Καταρρέει η προσπάθεια της Γερμανίας να προωθήσει τα e-fuels

Η Γερμανία ήλπιζε ότι στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου θα κατάφερνε να συσπειρώσει τις χώρες που είναι υπέρ των συνθετικών καυσίμων, αλλά καθώς ελάχιστες χώρες δέχθηκαν να τη συνδράμουν, πλέον καλείται να ανασκευάσει τις θέσεις της. Ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing, έχει υποστηρίξει τη χρήση συνθετικά παραγόμενων καυσίμων για να αυξηθούν οι επιλογές για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα που παράγονται από επιβατικά αυτοκίνητα. Η Γερμανία κι η Ιταλία έχουν εκφράσει έντονα την ανάγκη υποστήριξης τέτοιων εναλλακτικών λύσεων, με τις δύο χώρες να πιέζουν ώστε η Ευρωπαϊκή Ένωση να συμπεριλάβει ένα παραθυράκι στην προτεινόμενη απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η οποία πρόκειται να εφαρμοστεί από το 2035.

Τα e-fuels έχουν προβληθεί ως μια εναλλακτική λύση στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στα επιβατικά οχήματα. Εκείνοι που υποστηρίζουν την περαιτέρω μελέτη τους συχνά προειδοποιούν για τους κινδύνους που προκύπτουν από τη στήριξη σε μία μόνο πηγή ενέργειας, όπως η μπαταρία των ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, σύμφωνα με μια έκθεση του Politico, μόνο η Τσεχική Δημοκρατία, η Ιαπωνία και το Μαρόκο στήριξαν έμπρακτα τη νέα τεχνολογία κι υπέγραψαν τη γερμανική πρόταση. Σημειώνεται ότι τόσο η Ιαπωνία, όσο κι η Τσεχική Δημοκρατία διαθέτουν σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ το Μαρόκο ελπίζει να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του να χρησιμοποιεί πράσινη ενέργεια για την παραγωγή υδρογόνου. Το άρθρο αναφέρει ότι η έλλειψη υποστήριξης ώθησε το Βερολίνο να εγκαταλείψει τα σχέδιά του.

Η γερμανική πρόταση ζητούσε από τα υπογράφοντα έθνη να δεσμευτούν ότι θα επενδύσουν σε νέες εγκαταστάσεις ηλεκτροκαυσίμων και να απέχουν από την αποκλειστική προσήλωση στα ηλεκτρικά οχήματα. Τα συνθετικά καύσιμα παράγονται επί του παρόντος αλλά μόνο σε μικρές ποσότητες και διάφοροι προσπαθούν να τα προμοτάρουν, όπως πρόσφατα ο Sebastian Vettel που ξαναοδήγησε παλιά του μονοθέσια στο Nurburgring Nordschleife για να προωθήσει την πρωτοβουλία του που ονομάζεται Race Without Trace κι αφορά τη χρήση των e-fuels σε μοντέλα που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. 
Περισσότερα Άρθρα