Ford CEO: η GTD στοχεύει στις Porsche, Mercedes κι Aston Martin
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Mustang GTD είναι ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Είναι στενός συγγενής της αγωνιστικής Mustang GT3 που θα καμαρώσουμε στο Le Mans του χρόνου και κανείς δεν αμφιβάλλει ότι θα είναι πάρα πολύ γρήγορη, με τον πουσαρισμένο υπερτροφοδοτούμενο V8 των 5.2 λίτρων, τους 800 ίππους, την ψαγμένη ανάρτηση και το οκτάρι κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.
Mustang GTD: πιστάδικη, 800 άλογα, 300 χιλιάρικα, κάτω από επτά λεπτά στο Ring!
Αν νομίζετε ότι όλα αυτά αποσκοπούν στο να προσφέρουν ένα πωρωτικό track-day car σε όσους έχουν διάθεση να δώσουν 300 χιλιάρικα για μια Mustang, κάνετε λάθος. Είναι κάτι πολύ παραπάνω από αυτό: εκφράζουν τη φιλοδοξία του Blue Oval να κοντράρει καταξιωμένους κατασκευαστές σπορ μοντέλων επί ίσοις όροις. «Θέλω να δω την Porsche, θέλω να δω την Aston Martin, θέλω να δω τη Mercedes να ιδρώνουν», δήλωσε πρόσφατα ο Jim Farley, CEO της Ford. Αυτό μπορεί να σας φαίνεται πολύ τραβηγμένο (σε μας σίγουρα) αλλά δεν ήταν το πιο εμπρηστικό σχόλιο που έκανε σε εκείνη τη συνέντευξη.
«Είδαμε τι έχει κάνει η Porsche με τα αγωνιστικά της μοντέλα και σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε να το κάνουμε ακόμα καλύτερα». Αυτή είναι μια ακόμα πιο τολμηρή δήλωση (πόσο εύκολο είναι να ξεπεράσεις την Porsche;), αλλά η Mustang GTD είναι ένα εξίσου τολμηρό αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα, η Farley καταλαβαίνει ότι η Ford πρέπει να επιδείξει έργα κι όχι μόνο βαρύγδουπες φράσεις, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Bloomberg: «Πρέπει να κερδίσεις τον σεβασμό. Δεν μπορείς απλά να βάζεις τεχνολογία σε ένα μοντέλο και να ξοδεύεις ένα σωρό χρήματα. Είναι πιο περίπλοκο από αυτό. Πρέπει να κερδίσεις αγώνες. Πρέπει να δώσεις στους κατάλληλους ανθρώπους να οδηγήσουν το αυτοκίνητο. Πρέπει να δώσεις προσοχή σε βασανιστικές λεπτομέρειες.»
Συνέχισε λέγοντας ότι «αν δεν είσαι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και δεν είσαι επιτυχημένος, δεν έχεις θέση σε αυτόν τον κόσμο». Αυτός είναι σίγουρα ένας ζωτικός παράγοντας και θα παίξει σημαντικό ρόλο στο πώς θα θυμόμαστε τη Mustang GTD στο μέλλον. Θα είναι πάντα ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο, αλλά το αν θα γίνει ή όχι ένα πραγματικά σπουδαίο μοντέλο είναι κάτι που μένει να αποδειχθεί στην πράξη.
Ο Farley ασχολήθηκε επίσης με την ηλεκτροκίνηση και το μέλλον της Ford. Καταρχάς ξεκαθάρισε ότι η εταιρία του δε θα εμπλακεί σε πόλεμο τιμών με την Tesla. Επίσης, απέρριψε την ιδέα μιας αμιγώς ηλεκτρικής coupe Mustang, αν και καλοβλέπει κάποια υβριδική. Και πάλι, η κουβέντα επανήλθε στην Porsche. «Ας δούμε τι θα κάνει η Porsche. Θα παρουσιάσουν ηλεκτρική 911; Δυσκολεύομαι να το πιστέψω», κατέληξε. Αλλά αν μια ζωή περιμένεις να δεις τι κάνουν οι άλλοι, πώς θα βγεις από το παρασκήνιο; σχολιάζουμε εμείς.