Αυτή η E30 M3 του 1990 είναι το άκρον άωτον της καθαριότητας
Ναι, είναι τόσο αψεγάδιαστη κι αμόλυντη, που θα μπορούσατε να απλώσετε το μεσημεριανό σας πάνω στο καπό της. Τι κι αν έχει κατασκευαστεί πριν 32 χρόνια; Θα της άξιζε να γίνει έκθεμα στο επίσημο μουσείο της BMW. Βέβαια, εδώ δεν έχουμε κάποια garage queen, που ήταν κλεισμένη σε ιδανικές συνθήκες περιμένοντας να γεράσει για να ακριβύνει, αλλά ένα μοντέλο που έζησε τη ζωή του κι επισκέφθηκε την Galpin Auto Sports για μια ολική ανανέωση.
Μ3: μπορεί να ανταγωνιστεί την ηλεκτρική της αδελφή;
Η ιστορία της M3 χρονολογείται από τα μέσα της δεκαετίας του 1980, όταν η BMW χρειάστηκε να κατασκευάσει συγκεκριμένο αριθμό από οχήματα δρόμου με προδιαγραφές παρόμοιες με των αγωνιστικών, ώστε να λάβει την ειδική πιστοποίηση (homologation) για να αγωνιστεί στα πρωταθλήματα DTM και Group A Touring. Η E30 M3 έθεσε το πλαίσιο για όλα τα μελλοντικά μοντέλα BMW M κι είναι πλέον εξαιρετικά περιζήτητη.
Η Galpin Auto Sports λέει ότι η συγκεκριμένη E30 M3 είναι μοντέλο του 1990 και ότι μπήκε στο κατάστημα για να επισκευαστεί μέρος του αμαξώματος και να ξαναβαφτεί.
Μια βαθιά απόχρωση του μαύρου λαμπυρίζει στο τεχνητό φως του εκθεσιακού χώρου, ενώ οι αυθεντικές ασημένιες ζάντες έχουν ξαναγίνει σαν καινούριες. Η καμπίνα της M3 κάνει επίσης μια τολμηρή δήλωση χάρη στην καφέ δερμάτινη επένδυση στα μπροστινά και πίσω καθίσματα και τα πάνελ των θυρών.
Αχόρταγος συλλέκτης αποκτά εννιά M3 E92 σε διάφορα χρώματα
Όλες οι E30 M3 φορούσαν ατμοσφαιρικούς τετρακύλινδρους 2.3 λίτρων που απέδιδαν από 195 ως 215 ίππους, ανάλογα την έκδοση και τη χρονιά και το αν φορούσε καταλύτη ή όχι. Αυτό μπορεί να μην ακούγεται χορταστικό με τα σημερινά δεδομένα, αλλά ήταν υπεραρκετό πριν τρεις δεκαετίες. Αυτός ο κινητήρας συνεργαζόταν ιδανικά με το καλοστημένο πλαίσιο, καθιστώντας την E30 M3 ένα από τα απολαυστικότερα μοντέλα όλων των εποχών.
Η BMW παρουσίασε πέντε νέες γενιές της M3 από την κυκλοφορία της αρχικής. Αρχής γενομένης με την E36 M3 που κατασκευάστηκε μεταξύ 1992 και 1999, ακολούθησαν οι λατρεμένες E46 , η E92, η F80 κι η σημερινή G80. Οι επιδόσεις της M3 έχουν εκτοξευθεί με τα χρόνια, αλλά το πρωτότυπο παραμένει κάτι πολύ ιδιαίτερο.