Η νέα PHEV είναι η ισχυρότερη Cayenne ever, 739 ίπποι, 3.7″ 0-100
Η Porsche αποκάλυψε τις πιο ισχυρές Cayenne που έχει φτιάξει ποτέ κι αμφότερες μπαίνουν στην πρίζα. Πρόκειται για τις υβριδικές Cayenne Turbo E-Hybrid και Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe του 2024. Αντικαθιστούν τις απερχόμενες εκδόσεις Turbo, αφήνοντας την Turbo GT Coupe ως τη μόνη μη υβριδική γρήγορη Cayenne, μέχρι την άφιξη της GTS. Η Porsche προσέφερε στο παρελθόν την Turbo και την Turbo S E-Hybrid, αλλά τώρα οι δύο εκδόσεις συγχωνεύτηκαν σε μία.
Κινούνται από τον γνωστό twin-turbo 4.0 λίτρων, απόδοσης 599 ίππων, o οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει επιπλέον 176 ίππους. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 739 ίππους και τα 950 Nm συνολικής ροπής. H απερχόμενη Turbo S E-Hybrid απέδιδε 680 ίππους και 900 Nm, επομένως το νέο μοντέλο προσφέρει μια σημαντική αναβάθμιση. Επειδή όμως έχει βαρύνει λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας (25,9 kWh από 17.9), η διαφορά στις επιδόσεις δεν είναι αξιομνημόνευτη. Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 3.7 δευτερόλεπτα αντί για 3.8 κι η τελική ταχύτητα φτάνει και πάλι τα 295 χλμ/ώρα.
Η Porsche δεν έχει ανακοινώσει ακόμη την ηλεκτρική αυτονομία, αλλά θα μπορεί να φορτίσει με 11 kW, οπότε θα χρειάζεται δυόμισι ώρες για να γεμίσει. Όλα τα μοντέλα Turbo E-Hybrid χρησιμοποιούν αερανάρτηση, που επιτρέπει ρυθμίσεις στη συμπίεση και την επαναφορά. Η Porsche λέει ότι θα είναι ακόμα πιο μαλακή στο Comfort κι ακόμα πιο σταθερή στο Sport Plus. Το Porsche Torque Vectoring Plus περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, ενώ το Porsche Dynamic Chassis Control κι η τετραδιεύθυνση προσφέρονται με επιπλέον χρέωση. Την πέδηση αναλαμβάνουν 10πίστονες δαγκάνες μπροστά σε δίσκους 420 χιλιοστών και 4πίστονες πίσω με δίσκους 365. Αν αντέχει η τσέπη σας, επιλέγετε έξτρα τα κεραμικά φρένα.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα επωφελείται από τις ίδιες αναβαθμίσεις που ενσωματώθηκαν σε όλη τη γκάμα του 2024, συμπεριλαμβανομένης μιας διαθέσιμης οθόνης για τον συνοδηγό. Η Turbo E-Hybrid διαφοροποιείται με στάνταρ αλουμινένια επένδυση στο ταμπλό και στις πόρτες, ενώ στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται δερμάτινα Sport καθίσματα με 18 ρυθμίσεις. Αν όμως δε βράζει τόσο πολύ το αίμα σας, μπορείτε να επιλέξετε καθίσματα Comfort 14 ρυθμίσεων.
Οπτικά, θα εντοπίσετε την Turbo E-Hybrid από τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, ενώ οι δαγκάνες των φρένων είναι κόκκινες. Δύο διπλές απολήξεις από βουρτσισμένο αλουμίνιο είναι βέβαιο ότι θα ακούγονται φανταστικά, εκτός φυσικά από τις στιγμές που το αυτοκίνητο κινείται ηλεκτρικά.