Ferrari Purosangue: 190+ χιλιάρικα ακριβότερη από τη Lambo Urus
Όταν μιλάμε για supercars, τι πιο εμβληματικό από μια Ferrari και μια Lamborghini; Οι θρυλικές ιταλικές εταιρίες κονταροχτυπιούνται στην κορυφή όποιας κατηγορίας συμμετέχουν κι οι τιμές τους είναι ανταγωνιστικές. Στον στίβο όμως των hyper-SUV, η Ferrari κοστολογεί το νέο της μοντέλο εξαιρετικά ακριβότερα από τον μεγάλο της ανταγωνιστή. Έχοντας για μέτρο σύγκρισης τις πρόσφατα ανακοινωμένες τιμές στη Μεγάλη Βρετανία, η Purosangue ξεκινά από τις 313.120 λίρες (364.420 €), αρκετά πιο πάνω από τις αντίπαλες Lamborghini Urus κι Aston Martin DBX.
Όχι βέβαια πως δε θα ξεπουλήσει. Προσφέρει μια πιο ελιτίστικη προσέγγιση, έχοντας αποκλειστικά τετραθέσια διαρρύθμιση στο εσωτερικό (η Ferrari την προβάλλει ως την πρώτη τετραθέσια και τετράπορτη δημιουργία της), ενώ κινείται από τον F140IA V12, έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 6.5 λίτρων που αποδίδει 725 ίππους και 716 Nm ροπής. Το κυριότερο χαρακτηριστικό του είναι πως δε χρησιμοποιεί καμία υβριδικότητα και καμία υπετροφοδότηση, άρα προτάσσει μια πιο αγνή ανόθευτη προσέγγιση από τα ανταγωνιστικά μοντέλα. Υπόσχεται ότι το 80% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 2.100 σαλ., ενώ η ισχύς αποδίδεται στις 7.750 σαλ! Η απόκριση στο γκάζι πρέπει να απέχει χαοτικά από κάθε άλλο SUV υπάρχει εκεί έξω, τουλάχιστον μη ηλεκτρικό.
Η ισχύς μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός κιβωτίου οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 3.3″, τα 200 σε 10.6″, η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 310 χλμ/ώρα κι η απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 είναι μόλις 32.8 μέτρα! Σε σύγκριση με τους αντιπάλους της από τη Lamborghini και την Aston Martin, η Purosangue είναι λίγο πιο κοντή σε ύψος και μήκος και λίγο πιο φαρδιά.
Η Ferrari θα κατασκευάζει μόνο μερικές χιλιάδες Purosangue κάθε χρόνο. Στην πραγματικότητα, μπορεί να χρειαστεί να κλείσει τα βιβλία παραγγελιών λόγω της ήδη μεγάλης λίστας με προπαραγγελίες, οπότε γιατί να μη φουσκώσει τις τιμές; Ενώ οι 313.000 £ είναι χαμηλότερη τιμή από τις προηγούμενες εκτιμήσεις, παραμένει πολύ πιο ακριβή από την Urus, που ξεκινά από τις 177.000 £ (206.000 €) και την DBX, η οποία κοστίζει 160.000 £ (186.210 €). Και βέβαια, υπάρχει πάντα η Lotus Eletre, που είναι πολύ πιο γρήγορη από την Urus, κοστίζοντας σχεδόν τα μισά χρήματα. Η ηλεκτρική Lotus των 900+ ίππων θα τιμάται λιγότερα από 140.000 € στη Μεγάλη Βρετανία και θα προσφέρει ασύγκριτες επιδόσεις, αλλά ο χαρακτήρας της είναι τελείως διαφορετικός από της Purosangue, οπότε δύσκολα ο ενδιαφερόμενος αγοραστής θα τεθεί σε δίλημμα μεταξύ των δύο. Η χρηματική ψαλίδα ανοίγει περισσότερο αν αναλογιστούμε ότι ελάχιστοι ιδιοκτήτες Ferrari αποκτούν τις εισαγωγικές εκδόσεις, αφού η πλειοψηφία τους τείνει να ξοδεύει δεκάδες χιλιάδες στον προαιρετικό εξοπλισμό.