Alfa Romeo 33 Stradale: πανέμορφη, θερμικό ή ηλεκτρικό μοτέρ

Η Alfa Romeo κατασκεύασε την τελευταία 8C το 2010 και σήμερα, 13 χρόνια αργότερα, επιστρέφει με ένα καινούριο supercar, αλλά αντί για μια διάδοχο της 8C, πρόκειται για αναβίωση της πανέμορφης 33 Stradale. Όπως και με την πηγή έμπνευσής της, που πωλήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960, όταν και κατασκευάστηκαν μόνο 18 αυτοκίνητα, η νέα 33 Stradale θα παραχθεί σε επίσης πολύ περιορισμένο αριθμό: μόλις 33 αντίτυπα.

Το υπέροχο αμάξωμα με τις ρετρό πινελιές έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0.375 και θα κατασκευαστεί στο χέρι από τους τεχνικούς της Carrozzeria Touring Superleggera. Αυτό την καθιστά τη δεύτερη χεροποιήτη Alfa των τελευταίων ετών, μετά την περσινή Giulia SWB Zagato.

Η σύγχρονη 33 Stradale ξεπούλησε όλη την (έτσι κι αλλιώς περιορισμένη) παραγωγή της εντός εβδομάδων μετά το Ιταλικό Grand Prix στη Monza στις 11 Σεπτεμβρίου του 2022, όταν οι υποψήφιοι αγοραστές κλήθηκαν να ρίξουν μια πρώτη ματιά πίσω από κλειστές κουρτίνες. Δε θα υπάρχουν δύο αυτοκίνητα που θα είναι εντελώς ολόιδια, καθώς η κάθε Stradale θα είναι ένα μοναδικό κι ανεπανάληπτο έργο τέχνης, σχολαστικά κατασκευασμένο από μια εξειδικευμένη ομάδα κατά τα γούστα του αγοραστή της.

Υπάρχουν ατελείωτες επιλογές εξατομίκευσης, αλλά όλες οι Stradale θα είναι εξοπλισμένες με πόρτες που θα ανοίγουν προς τα πάνω. Μονοκόκ αμάξωμα από ανθρακονήματα συνδυάζεται με αλουμινένιο πλαίσιο σχήματος Η, με την οροφή να είναι κατασκευασμένη από συνδυασμό των δύο υλικών. Ακόμη και τα πλαίσια των παραθύρων είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα ενώ το πίσω τζάμι έχει αντικατασταθεί με πολυανθρακικό.

Το εσωτερικό προσφέρεται σε δύο θέματα: Tributo κι Alfa Corse. Ενώ το πρώτο θα μιμείται το κλασικό αυτοκίνητο, το δεύτερο θα είναι πιο σπορ. Σε κάθε περίπτωση, η καμπίνα μοιάζει με πιλοτήριο και διαθέτει αλουμινένια χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων πίσω από ένα τιμόνι που δεν έχει πάνω του κανένα κουμπί: η Alfa θέλει να εστιάζετε σε αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό – την οδήγηση. Η καμπίνα χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό δέρματος, ανθρακονημάτων, αλουμινίου κι αλκαντάρα, ενώ παραμένει λιτή, ώστε να παραμείνει στο πνεύμα της προγόνου της από τη δεκαετίας του 1960.

Στο επίκεντρο της νέας ναυαρχίδας της Alfa Romeo βρίσκεται ένας V6 κινητήρας 3.0 λίτρων με δύο turbo που παράγει 620 ίππους που διοχετεύονται στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων, ακριβώς όπως κι ο Nettuno της Maserati MC20. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η χρήση του κινητήρα της αδελφής Maserati δεν επιβεβαιώθηκε επίσημα στην παρουσίαση αλλά τα νούμερα δείχνουν ότι όλα είναι ταυτόσημα.

Υπάρχουν δύο λειτουργίες οδήγησης: η Strada (ο δρόμος στα ιταλικά), που κάνει το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν πιο άνετο κι ομαλό στην οδήγηση και διατηρεί την εξάτμιση αθόρυβη, εκτός κι αν περάσετε τις 5.000 σαλ. Στη λειτουργία Pista, οι βαλβίδες εξαγωγής ανοίγουν διάπλατα για να παρέχουν στον οδηγό και τους παρευρισκόμενους ανόθευτο ήχο, τα πεντάλ γίνονται πιο ευαίσθητα στις εντολές του οδηγού κι οι αναρτήσεις δίνουν προτεραιότητα στο κράτημα έναντι της άνεσης. Μιλώντας για οδική συμπεριφορά, αυτή εξελίχθηκε στο Balocco στην Ιταλία, με τη βοήθεια του οδηγού της F1 Valtteri Bottas.

Εναλλακτικά, η 33 Stradale θα προσφέρεται με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Τρεις ηλεκτροκινητήρες θα αποδίδουν πάνω από 750 ίππους, κάτι που επίσης απηχεί την ισχύ της Maserati GranTurismo Folgore. Στο μοντέλο με την τρίαινα, η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 761 ίππους κι η ροπή στα 1.350 Nm! Με μπαταρία χωρητικότητας 92.5 kWh, μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 2.7 δευτερόλεπτα και να φτάσει τα 320 χλμ/ώρα, ενώ η αυτονομία ανέρχεται στα 450 χιλιόμετρα κατά το πρότυπο WLTP. Αν επιβεβαιωθεί ότι πρόκειται για το ίδιο ηλεκτρικό σύνολο, τότε αναμένουμε παρόμοιες επιδόσεις. Έχει διαρρεύσει πάντως η φήμη ότι η ηλεκτρική Stradale αγγίζει τα 2.100 κιλά, τη στιγμή που η θερμική θα κρατηθεί στα 1.500.

Το μόνο που αναφέρθηκε στην παρουσίαση της νέας Alfa, χωρίς να ξεκαθαριστεί αν αφορά τη θερμική ή την ηλεκτρική έκδοση, είναι η αριθμολαγνεία με τον αριθμό τρία: η 33 Stradale θα επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα, θα έχει τελική ταχύτητα 333 χλμ/ώρα, ενώ θα ακινητοποιείται από τα 100 σε λιγότερα από 33 μέτρα. Η πέδηση παρέχεται από κεραμικούς δίσκους της Brembo και σύστημα brake-by-wire, ενώ η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια με ενεργά αμορτισέρ και σύστημα ανύψωσης του μπροστινού άξονα.

Περισσότερα Άρθρα