απομάκρυνσης ενός τραυματισμένου οδηγού, η οποία πραγματοποιείται σε ένα προσομοιωμένο πιλοτήριο στην πίστα Grand Prix του Silverstone. Το πρώτο βήμα είναι να προσδιοριστεί εάν ο οδηγός έχει τις αισθήσεις του ή όχι κι αν πονάει. Στη συνέχεια, το ιατρικό προσωπικό τον ρωτά αν μπορεί να βγάλει το κράνος και τα γάντια του. «Αν ο οδηγός μπορεί, τότε είναι ξεκάθαρο ότι αναπνέει», εξηγεί ο Martin Hunt, συντονιστής διάσωσης της BARC και μέλος της ομάδας Ασφάλειας της TOCA. «Είναι πολύ καλύτερο αν κάποιος μπορεί να αφαιρέσει μόνος του το κράνος του από το να το βγάλουμε εμείς, οπότε του ζητούμε να το βγάλει ο ίδιος».

Στη συνέχεια, ο πιλότος αφαιρείται μαζί με το ολόκληρο το κάθισμά του, το οποίο χρησιμοποιείται ως αυτοσχέδιο φορείο για την απομάκρυνση του οδηγού από το αυτοκίνητο. Προκειμένου να διατηρηθούν ασφαλείς οι οδηγοί, όλα τα αγωνιστικά καθίσματα μονοθεσίων που έχουν εγκριθεί από τη FIA διαθέτουν κρυφούς ιμάντες που βρίσκονται σε διάφορα σημεία γύρω από τον οδηγό. Στη συνέχεια, η ομάδα διάσωσης χρησιμοποιεί ένα άλλο σετ ιμάντων για να ανυψώσει το κάθισμα και τον οδηγό έξω από το όχημα.

“Έτσι, υπάρχουν τέσσερα σημεία ανύψωσης και χρειάζονται τέσσερα άτομα για να σηκώσουν το κάθισμα”, λέει ο Hunt. «Τώρα που τα μονοθέσια είναι εφοδιασμένα με το halo, είναι λίγο πιο άβολο από ό,τι ήταν πριν και πρέπει να τον σηκώσουμε λίγο πιο ψηλά».

Μετά την έξοδο από το αυτοκίνητο, ο οδηγός θα μεταφερθεί στο ιατρικό κέντρο για περαιτέρω ελέγχους. Αν κι είναι ένα σπάνιο περιστατικό, είναι ζωτικής σημασίας, επομένως η ομάδα πρέπει να εξασκείται συχνά προκειμένου να διασφαλίσει ότι όταν κληθεί να το κάνει πραγματικά, θα μπορεί να αφαιρέσει τον οδηγό ταχύτατα κι όσο πιο απαλά και λιγότερο επικίνδυνα γίνεται.

Περισσότερα Άρθρα