Ford Grand C-Max 2.0 TDCI Auto

Από τον περασμένο Ιούνιο, έχω στην κατοχή μου ένα Grand C-Max 2.0 TDCI Automat. Titanium έκδοση, μοντέλο 01/2017. Με 170.000 χιλιόμετρα, ο μηχανικός που το είδε είπε πως είναι μια χαρά. Τα σέρβις όλα στην ώρα τους, καθώς εταιρικό, έκανα με το που το πήρα αλλαγή στα λάδια κιβωτίου, καθώς στα 180.000 ήταν προγραμματισμένη κι αλλαγή στα μπροστινά τακάκια. Οι σκουριές από κάτω για πέντε χειμώνες είναι σε λογικά πλαίσια και το αμάξωμα έχει μόνο ένα πρόχειρο διόρθωμα από χτύπημα στη συρόμενη αριστερά που πρέπει άμεσα να βαφτεί σωστά.
Μία καμμένη Xenon αλλάχτηκε με όχι γνήσια (250 € η γνήσια) κι η διαφορετική απόχρωση φαίνεται.
Το Ford προτιμήθηκε για το μέγεθος, ευκολία συρόμενων πορτών, χώρων, αυτόματου και της τιμής που ήταν προς τις χαμηλές της αγοράς, τότε. Πάντως αν το πουλήσω τώρα, παίρνω πίσω τα λεφτά μου, ίσως και παραπάνω..η αγορά μεταχειρισμένου ανθεί.
Το αυτοκίνητο θα συγκριθεί με το απερχόμενο 218d Active Tourer:
Πλεονεκτήματα:
1) Οι χώροι, λογικό μιας κι είναι Grand ενώ η BMW δεν ήταν. Με 10 εκατοστά μόνο μεγαλύτερο μήκος. Όχι ότι ήταν μικρή η BMW, αλλά δεν ήταν ο σκοπός της αυτός. Όπως και το Ford δε φτάνει τους Γάλλους.
2) Φώτα… ναι, έχει αυτά τα ενεργά νομίζω τα λένε, που όταν ανάβουν κάνουν κάτι ρυθμικά που όταν βγήκε το Tesla θα έπρεπε να ντρέπεται. Είναι μάλλον τεστ για τον μηχανισμό. Δεν είχα οδηγήσει ξανά με φώτα που στρίβουν. Μαζί με τα φώτα γωνίας, πράγματι στις στροφές έχω άλλη οπτική. Δεν έχουν τη καθαρότητα κι ένταση των Led της BMW, αλλά κερδίζουν στις στροφές.
3) Συρόμενες πόρτες = ξεγνοιασιά. Δεν είναι αυτόματες, δεν έχουν αποθηκευτικούς χώρους, αλλά για παιδιά και μικρά σε διαστάσεις πάρκινγκ, είναι ό,τι πρέπει. Έβγαλε Bmax & GrCmax με συρόμενες αυτή η εταιρία και στα μεγάλα έβαλε κανονικές… εκεί έχασε από το group Sharan-Alhambra.

Μειονεκτήματα:
1) Κινητήρας. Ίδιας χρονολογίας μοντέλα με άλλης νοοτροπίας νομίζω κινητήρες. Το Ford δεν έχει προγράμματα απόκρισης, δεν έχει σκαλοπάτι στο γκάζι, έχει ένα σπαστικό on-off στην εκκίνηση, καίει 1 λίτρο/100 χιλιόμετρα παραπάνω (καμιά 200 κιλά βαρύτερο) κι ακούγεται μέσα-έξω περισσότερο. Η BMW πράγματι στην άνθη της νιότης της, με στρωμένη μηχανή, έδινε ωραίες στιγμές για Diesel. Ακόμη και η μεγαλύτερη ροπή τού Ford δε φαίνεται.
2) Κιβώτιο ταχυτήτων.
Powershift εναντίον Aisin σημειώσατε διπλό.
Άβολος επιλογέας, άστοχος διακόπτης για χειροκίνητη λειτουργία, η συνεργασία με τον κινητήρα είναι προσανατολισμένη λογικά σε χαλαρές στιγμές. Σύμπλεξη και εκκίνηση με σκορτσαρισματα.
Μένει η αξιοπιστία να δω εάν βγουν αληθινές οι κακές φήμες του Powershift.
Μόνο θετικό η ομαλή αλλαγή 1ης- 2ας ακόμα και με κρύα λάδια.
3) Ηχοσύστημα, Multimedia.
Γεμάτο ηχεία και το Ford, αλλά σε καμία περίπτωση δε φτάνει την απόδοση του Harman Kardon. Συνδεσιμότητα Bluetooth έχουν και τα δύο, αλλά στο Ford απουσιάζει το DAB+. Επίσης πολύ αργό μενού και χάλια απόκριση στην άβολη οθόνη αφής του SYNC2.
Άνεση κι οδηγική συμπεριφορά έχουμε ισοπαλία. Μπορεί η BMW να κέρδιζε σε σπορ εκφάνσεις, αλλά αυτό κυρίως του καλύτερου κινητήρα και κιβωτίου. Το Ford έχει εξίσου βαρύ και καλό τιμόνι, ισάξια φρένα και στρίβει ωραία σε ανοιχτές και κλειστές καμπές.

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στη διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα