Σαββατοκύριακο στον Παρνασσό με ένα Tesla Model Y Long Range

Μέχρι να παραλάβω το καινούριο μου αυτοκίνητο (Model 3 Long Range) στα τέλη του Μαρτίου, νοίκιασα ένα αντίστοιχων προδιαγραφών Model Y για το Σαββατοκύριακο 18/19 Μαρτίου. Καλό το test drive στα πέριξ του Golden Hall, αλλά η συμβίωση για τέσσερις μέρες σε συνθήκες ταξιδιού (όπου θα έπρεπε να βρεις να το φορτίσεις, να δουλέψεις με το Tesla app στο κινητό σου κλπ.) θα έδινε ολοκληρωμένη εμπειρία.
H επικοινωνία με την www.wheelyou.gr ήταν άμεση κι απλή. Παρασκευή μεσημέρι, ενώ είχε ήδη ενεργοποιηθεί το αυτοκίνητο από το πρωί στο App, πέρασα να το πάρω σε μια διαδικασία που κράτησε 5 λεπτά. Αφού έκανα όλες τις εξωτερικές δουλειές (με χαρά είναι η αλήθεια), μάζεψα παιδιά από φροντιστήρια, πήγα και 2-3 φίλους βόλτα που ήθελαν να το δουν, το έβαλα το βράδυ να φορτίσει στην απλή πρίζα σούκο έως το 100% για να φύγει 06.00 το πρωί για Παρνασσό μέσω Αμφίκλειας.
Η φόρτωση του αυτοκινήτου ήταν κάτι που σίγουρα θα μου λείψει με το Μodel 3 αλλά δεν μπορεί να τα έχεις όλα. Το Υ πήρε βαλίτσες για τετραμελή οικογένεια κι εξοπλισμό τέσσερα σκι / μπότες σακίδια / κράνη κλπ μέσα! Και χώραγαν ίσως κι άλλα τόσα (φορτηγό)! Και ξεκινήσαμε για Παρνασσό, το ταξίδι ήταν “συγκρατημένο”, αφενός ήταν το πρώτο μου κι εννοείται ότι σκεφτόμουν την κατανάλωση …. με πόσο θα φτάσω στην Αμφίκλεια, πόσο στο Χιονοδρομικό, θα με φτάσει η μπαταρία να πεταχτώ σε ένα διπλανό χωριό καμιά 50αριά χιλιόμετρα για φαγητό το απόγευμα; Θα φτάσει η σούκο 2 kw να το γεμίσει επαρκώς για να ξαναπάει βουνό την Κυριακή. Έκανα χαζομάρα που πήρα ηλεκτρικό; Έχω 450 άλογα και θα πηγαίνω έτσι στο βουνό; Το έτσι ήταν 130 χλμ/ώρα στην Εθνική και το ίδιο περίπου και στον επαρχιακό. Η αλήθεια είναι ότι στην Εθνική ήταν βαρετά, ευτυχώς άρχισε να βρέχει και κινούμασταν όλοι εκεί γύρω.

Το αυτοκίνητο συμφωνούσε με το A better route planner κι έφτασα στην Αμφίκλεια με 50%, κλιματισμό στους 20.5 βαθμούς σε όλο το ταξίδι, όχι κι άσχημα, το έτρεξα και λίγο ανεβαίνοντας για κορυφή Φτερόλακκας, έφτασε με 30% μπαταρία στους -1°C με κατανάλωση μετά την Αμφίκλεια κοντά στα 630w/h! Στο βουνό έχασε σε 8 ωρες περίπου 1-2% με το sentry ανοιχτό. Κατέβηκα Αμφίκλεια και τσίμπησε λόγω της ανάκτησης 6-7%. Στον Ξενώνα έπαιξε μπαλαντέζα (φωτογραφία), πήρε κάτι λίγο 40% μέχρι να φύγουμε για ένα γειτονικό χωριό, καμιά 50αριά χλμ. πήγαινε/έλα όπου στην ταβέρνα είχε σούκο δίπλα από εκεί που το πάρκαρα κι έβαλα να φορτίσει το “Κινητό” μου (κάποια στιγμή έπεσε ο γενικός στην Ταβέρνα, θεωρώ ότι ήταν τυχαίο γεγονός αλλά έπεσε γέλιο). Γενικά νιώθεις λίγο junkie/ζητιάνος για μια πρίζα. Αλλά όλοι ήταν πρόθυμοι να εξυπηρετήσουν, να δουν το αμάξι και το σκέφτηκαν να φτιάξουν υποδομή φόρτισης για τους πελάτες τους. Με τα πολλά επιστροφή, μπαλαντέζα και το πρωί είχε 65%.

Επίσκεψη στο Βουνό, ακόμα πιο “σβέλτα” κι επιστροφή από Αράχωβα, φτάσαμε με 45% κι επειδή βρήκαμε διαθέσιμο τον 50άρη δωρεάν φορτιστή και μέχρι να τσιμπήσουμε κάτι πρόχειρο, κάνα 40άρι λεπτά, είχε φτάσει στα 95%. Τόση μπαταρία για λιγότερο από 200 χιλιόμετρα, κατηφόρα μέχρι Λειβαδιά, η οικογένεια εξαντλημένη, έτοιμη για ύπνο …χμμ! Chill mode disabled, Autopilot όλα disabled, έφτασα Αθήνα με 30%. H τελική ταχύτητα έρχεται πολύ γρήγορα, στον επαρχιακό είτε ανηφόρα είτε κατηφόρα, στις προσπεράσεις δε σκέφτεσαι ιδιαίτερα, η άμεση απόκριση κι η ροπή είναι γρηγορότερη από αυτό που υπολογίζεις.
Θετικά:
Η ποιότητα κύλισης σε κακοτράχαλο δρόμο, όποιος έχει ανέβει Παρνασσό κατανοεί, παρ’ όλο που το αμάξι είναι σφιχτό, δε νιώθεις τίποτα με τις 19″ ζάντες.
Το ΜΥ έχει πάρα πολύ χώρο.
Κρύβει τον όγκο του, εύκολο στην οδήγηση στην πόλη .
Ιδιαίτερα ευχάριστο στον επαρχιακό, νομίζω είναι το απόλυτο στοιχείο του.
Αρνητικά:
Η αίσθηση του φρένου στα πολλά χιλιόμετρα δεν ήταν αυτή που περίμενα, μου φάνηκε soft. Σα να lagαρε. Μια χαρά φρέναρε βέβαια αλλά ξένισε. Νομίζω ότι η ανάκτηση φρενάρει πιο “ξεκάθαρα” τον κινητήρα στα λίγα χιλιόμετρα. Η αλήθεια είναι ότι τα χρησιμοποίησα ελάχιστες φορές.
Απόλυτα βαρετό ταξίδι στην Εθνική όταν δεν έχεις δίκτυο φορτιστών εκεί που πας. Ξεκούραστα μεν λόγω καθισμάτων, ησυχίας κι autopilοt.
Χωρίς να αναφερθώ στο κόστος ενοικίασης που δίνει η www.wheelyou.gr από Παρασκευή μεσημέρι έως Δευτέρα πρωί που το γύρισα, που δεν ειχε καμία σχεση με τον ανταγωνισμό, μπορώ να πω οτι επειδή κινήθηκε χωρίς να πληρώσω ρεύμα σχεδόν καθόλου (3 € στο σπίτι), κόστισε σαν το Renault Captur από άλλη εταιρία ενοικίασης που πλήρωσα τη βενζίνη του! Όσοι σκέφτεστε να αγοράσετε ή το περιμένετε, αξίζει να το πάρετε ένα ΣΚ!
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr.)
Περισσότερα Άρθρα