BMW: το μέλλον ανήκει στο υδρογόνο, όχι στα μπαταριοκίνητα EV
Μπορεί η BMW να προσφέρει ολοένα περισσότερα ηλεκτροκίνητα με μπαταρίες, προσθέτοντας το σήμα “i” σε όλο και περισσότερα μοντέλα και δεσμευόμενη τα ηλεκτρικά να αποτελούν τις μισές πωλήσεις του Ομίλου ως το 2030, αλλά ο πρόεδρος της γερμανικής εταιρίας πιστεύει ότι το υδρογόνο κι όχι οι μπαταρίες θα είναι μελλοντικά η πιο επιθυμητή πηγή κινητήριας δύναμης. Ο Πρόεδρος Oliver Zipse δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η εξέλιξη του υδρογόνου βρίσκεται μερικά χρόνια πίσω από τις μπαταρίες, αλλά σύντομα θα βρεθεί στο προσκήνιο.
«Μετά το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο εξελίσσεται εδώ και περίπου 10 χρόνια, η επόμενη τάση θα είναι το υδρογόνο», δήλωσε ο Zipse σε συνέντευξή του στο Bloomberg. Η BMW είναι μία από τις πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν εμπλακεί στην ανάπτυξη αυτοκινήτων με υδρογόνο τις τελευταίες δύο δεκαετίες (Mercedes, Honda και Toyota οι υπόλοιπες, με το ιαπωνικό ζεύγος να έχει ήδη πωλήσει τέτοια μοντέλα εδώ και χρόνια) και πρόσφατα ανακοίνωσε το iX5, ένα SUV X5 με υδρογόνο που θα τεθεί σε παραγωγή στα τέλη του τρέχοντος έτους.
Ωστόσο, οι φιλοδοξίες της BMW για το υδρογόνο δεν περιορίζονται αποκλειστικά στη μάρκα BMW και θα μπορούσαν να επεκταθούν και σε άλλες μάρκες του χαρτοφυλακίου της. Μιλώντας μαζί με τον Zipse στα κεντρικά γραφεία της Rolls Royce στο Goodwood το βράδυ πριν από την κυκλοφορία της νέας Rolls Spectre EV, το αφεντικό της βρετανικής μάρκας, Torsten Müller-Ötvös, δήλωσε ότι η ιδέα μιας Rolls Royce υδρογόνου είναι απολύτως λογική.
«Υπάρχει μια πεποίθηση στον Όμιλο ότι αυτό ίσως είναι το μακροπρόθεσμο μέλλον», είπε ο Müller-Ötvös. Αλλά ένα πράγμα για το οποίο ο Zipse ήταν ξεκάθαρος είναι ότι δεν υπάρχει καμία πηγή ενέργειας που να είναι τόσο τέλεια που θα έπρεπε να παραγκωνίζει όλες τις άλλες. Η ηλεκτρική ενέργεια έχει νόημα σε αστικές περιοχές στις αναπτυγμένες χώρες όπου υπάρχει άμεση πρόσβαση σε υποδομές φόρτισης, αλλά σε άλλες περιπτώσεις το υδρογόνο θα μπορούσε να είναι προτιμότερο.
«Το να πούμε ότι από την τάδε ημερομηνία στην Ευρώπη θα υπάρχει μόνο ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης, αυτό είναι επικίνδυνο», είπε ο Zipse στους δημοσιογράφους. «Για τους πελάτες, για τη βιομηχανία, για την απασχόληση, για το κλίμα, από κάθε οπτική γωνία, αυτός είναι ένας επικίνδυνος δρόμος».