Nissan: όλα μας τα νέα μοντέλα θα είναι ηλεκτρικά από δω κ’ πέρα
Τέλος εποχής για τη Nissan. Τη στιγμή που οι υπόλοιποι κατασκευαστές διαμαρτύρονται για το Euro 7 (και κατά πώς φαίνεται, πέτυχαν τον στόχο τους), η ιαπωνική εταιρία ανακοίνωσε χτες ότι κάθε νέο μοντέλο που θα λανσάρεται στην Ευρώπη θα είναι «100% ηλεκτρικό από δω και στο εξής». Προφανώς θα συνεχίσει να διατίθεται η υπάρχουσα γκάμα υβριδικών συνόλων, οπότε δε θα πρέπει να περιμένουμε τον πλήρη εξηλεκτρισμό των ευρωπαϊκών πωλήσεων πριν το 2030. Ενώ η εταιρία αναφέρθηκε στην αναποφασιστικότητα του Ηνωμένου Βασιλείου (θυμίζουμε ότι ανέβαλε για πέντε χρόνια την υιοθέτηση της πλήρους ηλεκτροκίνησης), η Nissan προφανώς θέλει να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά. Διότι στην πραγματικότητα, το ζήτημα είναι πότε κι όχι εάν θα επικρατήσουν τα EV μοντέλα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida, χαρακτήρισε τα EV την «απόλυτη λύση κινητικότητας» και σημείωσε στο Reuters ότι «περισσότεροι από ένα εκατομμύριο πελάτες έχουν ήδη συμμετάσχει στο ταξίδι μας κι έχουν βιώσει τη διασκέδαση ενός ηλεκτρικού οχήματος Nissan». Συνέχισε λέγοντας ότι «δεν υπάρχει γυρισμός» κι ότι «η Nissan στην Ευρώπη θα κάνει τη μετάβαση στην πλήρη ηλεκτρική ενέργεια μέχρι το 2030». Ο Uchida πρόσθεσε ότι η εταιρία πιστεύει ότι αυτό «είναι το σωστό για την επιχείρησή μας, τους πελάτες μας και για τον πλανήτη».
Nissan EV School: εκπαιδεύοντας τα παιδιά στην ηλεκτροκίνηση
Συμπλήρωσε ότι θα παρουσιαστούν 19 EV παγκοσμίως μέχρι το 2030. Θυμίζουμε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη επιβεβαιώσει τα σχέδια για έναν ηλεκτρικό διάδοχο του Micra. Άλλος EV στόχος της Nissan είναι να καταργήσει τελείως το κοβάλτιο, κάτι που αναμένεται να μειώσει το κόστος των μπαταριών κατά 65% μέχρι το 2028. Την ίδια περίπου περίοδο, η αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να λανσάρει ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία στερεάς κατάστασης. Η Nissan δηλώνει ότι κάτι τέτοιο θα είναι game changer καθώς θα μειώσει τους χρόνους φόρτισης στο «ένα τρίτο» σε σχέση με σήμερα. Η νέα τεχνολογία «θα μειώσει το κόστος των μπαταριών στα 75 $ ανά kWh έως το 2028 και μετέπειτα περαιτέρω στα 65 $ ανά kWh, ώστε να επιτευχθεί ισοτιμία κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών μοντέλων».