Ferrari: δονητής καθίσματος θα σας δονεί όταν φτάσετε στο όριο
Ο αείμνηστος Niki Lauda είπε ότι ο Θεός τού έδωσε ένα καλό μυαλό, αλλά έναν πραγματικά σπουδαίο πισινό ώστε να νιώθει ακριβώς πότε θα γλιστρήσει το αυτοκίνητο και τώρα η Ferrari θέλει να σας προικίσει με το ίδιο ταλέντο. Το CarBuzz ανακάλυψε ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατατέθηκε στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας κι Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών σχετικά με ένα κάθισμα που θα ενημερώνει τον οδηγό πότε το αυτοκίνητο πρόκειται να υποστρέψει ή να υπερστρέψει.
Έχει σχετικά απλή λειτουργία: το κάθισμα του οδηγού είναι εξοπλισμένο με συσκευές δόνησης που μπορούν να δημιουργήσουν μηχανικούς κραδασμούς μεταβλητής συχνότητας κι έντασης. Όταν ενεργοποιούνται, ο οδηγός αισθάνεται μια δόνηση στους γλουτούς του κι η ισχύς του εν λόγω τρέμουλου αυξάνεται όσο πιο κοντά πλησιάζει στο όριο. Η Ferrari σημειώνει ότι η επιδερμίδα έχει ένα μεγάλο και πυκνό δίκτυο υποδοχέων, οι οποίοι μπορούν να ανιχνεύσουν μια αλλαγή στην πίεση και την απτική ανάδραση. Σε αυτό ακριβώς αναφερόταν ο Lauda όταν συζητούσε για τους ευαίσθητους γλουτούς του. Δυστυχώς, το 99.9% από εμάς γεννιόμαστε με μειωμένης ευαισθησίας οπίσθια, οπότε η Ferrari χρειάζεται το αντίστοιχο κάθισμα για να βελτιώσει την οδηγική μας ικανότητα.
Οι διεγέρτες μπορούν να προγραμματιστούν να δονούνται στα αριστερά εάν η υπερστροφή ή η υποστροφή έρχεται από την αριστερή πλευρά, και το ίδιο ισχύει και για την αντίθετη πλευρά. Η Ferrari αναφέρει επίσης ότι το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς μόλις ο οδηγός νιώσει άνετα με το αυτοκίνητο ή θέλει να πειραματιστεί χωρίς δόνηση. Σε μια εποχή που οι ιπποδυνάμεις έχουν ξεφύγει, κάθε σύστημα που βοηθά τον οδηγό να γίνει καλύτερος και τον προτρέπει να κινηθεί ασφαλέστερα στο όριο, είναι ευπρόσδεκτο. Έτσι κι αλλιώς, τα σημερινά υπεραυτοκίνητα έχουν διάφορα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που θα σας βοηθήσουν να προκαλέσετε και να ελέγξετε πιο εύκολα μια πλαγιολίσθηση ή ένα drift mode που θα σας κάνει να φαίνεστε πιο χεράς απ’ ό,τι είστε. Γιατί λοιπόν όχι κι ένα δονούμενο κάθισμα;