Φθηνά τη γλίτωσαν: GR Yaris και Ford F-150 Raptor δεινοπαθούν

Η μάνα του άσε, δεν έκλαψε ποτέ. Παλιό λαϊκό γνωμικό, ακουγόταν τακτικά στο Πέταλο στα Λιμανάκια. Μάλλον δεν είχε φτιάσει στα αυτιά των δύο πρωταγωνιστών, που πλήγωσαν εγωισμούς, αυτοκίνητα και τα κορμιά τους. Πάλι καλά να λένε, γιατί τα πράγματα θα μπορούσαν να έχουν εξελιχθεί ακόμα χειρότερα.

Αρχίζουμε με το ιαπωνικό αριστούργημα, τη φτερούγα τσέπης. Έπεσε ένδοξα εκεί στη μακρινή Αυστραλία, αφού ο κάτοχός του, Omar Hasan, έλαβε μέρος σε έναν αγώνα ανάβασης. Το GR Yaris είχε προετοιμαστεί για αγωνιστική χρήση, αλλά ο Hasan δεν είχε μελετήσει αντίστοιχα τις σημειώσεις του. Η αριστερή στροφή έκλεινε στο τέλος της, εκείνος συνέχισε αμέριμνος κι η υποστροφή ήρθε νομοτελειακά. Όπως και το χαντάκι. Το κρακ που ακολούθησε είναι γνωστό (και λυπητερό) σε κάθε γκαζόβιο.

Βλέποντας το γράφημα του βίντεο, καταλαβαίνουμε ότι ο οδηγός άργησε πολύ να πατήσει φρένο, ενώ κλείδωσε περισσότερο τιμόνι, κάτι που έφερε το ακριβώς αντίθετο (από το προσδοκώμενο) αποτέλεσμα. Αλλά σε εκείνα τα κλάσματα του δευτερολέπτου, αντιδράς ενστικτωδώς κι όλα γίνονται τόσο γρήγορα. Εκ των υστέρων, ξαπλωμένοι στον καναπέ κι απολαμβάνοντας τα άρθρα του CarTalk.gr στο τέλος μιας κουραστικής ημέρας, η κριτική είναι εύκολη κι αβίαστη. Ελπίζουμε το Yaris να αναρρώσει τάχιστα, ώστε ο Omar να συνεχίσει να απολαμβάνει την οδήγηση. Εδώ σε μία επίσκεψή του στην πίστα, χωρίς παρατράγουδα:

Αν λοιπόν ο Hasan είναι δικαιολογημένος αφού συμμετείχε με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο σε έναν επίσημο αγώνα, ο έτερος Καππαδόκης δεν έχει καμία δικαιολογία. Το Ford F-150 Raptor κινείτο με 60 mph (96 χιλιόμετρα/ώρα) όταν απογειώθηκε στο άλμα. Είχε δοκιμάσει και νωρίτερα με χαμηλότερη ταχύτητα χωρίς προβλήματα, με το αμερικάνικο pick-up να χειρίζεται την προσγείωση με χάρη.

O Caz, ο οδηγός του Raptor, λέει ότι το βίντεο τραβήχτηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε από την Off-Road Revolution στη χωμάτινη πίστα του Virginia International Raceway. Το άλμα των 60 μιλίων φαινομενικά βαίνει χωρίς προβλήματα, το όχημα προσγειώνεται με τους τέσσερις τροχούς στο έδαφος (κάτι που δεν είναι αυτονόητο σε τέτοια άλματα). Το Raptor επέζησε από το άλμα χωρίς πρόβλημα. Δυστυχώς όμως, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τον Caz.

Το άλμα.

Η εργοστασιακή ανάρτηση δεν έχει σχεδιαστεί με τέτοια άλματα κατά νου. Η διαδρομή της τερμάτισε, δεν έγινε επαρκής απορρόφηση της κινητικής ενέργειας και συμπιέστηκε η σπονδυλική στήλη του Caz. Πιο συγκεκριμένα, ο σπόνδυλος Τ12 έσπασε σε τρία κομμάτια.

Ο Caz λατρεύει να βγαίνει εκτός δρόμου με το F-150 Raptor του 2021, αφού πολλές φωτογραφίες του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν το pick-up σε διάφορες όμορφες τοποθεσίες μακριά από την άσφαλτο. Το δημοφιλές Ford προορίζεται για δράση εκτός δρόμου, αλλά ένα άλμα αυτού του μεγέθους ήταν υπερβολικό για την εργοστασιακή ανάρτηση. Ο τραυματισμός δείχνει πως ακόμη κι ένα προγραμματισμένο κόλπο σε ένα ασφαλές περιβάλλον μπορεί να πάει στραβά.

Ευτυχώς, κανείς εκτός από τον Caz δεν τραυματίστηκε κι ελπίζουμε να αναρρώσει πλήρως. Είμαστε σίγουροι ότι θα επιστρέψει αμέσως σε τροχιά όταν νιώσει καλύτερα και (πιθανώς) όταν το φορτηγό του λάβει κάποια αναβάθμιση στην ανάρτηση.

Περισσότερα Άρθρα