MotoGP, Formula 1, δύο χωμάτινα αγωνιστικά ή ένα ηλεκτρικό van;

Η Formula 1 αποκαλείται συχνά η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τα μονοθέσιά της είναι απαραίτητα τα πιο γρήγορα στην εκκίνηση. Άλλωστε, τα έχουμε δει να μένουν πίσω ακόμα κι από βαριά ηλεκτρικά παραγωγής. Για να διαπιστώσει ποια μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι η πιο γρήγορη, η Red Bull αντιπαρέβαλε κάμποσα από τα οχήματά της σε έναν επικό αγώνα dragster. Με τη βοήθεια του Mat Watson του Carwow, η Red Bull συγκέντρωσε ένα F1 μονοθέσιο, μια μοτοσικλέτα KTM MotoGP, ένα World Rallycross, έναν ανταγωνιστή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally κι ένα αυτοκίνητο-έκπληξη, το supervan E-Transit της Ford.

Το πισωκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης του μονοθεσίου αποτελεί μειονέκτημα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα τετράτροχα που διαθέτουν τετρακίνηση. Την ίδια στιγμή, η τρελή αναλογία κιλών ανά ίππο της μοτοσικλέτας θα αποδειχθεί μεγάλο πλεονέκτημα αν καταφέρει να ξεκινήσει σωστά. Ενώ η 2012 Red Bull RB8 με κινητήρα V8 αποδίδει 850 ίππους και ζυγίζει 700 κιλά, η ΚΤΜ μοτοσικλέτα MotoGP αποδίδει περίπου το ένα τρίτο (270 ίππους), ωστόσο ζυγίζει λιγότερο από το ένα τέταρτο στα 157 κιλά.

Τα υπόλοιπα δύο αγωνιστικά δεν μπορούν να αποδώσουν περισσότερους ίππους από κιλά. Το Rallycross αυτοκίνητο έχει 600 ίππους και ζυγίζει 1.300 κιλά, ενώ το rally M-Sport Ford Puma WRC αποδίδει 550 ίππους για 1.260 κιλά, αν κι αμφότερα έχουν τετρακίνηση, κάτι που θα τα βοηθήσει στην εκκίνηση. Τέλος, το πλήρως ηλεκτρικό supervan Ford E-Transit έχει τη μεγαλύτερη ισχύ από όλα, αλλά και το μεγαλύτερο βάρος. Οι ηλεκτροκινητήρες του μπορούν να αποδώσουν πάνω από 2.000 ίππους, αν και ζυγίζει 1.680 κιλά.

Παρ’ όλο που δυσκολεύεται να βγάλει τη δύναμή του στο οδόστρωμα κι έμεινε πίσω στην εκκίνηση από όλα τα οχήματα, το χαμηλό βάρος κι η υψηλή ισχύς του μονοθεσίου αρκούν για να βρεθεί μπροστά από τα rally και rallycross αγωνιστικά. Καταφέρνει να φτάσει το ηλεκτρικό φορτηγό στο τέταρτο του μιλίου και τερματίζουν μαζί. Ωστόσο, σε κάθε αγώνα, η ελαφριά MotoGP παίρνει το προβάδισμα νωρίς και το κρατά μέχρι τέλους, κερδίζοντας με ολοένα και μεγαλύτερη διαφορά κάθε φορά, αποδεικνύοντας ότι η αναλογία κιλών στον ίππο είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό στην απόλυτη ευθεία.

Περισσότερα Άρθρα