Η Alfa Romeo 4C θα επιστρέψει ως ηλεκτρική 4Ε αλλά από το 2028
Το 2019, οι Alfisti έμαθαν τα ζοφερά νέα ότι η αγαπημένη του 4C θα σταματούσε να παράγεται. Το μικρό σπορ μοντέλο, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του ως coupe το 2013 κι ως spider το 2015, ήταν πλέον επίσημα εκτός παραγωγής. Ωστόσο, η Alfa Romeo είναι πλέον μια διαφορετική εταιρία από τότε. Οι πωλήσεις πάνε καλά, είναι και πάλι κερδοφόρα και στοχεύει σε νέο ρεκόρ πωλήσεων στα μέσα της δεκαετίας, ένα ρεκόρ που κρατάει εδώ και 33 χρόνια. Τώρα στρέφει το βλέμμα της στο μέλλον με φιλοδοξία για ένα νέο ηλεκτρικό roadster, σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar. Είναι μέρος μιας ευρύτερης EV στρατηγικής με στόχο την επέκταση και την αναζωογόνηση της γκάμας της ιστορικής μάρκας.
Δείτε την Alfa Romeo 4C να τελικιάζει στην autobahn (vid)
Η αποκάλυψη του υπεραυτοκίνητου 33 Stradale σηματοδότησε ένα σημαντικό ορόσημο για την Alfa Romeo καθώς αποτελεί το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο. Με βάση αυτή τη δυναμική, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό μικρό SUV το 2024 , ακολουθούμενο από τις ηλεκτρικές Giulia και Stelvio. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα ακολουθήσουν ακόμα μεγαλύτερα ηλεκτρικά sedan και SUV, στοχεύοντας κυρίως στην κινεζική και την αμερικανική αγορά, αλλά πιθανότατα και μια ηλεκτρική αντικαταστάτρια της 4C.
Ενώ είναι πιθανό ότι το νέο μοντέλο θα αντικαταστήσει το C με το E, που αντιστοιχεί στο κινητήριο σύνολο μηδενικών εκπομπών ρύπων, αυτή η λεπτομέρεια δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί επίσημα. Ο Daniel Guzzafame, Product Boss της φίρμας, εξήγησε ότι το όνομα στα νέα μοντέλα συνήθως αποφασίζεται «πολύ αργά» στη διαδικασία εξέλιξης για την αποφυγή διαρροών. Είναι όμως σωστή επιχειρηματική κίνηση ένα τόσο εξειδικευμένο όχημα; «Alfa Romeo σημαίνει Spider κι όταν σκέφτεσαι τη λέξη Spider, σκέφτεσαι την Alfa Romeo. Αυτή τη στιγμή, είμαστε αρκετά σταθεροί (εννοεί οικονομικά). Το κύριο θέμα είναι να βεβαιωθούμε ότι όταν κάνουμε κάτι, να είμαστε αξιόπιστοι και βιώσιμοι και μην το κάνουμε απλώς για να πούμε ότι το κάναμε», εξήγησε ο Guzzafame. Εν ολίγοις, η 4Ε αποτελεί απλώς και μόνο μια φημολογία και το σίριαλ θα έχει κάμποσα ακόμα επεισόδια, όπως ακριβώς έγινε και με την 33.
Λογικά το νέο ηλεκτρικό roadster θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, κοινή με μοντέλα όπως το νέο Peugeot e-3008 κι η επερχόμενη ηλεκτρική Giulia. Θυμίζουμε ότι η τελευταία θα έχει μπαταρία 100 kW με αυτονομία περί τα 800 χιλιόμετρα και 1.000 ίππους στην πιο ισχυρή έκδοσή της. Σε περίπτωση που η 4Ε μπει στην παραγωγή, δεν την περιμένουμε πριν το 2028.