H Ευρώπη εξετάζει ηλεκτρικά BMW, Tesla και Renault που κατασκευάζονται στην Κίνα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κάτι λιγότερο από 13 μήνες για να αποφασίσει πώς θα ανακόψει την κινέζικη ηλεκτρική λαίλαπα και διερευνά εάν τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται από άδικες επιδοτήσεις και πώς πρέπει να αντιδράσει. Ωστόσο, η θεώρησή της δεν περιορίζεται μόνο σε κινέζικες φίρμες, αλλά αναμένεται να επηρεάσει κι ευρωπαϊκά μοντέλα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Η δήλωση ήρθε διά στόματος Valdis Dombrovskis, Επιτρόπου Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από ένα ταξίδι στην Κίνα.

«Δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής μάρκας, αλλά κι οχήματα άλλων κατασκευαστών να λαμβάνουν επιδοτήσεις κατά τη διάρκεια της παραγωγής», δήλωσε ο Dombrovskis στους Financial Times, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με μάρκες όπως η Tesla κι η Geely. Η πρώτη, αν κι έχει την έδρα της στις ΗΠΑ, λαμβάνει μια σειρά από ελαφρύνσεις στην Κίνα, όπως την ελευθερία να μη χρειάζεται να συνεργαστεί σε κοινοπραξία με έναν τοπικό εταίρο, καθώς και φορολογικές απαλλαγές, φθηνά δάνεια κι άλλες μορφές ενίσχυσης, αναφέρει το δημοσίευμα. Αυτά διευκολύνουν την Tesla η οποία κατασκευάζει το Model 3 στη Σαγκάη και το εξάγει σε άλλες αγορές, μεταξύ των οποίων κι η Ευρώπη.

Εν τω μεταξύ, η Geely κατέχει τη Volvo και την Polestar, οι οποίες παράγουν ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, παρ’ όλο που εξακολουθούν να θεωρούνται ευρωπαϊκές μάρκες. Επιπλέον, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW κι η Renault παράγουν οχήματα στην Κίνα που πωλούνται στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών iX3 και Dacia Spring αντίστοιχα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την έρευνά της κατά των επιδοτήσεων πριν δύο εβδομάδες. Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο (η Κίνα είναι η νούμερο ένα), έχει καταστεί μια πολύτιμη αγορά για τους Κινέζους κατασκευαστές EV. Καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται τώρα για να βελτιώσουν τη δική τους υποδομή κατασκευής EV, η ΕΕ ανησυχεί ότι η πρώιμη έναρξη της Κίνας μπορεί να της δώσει πλεονέκτημα έναντι των αυτοκινητοβιομηχανιών της και να καταστήσει ευάλωτες τις τοπικές εγκαταστάσεις παραγωγής.

Από την πλευρά της, η Κίνα φαίνεται να παρακολουθεί στενά την έρευνα της ΕΕ, καθώς επιδιώκει να προωθήσει τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών της κι απειλεί με αντίποινα. Με την αγορά των ΗΠΑ ουσιαστικά κλειστή στην Κίνα ως αποτέλεσμα δασμών 27.5%, η Ευρώπη αποτελεί πρόσφορο έδαφος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Ωστόσο, ανάλογα με τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΕ, οι φόβοι ότι θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ δασμοί αμερικανικού τύπου προκαλούν έντονες αντιδράσεις από Κινέζους πολιτικούς, είπε ο Dombrovskis.

Περισσότερα Άρθρα