Ηλεκτρική Mercedes βυθίζεται σε νερό για τον κίνδυνο πυρκαγιάς
Το δυστύχημα του φορτηγού πλοίου Fremantle Highway είναι ακόμη σε εξέλιξη, με το καμένο φορτηγό να είναι πλέον ελλιμενισμένο και να εκφορτώνεται με αργούς ρυθμούς, καθώς συνεργεία διάσωσης προσπαθούν να εξακριβώσουν το επίπεδο της ζημιάς, ενώ παράλληλα προσπαθούν να αποτρέψουν περαιτέρω πυρκαγιές. Ένα νέο βίντεο δείχνει συνεργεία διάσωσης να ξεφορτώνουν μερικά από τα 3.784 αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου μιας ηλεκτρικής Mercedes sedan (πρόκειται είτε για EQE είτε για EQS, δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσουμε), βυθίζοντάς τη σε μια δεξαμενή νερού. Φαίνεται επιβεβλημένη κίνηση, καθώς το απανθρακωμένο EV ατμίζει, αποδεικνύοντας ότι ενώ όλα φαίνονται εντάξει στην επιφάνεια, η μπαταρία εξακολουθεί να σιγοκαίει. Το παραπάνω έχει γίνει πλέον τυπική διαδικασία για την αντιμετώπιση πυρκαγιών ηλεκτρικών οχημάτων, αφού τα ηλεκτρικά μοντέλα απαιτούν πολύ περισσότερο νερό και διαφορετική αντιμετώπιση για να κατασβεστούν πλήρως.
Όπως έχετε διαβάσει και παλιότερα στο CarTalk.gr, oι πυρκαγιές των ηλεκτρικών οχημάτων ξεσπούν πολύ πιο σπάνια σε σχέση με τα θερμικά μοντέλα, αλλά είναι πολύ πιο δύσκολο να σβήσουν πλήρως. Ανά 100.000 πωλήσεων, η στατιστική αποκαλύπτει ότι πρωταθλητές σε φωτιές είναι τα υβριδικά με χοντρικά 3.500 περιπτώσεις, πίσω τους τα μοντέλα βενζίνης με περίπου 1.500 και τελευταία (δηλαδή μακράν ασφαλέστερα) τα ηλεκτρικά με μόλις 25! Τι γίνεται όμως αν μια φωτιά ξεκινήσει για άσχετη αιτία κι επεκταθεί σε ένα ηλεκτρικό; Τότε τα πράγματα είναι πιο δύσκολα σε σχέση με ένα θερμικό μοντέλο. Στο πρόσφατο συμβάν, ενώ αρχικά διέρρευσε ότι μόνο 25 ηλεκτρικά οχήματα επέβαιναν στο σκάφος – τα οποία αρχικά θεωρήθηκε ότι ήταν η πηγή της πυρκαγιάς – αργότερα προέκυψε ότι ήταν 498 αλλά χωρίς οι ολλανδικές αρχές να επιβεβαιώσουν επίσημα ότι κάποιο ηλεκτρικό αποτέλεσε την αιτία της πυρκαγιάς. Το πιθανότερο είναι ότι δε σχετίζονται με την έναρξη της φωτιάς, αλλά κατέστησαν πιο δυσχερή την πλήρη κατάσβεσή της. Το δυστύχημα στοίχισε τη ζωή ενός μέλους του πληρώματος και μετέτρεψε εκατοντάδες οχήματα σε άμορφες καμένες μάζες, συμπεριλαμβανομένων πολλών Porsche 911, Taycan, Mini Cooper, BMW και Mercedes .
Σύμφωνα με το βίντεο, περίπου χίλια οχήματα στα κατώτερα καταστρώματα του πλοίου δεν είχαν υποστεί ζημιά, αλλά στα ανώτερα καταστρώματα έγιναν ολοκαύτωμα. Το βίντεο δείχνει πολλά οχήματα που δεν έχουν υποστεί ζημιά, συμπεριλαμβανομένων αρκετών ηλεκτρικών Mercedes EQ, οι οποίες βγαίνουν από το πλοίο με γερανό και τοποθετούνται σε ασφαλές έδαφος. Μια Mercedes-Benz GLB-Class αποβιβάζεται από το πλοίο προς το τέλος του βίντεο και παρκάρει δίπλα τους κι εγείρεται το ερώτημα: γιατί τα θερμικά μοντέλα αποβιβάζονται ιδίαις δυνάμεις ενώ τα EV αποχωρούν με γερανούς; Προφανώς ώστε να βυθιστούν άμεσα στο νερό σε περίπτωση που υπάρχει ζημιά στις μπαταρίες. Οι κίνδυνοι που ενέχουν οι πυρκαγιές των ηλεκτρικών οχημάτων (άσχετα με το ότι δεν τις προκαλούν) έχουν επιφέρει την αντίδραση νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρίας, η οποία αρνήθηκε τη μεταφορά τους ακόμη και πριν από την καταστροφή του Fremantle.