Mustang GTD: πιστάδικη, 800 άλογα, 300 χιλιάρικα, sub-7 στο Ring
Η Mustang GTD είναι ένα αυτοκίνητο δρόμου που σκέφτεται συνέχεια την πίστα. Δανείζεται την τεχνολογία της αγωνιστικής GT3 κι η Ford στοχεύει σε ένα γύρο κάτω των 7 λεπτών στο Nurburgring Nordschleife. Δεδομένης της εστίασης στις επιδόσεις και της προσοχής στη λεπτομέρεια, μην περιμένετε να έχει τη γήινη τιμή των υπόλοιπων Mustang: αναμένεται να ξεκινά από τα 300.000 $. Κάθε GTD θα παράγεται στο εργοστάσιο της Flat Rock Assembly προτού η Multimatic στον Καναδά την κάνει το τέρας που είναι.
Στην καρδιά της Mustang GTD βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος V8 5.2 λίτρων ξηρό κάρτερ, ο οποίος θα στροφάρει πάνω από τις 7.500 σαλ. και θα αποδίδει 800 ίππους, καθιστώντας την GTD την πιο ισχυρή Mustang όλων των εποχών. Όπως συμβαίνει με κάθε μελετημένο track-day car, η GTD είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια Mustang με πιο ισχυρό κινητήρα. Διαθέτει προηγμένη ημιενεργή ανάρτηση που εκτός των άλλων περιλαμβάνει και ρύθμιση ύψους. Η πίσω μάλιστα εδράζεται σε ένα σωληνωτό υποπλαίσιο εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Αλλά όσο σωστή κινηματική και να έχει η ανάρτησή σου, πρέπει να συμπληρώνεται από την κατάλληλη πρόσφυση από τα ελαστικά. Τυλιγμένα σε ζάντες 20 ιντσών, τα ελαστικά έχουν διαστάσεις supecar: 325 μπροστά και 345 πίσω! Πίσω από αυτό το επιθετικό πακέτο τροχών κι ελαστικών κρύβονται κεραμικά φρένα της Brembo. Αεραγωγοί τοποθετημένοι κάτω από την πίσω ανάρτηση βοηθούν την ψύξη των πίσω φρένων.
Και πράγματι, οι μηχανικοί της Ford έχουν δώσει μεγάλη προσοχή στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Ένα κάλυμμα από ανθρακονήματα σφραγίζει το κάτω μέρος του αυτοκινήτου και διατίθεται στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ υπάρχουν υδραυλικά ελεγχόμενα μπροστινά flaps που βοηθούν στη διαχείριση της ροής του αέρα. Τα φτερά, το καπό, το πορτ-μπαγκάζ, τα μαρσπιέ, το μπροστινό σπόιλερ, ο πίσω διαχύτης κι η οροφή είναι όλα κατασκευασμένα από ανθρακονήματα κι η πίσω αεροτομή ελέγχεται υδραυλικά για να προσφέρει τη downforce που επιθυμεί ο οδηγός.
Δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμα φωτογραφίες από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Θα φοράει πάντως bucket καθίσματα της Recaro, 3D-printed paddles, περιστροφικό επιλογέα και συλλεκτική πλάκα κατασκευασμένη από εξαρτήματα τιτανίου από μαχητικό αεροσκάφος Lockheed Martin F-22. Κι ενώ τα πίσω καθίσματα έχουν αφαιρεθεί, θα υπάρχει μια ικανή δόση πολυτέλειας, αφού διάφορα σημεία της καμπίνας θα είναι επενδυμένα με σουέντ και δέρμα. Οι αγοραστές θα μπορούν επίσης να την παραγγείλουν σε όποιο χρώμα επιθυμούν και θα προσφέρονται επίσης αρκετοί εσωτερικοί χρωματικοί συνδυασμοί. Είπαμε, καλή η πίστα αλλά με 300 χιλιάρικα, έχεις πολλές απαιτήσεις.
«Η Mustang GTD καταρρίπτει κάθε προκατειλημμένη ιδέα για το πώς πρέπει να είναι ένα supercar», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Farley. «Αυτή είναι μια νέα προσέγγιση για εμάς. Δεν κατασκευάσαμε ένα αυτοκίνητο δρόμου για την πίστα, δημιουργήσαμε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για τον δρόμο. Η Mustang GTD διαθέτει την αγωνιστική τεχνολογία της αγωνιστικής Mustang GT3, την τυλίγει σε ένα αμάξωμα από ανθρακονήματα και της φοράει πινακίδες κυκλοφορίας».