VW ID GTI: σούπερ τεχνολογίες για το ηλεκτρικό GTI του μέλλοντος
Η Volkswagen ήταν αυτή που ξεκίνησε την τρέλα των GTi και τώρα ετοιμάζεται να την εξηλεκτρίσει αλλά μας το φέρνει σιγά-σιγά. Το ID GTI Concept στην έκθεση IAA Mobility 2023 επιδιώκει να γεφυρώσει 48 χρόνια ιστορίας GTI με κινητήρα καύσης με το ηλεκτρικό μέλλον. Εάν το κόκκινο αυτοκίνητο που παρουσιάζεται εδώ σας φαίνεται γνωστό, είναι γιατί βασίζεται στο πρωτότυπο 2all που έκανε το ντεμπούτο του νωρίτερα φέτος. Η ομοιότητα δεν είναι τυχαία – οι σχεδιαστές της Volkswagen είχαν στην πραγματικότητα το GTI στο μυαλό τους όταν το σχεδίαζαν. Υπάρχουν βέβαια σπορ πινελιές εμπρός και πίσω και κινείται σε τροχούς που αντλούν έμπνευση από το Golf GTi πρώτης γενιάς. Τα πίσω φώτα είναι πιο σκούρα και μια αεροτομή συνδυάζεται με μαύρα κάθετα φτερά που κατεβαίνουν γύρω από το πίσω παρμπρίζ. Και για να μην ξεχνιόμαστε, το λογότυπο GTI βρίσκεται παντού. Θυμίζουμε ότι τα πρώτα GTi είχαν μικρό i, το οποίο έγινε κεφαλαίο στα τελευταία μοντέλα. Εξ ου κι η διαφορετική χρήση των GTi και GTI, στα παλιά αναφερόμαστε με το μικρό γράμμα.
Δυστυχώς δε γνωρίζουμε τίποτα για τις τεχνικές προδιαγραφές του νέου μοντέλου, πέρα από το ότι θα έχει έναν μόνο κινητήρα, κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και λειτουργία που θα προσομοιάζει με μπλοκέ διαφορικό. Θα μπορούσε να είναι πισωκίνητο, όπως το σημερινό ID.3, αλλά οι Γερμανοί θεωρούν πολύ σωστά ότι η μπροστινή κίνηση είναι μέρος της κληρονομιάς των GTi. Λογικά θα έχει περισσότερους από τους 231 ίππους που μας έχει υποσχεθεί το ID.2 και λιγότερα από 7″ για το 0-100. Θα προσφέρει επίσης ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων μέσω του GTI Experience Control, από το οποίο ο οδηγός θα μπορεί να προσαρμόσει τα πάντα: από την ανάρτηση μέχρι την αίσθηση του τιμονιού, τον ήχο, ακόμα και να επιλέξει εικονικές αλλαγές ταχυτήτων για να νιώσει όπως τότε που οδηγούσε θερμικά GTI. Κάτι παρόμοιο με το Ioniq 5 N, αλλά στο πιο εξελιγμένο.
Μιλώντας για το παρελθόν, η γερμανική εταιρία επενδύει στην παράδοσή της με αρκετά ρετρό στοιχεία κι όχι μόνο τα καρό καθίσματα. Ας πούμε ότι έχετε σταματήσει για να φορτίσετε. Μπορείτε να επιλέξετε τι θα δείτε σε μια επαυξημένη οθόνη heads-up. Αν επιλέξετε το Nurburgring, μπροστά σας θα προβληθεί η χάραξη της πίστας και θα βρεθείτε να την τρέχετε χρησιμοποιώντας το τιμόνι και τα ποδοστήρια του οχήματός σας. Ο συνεπιβάτης σας θα παρακολουθεί το γυρολόγιο από τους χρόνους που θα προβάλλονται στο παρμπρίζ. Μένει να δούμε αν η παραπάνω τεχνολογία θα φτάσει στην παραγωγή ή αν θα παραμείνει απλώς μια ιδέα σε ένα πρωτότυπο.
Αξιοσημείωτη είναι κι η τεχνολογία που θα προσομοιώνει την αίσθηση του τιμονιού, τον ήχο και τις αλλαγές ταχυτήτων από τα GTi του παρελθόντος; Σήμερα η διάθεσή σας ταιριάζει στο Μk2 GTi του’86; Κανένα πρόβλημα. Αύριο στο Mk4 GTi του 2001, την επετειακή έκδοση των 25 ετών; Απλώς την επιλέγετε. Μακάρι να φτάσει κι αυτό στην παραγωγή. Πάντως, η VW δηλώνει ότι η κεντρική οθόνη των 12.9 ιντσών, την οθόνη του οδηγού 10.9 ιντσών και τα φυσικά χειριστήρια δεν απέχουν πολύ από την έκδοση που όντως θα κυκλοφορήσει. Η αυτοκινητοβιομηχανία συμπληρώνει επίσης ότι το GTI Concept είναι μια «πρώτη ματιά στο συναρπαστικό μέλλον του GTI, επειδή έχει ήδ ηληφθεί η απόφαση ότι θα μπει στην παραγωγή». Και παρ’ όλο που πρόκειται για ένα μοντέλο που εστιάζει στις επιδόσεις, η VW μάς υπενθυμίζει ότι εξακολουθεί να είναι ένα πρακτικό hatchback, ικανό να μεταφέρει πέντε άτομα χάρη στο μεταξόνιο των 2.600 χιλιοστών και θα προσφέρει 490 λίτρα χώρο αποσκευών. Χώροι επιπέδου Golf, με πορτ-μπαγκάζ Passat και διαστάσεις μικρότερες του Polo.