Air Sapphire: πιο γρήγορο από μονοθέσιο F1, λέει ο CEO της Lucid
Το Lucid Air Sapphire αποκαλύφθηκε πέρσι, χαρακτηριζόμενο ως το sedan που θα εκθρόνιζε το πυραυλοκίνητο Tesla Model S Plaid. Αλλά σύμφωνα με όσα δήλωσε ο CEO της εταιρίας Peter Rawlinson στο Top Gear, το Air Sapphire είναι ακόμα πιο γρήγορο κι από μονοθέσιο της Formula 1! «Εάν το βάλετε στη γραμμή εκκίνησης της Formula 1, το Air θα ξεπεράσει όλα τα μονοθέσια μέχρι τα 80 μίλια την ώρα (130 χλμ/ώρα). Πάνω από τα 80, χάνει το προβάδισμα αλλά καταλαβαίνετε για τι επιδόσεις μιλάμε».
Σε μία ανακοίνωση όλο νόημα, η Lucid είχε ενημερώσει το κοινό ότι το Air Sapphire θα κάνει το 0-60 μίλια/ώρα (0-96 χλμ/ώρα) σε 1.89″, δηλαδή ταχύτερα από το Model S Plaid που χρειάζεται 1.9″! Ναι, διαφορά ενός εκατοστού του δευτερολέπτου, αρκεί να είναι μπροστά από τον μεγάλο αντίπαλο. Θυμίζουμε ότι η κόντρα τους κρατάει χρόνια, από τότε που το Air Performance Dream Edition των 1.126 ίππων ήταν σαφέστατα πιο αργό από το S Plaid των 1.020 κι αυτό φαίνεται ότι έκατσε βαρύ στο στομάχι το Rawlinson.
Αυτό που δίνει στο Lucid Air Sapphire αυτές τις απίστευτες επιδόσεις είναι οι τρεις ηλεκτροκινητήρες, που συνδυαστικά παράγουν περισσότερους από 1.200 ίππους, με το ακριβές νούμερο να μην έχει ανακοινωθεί ακόμη. Η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι το ηλεκτρικό sedan της μπορεί να φτάσει τα 100 μίλια (160 χλμ/ώρα) σε λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα και να καλύψει το τετρακοσάρι σε λιγότερο από εννέα – χρόνοι που αν επαληθευτούν, θα το καταστήσουν αναντίρρητα ταχύτερο από το αντίστοιχο Tesla που χρειάζεται 4.3″ και 9.23″ αντίστοιχα.
Για χάρη του περιβάλλοντος, ο Rawlinson πιστεύει ότι πρέπει να μεταβούμε στα ηλεκτρικά οχήματα το συντομότερο δυνατό. «Πρέπει να κάνουμε τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα πολύ, πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι γίνεται αυτή τη στιγμή. Επί του παρόντος, η Tesla τρέχει μόνη της στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης», συμπλήρωσε. Σίγουρα ξέρει κάτι παραπάνω για την πρωτοποριακή EV εταιρία του Elon Musk. Όπως ίσως γνωρίζετε, ο Rawlinson εργάστηκε επί σειρά ετών για την Tesla κι ηγήθηκε της εξέλιξης του Model S. Έκτοτε αποχώρησε κι ίδρυσε τη Lucid.
Αν όμως θέλει να κοντράρει τον παλιό του εργοδότη, γιατί να μην προσφέρει οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα (κάτι που δεν κάνει ακόμα η Tesla) και να κατακλύσει τις αγορές; «Δεν έχει γίνει κατανοητό ότι αν προσπαθούσαμε να ξεκινήσουμε ως startup με ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, θα χρειαζόταν να συγκεντρώσω 14 δισεκατομμύρια δολάρια, όχι τα 1.4 που μάζεψα τώρα. Και βέβαια, κανείς δε θα μου έδινε 14 δισεκατομμύρια δολάρια».
Ο Rawlinson είπε πρόσφατα ότι υπάρχουν σχέδια για παρουσίαση αντιπάλων των Model Y και Model 3, αφότου ολοκληρωθεί η εξέλιξη και το λανσάρισμα του Gravity SUV. «Μετά το Gravity, θα παρουσιάσουμε μοντέλα που θα είναι ανταγωνιστές των Model 3 και Model Y. Ελπίζουμε να κοστίζουν περί τα 50.000 $. Είναι πολύ νωρίς για να πούμε κάτι παραπάνω, αλλά αυτός είναι ο στόχος», δήλωσε ο CEO νωρίτερα αυτό το μήνα.
Ας μην ξεχνάμε ότι κι η Tesla ξεκίνησε επίσης με ακριβότερα μοντέλα, όπως το αρχικό Roadster, το Model S και στη συνέχεια το Model X. Fast forward στο σήμερα και τα μικρότερα – φθηνότερα Model Y και Model 3 σημειώνουν κορυφαίες πωλήσεις. Ειδικά το Υ έχει θέσει σοβαρή υποψηφιότητα για να γίνει το πιο καλοπουλημένο μοντέλο του 2023 παγκοσμίως.