VW Golf GTI 380: αυτό είναι το τελευταίο GTI με μηχανικό κιβώτιο
Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων μάς αποχαιρετά στο Golf GTI και για να το τιμήσει πριν καταργηθεί, η Volkswagen ανακοίνωσε το νέο πακέτο 380 για τα μοντέλα GTI του 2024. Διαθέτει αρκετές οπτικές βελτιώσεις ξεκινώντας από τις γυαλιστερές μαύρες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών από το Golf R 20th Anniversary Edition. Η γερμανική εταιρία βάφει επίσης την οροφή και τα καπάκια των καθρεπτών σε γυαλιστερό μαύρο, που κάνουν όμορφη αντίθεση με τις εξωτερικές κόκκινες πινελιές του GTI.
Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν από μια πλειάδα χρωμάτων: Atlantic Blue Metallic, Deep Black Pearl, Kings Red Metallic, Moonstone Grey, Opal White Pearl ή Reflex Silver Metallic, αλλά και το αποκλειστικό για το GTI 380 Graphite Grey Metallic.
Στο εσωτερικό, με κάμποση φαντασία θα δείτε ένα μπαλάκι του γκολφ στην κορυφή του λεβιέ ταχυτήτων, ένας φόρος τιμής στο πρώτο Golf GTi. Σε κάποιες εκδόσεις, τα κλασικά υφασμάτινα καθίσματα Scalepaper Plaid ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, επίσης μία νοσταλγική νότα από τα παλιά.
Το πακέτο πήρε το όνομά του από τον εσωτερικό κωδικό μοντέλου του Mk8 κι όχι επειδή έχει 380 ίππους, όπως ίσως θα θέλαμε. Κάτω από το καπό του GTI 380 βρίσκεται ο ίδιος υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας EA888 των 2.0 λίτρων του μοντέλου, χωρίς μηχανικές αλλαγές. Αποδίδει τους ίδιους 245 ίππους και τα ίδια 370 Nm ροπής. Έχει όμως στον βασικό εξοπλισμό το DCC adaptive damping στην ανάρτηση.
H απώλεια του χειροκίνητου κιβωτίου στο GTI είναι ενδεικτική των μελλοντικών εξελίξεων. Τώρα θα παραμείνει ως μοναδική επιλογή το αυτόματο κιβώτιο και σε δεύτερο χρόνο, το εμβληματικό hot-hatch θα εξηλεκτριστεί, με το “I” στο λογότυπο να αντικαθίσταται από έναν κεραυνό, αλλά δεν περιμένουμε το ηλεκτρικό GTI να κυκλοφορήσει πριν από το τέλος της δεκαετίας. Το Golf όγδοης γενιάς είναι ακόμα αρκετά φρέσκο και πρώτα θα γίνει facelift, οπότε όλα αυτά θα διαρκέσουν κάμποσα χρόνια.