Dragster στην Ταϊλάνδη: σύγχρονες αρματοδρομίες στο χωράφι
Είναι πλέον αυτονόητο και νομοτελειακό: αν βάλεις κινητήρα σε κάτι, σύντομα κάποιος θα το καβαλήσει και θα προσπαθήσει να τρέξει πιο γρήγορα από τον διπλανό του. Ισχύει από τα αρχαία χρόνια (τότε με ζώα κι άρματα) μέχρι σήμερα. Ποιο καλύτερο παράδειγμα από την Ταϊλάνδη, όπου οι ντόπιοι αγωνίζονται με μικρά τρακτεράκια σε αυτοσχέδιες πίστες dragster μες στα χωράφια;
Όπως κοινοποιήθηκε από το κανάλι CB Media στο YouTube, οι αγρότες της Ταϊλάνδης κατασκευάζουν βάσεις ώστε να μπορούν να χειρίζονται όρθιοι τα τρακτεράκια τους, σε μία στάση που θυμίζει τους αρματοδρόμους στις αρχαίες αρματοδρομίες, με όλες τις συγκινήσεις και τους κινδύνους που συνεπάγεται κάτι τόσο εκτεθειμένο. Σε χωμάτινες λωρίδες στις εκτάσεις καλλιέργειας ρυζιού, προσπαθούν να προστατευθούν με στοιχειώδη εξοπλισμό ασφαλείας, από κράνη ποδηλάτου μέχρι προστατευτικά κνήμης για μοτοσικλέτες.
Στους αγώνες, υπάρχει μια τεράστια ποικιλία μηχανημάτων κι άπειρο customization, σχολιάζει το TheDrive. Έντονα χρώματα, φανταχτεροί τροχοί, δεξαμενές καυσίμου από ανθρακονήματα (έστω αυτοκόλλητα από πάνω), τεράστιες θορυβώδεις εξατμίσεις συνθέτουν ένα υπερθέαμα ήχου κι εικόνας. Οι μονοκύλινδροι πετρελαιοκινητήρες δεν μπορούν να αποδώσουν σοβαρή ιπποδύναμη, αλλά οι εμπλεκόμενοι τα δίνουν όλα σα να μην υπάρχει αύριο.
Η χωμάτινη πίστα κρατά τους αγωνίζομενους σε εγρήγορση, καθώς μία λακούβα αρκεί για να τους απογειώσει, κυριολεκτικά. Το περιβάλλον γεμίζει με έντονους ήχους και βλαβερά καυσαέρια σε ένα μεθυστικό αμάλγαμα που κάνει τα πλήθη που ζητωκραυγάζουν. Στο βίντεο αναφέρονται ως «τρακτέρ ρυζιού», αλλά οι ντόπιοι τα ονομάζουν διαφορετικά. Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, τα τρακτέρ με μακριά λαβή και δύο τροχούς ονομάζονται “ekong” και χρησιμοποιούνται ουσιαστικά ως μηχανοκίνητα άροτρα για διάφορες αγροτικές εργασίες. Οι κινητήρες μπορούν επίσης να παρέχουν ρεύμα σε εξοπλισμό όπως αντλίες νερού κι αλωνιστικές μηχανές. Άλλοτε αναφέρονται επίσης με τις ονομασίες “σιδερένιο βουβάλι” ή “τρακτέρ που περπατούν”. Τα Ekong στα οποία έχουν προσαρτηθεί αμαξώματα ή τετράτροχα σασί ονομάζονται “e-tak”, για τον ήχο τακ-τακ που κάνουν οι αρχαίοι diesel κινητήρες τους.
Ίσως σε μια δεκαετία, με την απαξίωση των θερμικών κινητήρων παγκοσμίως, τοπικές μάντρες να προσφέρουν turbάκια βενζίνης ή κάποιος να κάνει τη διαφορά τοποθετώντας ηλεκτροκινητήρα, διαλύοντας τον ανταγωνισμό.