Αξίζει ιστορική Ferrari 250 LM τα 20 εκατομμύρια σε δημοπρασία;
Η Ferrari 250 LM κατατάσσεται ανάμεσα στις σπουδαιότερες vintage Ferrari που δημιουργήθηκαν ποτέ. Όχι τόσο γνωστή όσο η 250 GTO ή η Testa Rossa, η 250 LM (Le Mans) μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα Colombo V12 με τις παραπάνω εκδόσεις κι ένα καλλίγραμο αμάξωμα από αλουμίνιο. Αλλά εκεί που η 250 LM διαφέρει από τις αδερφές της είναι η τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο, καθώς η Ferrari σκόπευε να κυριαρχήσει του ανταγωνισμό στην κατηγορία GT.
Συνολικά, η Ferrari κατασκεύασε 32 αντίγραφα της 250 LM. Ο αριθμός πλαισίου 6053 αντιστοιχεί στο 22ο αυτοκίνητο της σειράς κι η ιστορία του συναρπάζει. Έχει παρελάσει στο Pebble Beach Concours d’Elegance του 2022, στα Ferrari Finals του 2021 στο Mugello και στο Μουσείο Enzo Ferrari στη Modena. Αλλά πριν το ρίξει στην πασαρέλα, είχε μια πολύκροτη ζωή στα σιρκουί αυτού του πλανήτη.
Αγοράστηκε για πρώτη φορά από τον George Drummond, ο οποίος συμμετείχε σε αγώνες στην Αγγλία, παίρνοντας τη νίκη στην κατηγορία της στο Wiscombe Park και νίκες γενικής στο Brands Hatch, στο Snetterton και στο Silverstone το 1965. Τον Φεβρουάριο του 1966 συμμετείχε στις 24 Ώρες της Daytona. Με οδηγούς τους Drummond, Innes Ireland και Mike Hailwood, υπέστη βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων που την ανάγκασε να εγκαταλείψει μετά από 90 γύρους.
Τα επόμενα δύο χρόνια, η Ferrari 250 LM κατέγραψε τουλάχιστον οκτώ ακόμη εκκινήσεις, συμπεριλαμβανομένου του Grand Prix της Αυστρίας του 1966, όπου ο εργοστασιακός πιλότος Michael Parkes πήρε την 3η θέση στην κατηγορία και την 8η συνολικά. Συνέχισε τους αγώνες στην Αγγλία πριν εμφανιστεί στις 9 Ώρες του Kyalami το 1967 και πάρει την 5η θέση συνολικά στις 3 Ώρες του Lourenco Marques στη Μοζαμβίκη την ίδια χρονιά.
Ο Drummond πούλησε το αυτοκίνητο στον Paul Vestey τον Μάιο του 1968, ο οποίος έψαχνε για μια Ferrari 250 LM για να συμμετάσχει στις επερχόμενες 24 Ώρες του Le Mans. Το αυτοκίνητο του Vestey ήταν μία από τις έξι συμμετέχουσες Ferrari 250 LM σε εκείνον τον αγώνα κι έκανε εντυπωσιακή εμφάνιση, σκαρφαλώνοντας από την 32η στην 26η θέση την πρώτη ώρα. Δυστυχώς, υπέστη μικρή ζημιά μετά από έξοδο και τελικά εγκατέλειψε λόγω βλάβης στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Μετά το Le Mans του 1968, η 6053 δεν αγωνίστηκε ποτέ ξανά σε κορυφαίο επίπεδο, αλλά συνέχισε να συμμετέχει σε vintage διοργανώσεις. Πέρασε από πολλά χέρια μέχρι να αποκτηθεί από τον σημερινό ιδιοκτήτη το 2018, ο οποίος την έστειλε στο εργοστάσιο της Ferrari για πλήρη αποκατάσταση και πιστοποίηση από τη Ferrari Classiche, η οποία ολοκληρώθηκε το 2021 και τεκμηριώνεται με ένα εντυπωσιακό φυλλάδιο της Ferrari, που πιστοποιεί την ιστορία της. Τώρα μπορεί να γίνει δική σας, αν βέβαια έχετε να διαθέσετε περί τα 20 εκατομμύρια δολάρια.