Αυστρία: δωρεάν δημόσιες μετακινήσεις αν κάνετε το τατουάζ της

Να ιδέα για τον αξιότιμο κύριο Πρωθυπουργό μας: να μιμηθεί το παράδειγμα της Αυστρίας, η οποία σας προσφέρει ένα χρόνο δωρεάν δημόσιες συγκοινωνίες αν χτυπήσετε σε τατουάζ το KlimaTicket, το εισιτήριο ετήσιας χρήσης των μέσων μεταφοράς (καλά, εμείς μπορούμε να το πούμε clima pass). Αν κι είναι δελεαστικό να παίρνουμε το αυτοκίνητό μας σε κάθε μετακίνηση, η χρήση της δημόσιας συγκοινωνίας είναι ένας πιο πράσινος τρόπος για να μετακινούμαστε. Στην προσπάθειά της να αναδείξει αυτό το περιβαλλοντικό πλεονέκτημα στους νέους και να μειώσει τη χρήση των ΙΧ κατά 16% ως από το 2024, η Αυστρία εμπνεύστηκε έναν αμφιλεγόμενο τρόπο για να προωθήσει το KlimaTicket. Για να γίνει πιο μεγάλος ντόρος, αποφάσισε να ξεκινήσει μια διαφημιστική καμπάνια που απευθύνεται σε νέους ανθρώπους, αναφέρει το EuroNews. Δημιούργησε αίθουσες τατουάζ σε φεστιβάλ μουσικής κι άλλες εκδηλώσεις αυτό το καλοκαίρι, όπου το KlimaTicket πρόσφερε δωρεάν μετακινήσεις για ένα χρόνο σε όποιον έκανε (δωρεάν) τατουάζ με το όνομα του εισιτηρίου. Αν αγοράσετε μόνοι σας το ετήσιο πάσο, κοστίζει 1.095 ευρώ, οπότε έξι άτομα πείστηκαν να κάνουν το τατουάζ.

Το μέτρο ξεσήκωσε αντιδράσεις απέναντι στην Υπουργό Κλίματος της Αυστρίας, Leonore Gewessler. Κάποιος ρώτησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αν το να κάνεις τατουάζ είναι πραγματικά το μήνυμα που θέλει να περάσει η κυβέρνηση στους πολίτες της. Ο λογαριασμός KlimaTicket απάντησε απλά λέγοντας ότι αυτό αφορά την προσωπική ευθύνη του καθενός. Σας θυμίζει κάτι; Ωστόσο, παράπονα προήλθαν κι από το εσωτερικό της κυβέρνησης. Ο Henrike Brandsötter, μέλος του κοινοβουλίου του φιλελεύθερου κόμματος NEOS της Αυστρίας, έγραψε στο πρώην Twitter ότι η ενθάρρυνση των ανθρώπων να διαφημίζονται στο πετσί τους «αποκαλύπτει μια απαράδεκτη άποψη για την ανθρωπότητα από μία Υπουργό της κυβέρνησης».

Η Gewessler υπερασπίστηκε το μέτρο, λέγοντας ότι «διεξήχθη με μεγάλη προσοχή». Πρόσθεσε ότι οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που έκαναν το τατουάζ είχαν ήδη κι άλλα, ενώ οι αντιδράσεις των θαμώνων των φεστιβάλ ήταν «εξαιρετικά θετικές». Ωστόσο, οι εκπρόσωποι του KlimaTicket δεν είναι σίγουροι αν η προώθηση θα επαναληφθεί και του χρόνου.

Περισσότερα Άρθρα