Οι ανανεωμένες Mercedes GLE & GLE Coupe δέχονται παραγγελίες
Πηγή: Δελτίο Τύπου
- Εξηλεκτρισμένα: νέα πετρελαιοκίνητα μοντέλα με ηλεκτρικό σύστημα οχήματος 48 Volt και νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις
- Απολαυστικά: χρήσιμες λειτουργίες για την οδήγηση εκτός δρόμου και με ρυμουλκούμενο
- Ψηφιοποιημένα: Το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) γίνεται ακόμη πιο ευφυές
- Πολυτάλαντα: η Mercedes-Benz GLE κι η σπορ έκδοσή της, η GLE Coupé, είναι ιδανικές τόσο για οικογένειες και δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου όσο και για μεγάλα ταξίδια και μεταφορά μεγάλων φορτίων. Η τετρακίνηση 4MATIC, η οποία περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό για την Ευρώπη, επιτρέπει την οδήγηση ακόμη και σε συνθήκες κακής πρόσφυσης ή εκτός δρόμου σε κλίσεις έως και 100%.
Η Mercedes-Benz έχει πλέον αναβαθμίσει το εξωτερικό, το εσωτερικό, την τεχνολογία και τον εξοπλισμό της γενιάς μοντέλων που λανσαρίστηκε το 2018. Τα ανανεωμένα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα στις εκθέσεις αυτοκινήτων το τελευταίο 3μηνο του 2023. Ολόκληρη η γκάμα των κινητήρων είναι πλέον εξηλεκτρισμένη. Περιλαμβάνει ήπια υβριδικά μηχανικά σύνολα με σύστημα 48 Volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) καθώς και plug-in υβριδικά τέταρτης γενιάς. Τα περισσότερα μοντέλα διαθέτουν περισσότερη ισχύ από τις προηγούμενες εκδόσεις, με μεγαλύτερη αύξηση αυτή της GLE 400 e 4MATIC με 30 kW (λεπτομέρειες για την GLE SUV: Κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP): 1,1-0,8 l/100 km, εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένες (WLTP): 25-19 g/km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP): 27,3-24,7 kWh/100 km).
Το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει περαιτέρω εξελιγμένες λειτουργίες, για παράδειγμα στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC, στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης και το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας. Το πακέτο στάθμευσης με κάμερα 360° υποστηρίζει τον οδηγό κατά την είσοδο και έξοδο από κάθετες και παράλληλες θέσεις στάθμευσης. Άλλο ένα νέο χαρακτηριστικό είναι η λειτουργία «διαφανές καπό». Όταν είναι ενεργοποιημένο το πρόγραμμα οδήγησης off-road, η κεντρική οθόνη δείχνει μια εικονική άποψη κάτω από το μπροστινό τμήμα του οχήματος – διευκολύνοντας σημαντικά την οδήγηση σε απότομες κλίσεις του εδάφους. Χρήσιμα χαρακτηριστικά για τη ρυμούλκηση είναι μεταξύ άλλων η υποβοήθηση ελιγμών ρυμουλκούμενου, το μενού «Trailer» στην κεντρική οθόνη και ο προγραμματισμός διαδρομής με ρυμουλκούμενο, που σας βοηθά να βρίσκετε καλύτερες διαδρομές όταν ταξιδεύετε με ρυμουλκούμενο.
Η ιστορία της GLE ξεκινά από την M-Class με την οποία η Mercedes-Benz καθιέρωσε την κατηγορία των premium SUV το 1997. Η παγκόσμια επιτυχία συνεχίστηκε με την GLE που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2015, την οποία ακολούθησε το σημερινό το μοντέλο το 2018. Οι GLE και GLE Coupé παράγονται στο εργοστάσιο της Τασκαλούζα στις ΗΠΑ.
Εξοπλισμός: σχεδιασμένος για οδήγηση εκτός δρόμου και ρυμούλκηση
Οι περισσότεροι οδηγοί κινούνται με την GLE κυρίως σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους ή σε εύκολα έως μέτρια εκτός δρόμου εδάφη. Συνεπώς, η Mercedes-Benz έχει αναδιαμορφώσει το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Off-road, ώστε να μπορεί να το προσφέρει σε πολύ χαμηλότερη τιμή για τα μοντέλα GLE με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στα χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται το προστατευτικό αντισφήνωσης και, σε συνδυασμό με την αερανάρτηση AIRMATIC (προαιρετικός εξοπλισμός), η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 30 χιλιοστά.
Το «πρόγραμμα Off-Road» στην τρέχουσα γενιά MBUX προσφέρει μια ιδιαίτερη οπτική εμπειρία προβάλλοντας ειδικές πληροφορίες όπως κλίση εδάφους, γωνία κύλισης, πυξίδα και γωνία διεύθυνσης. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό Πακέτο στάθμευσης με κάμερα 360°, προσφέρει επίσης τη λειτουργία «διαφανές καπό». Όταν είναι ενεργό το πρόγραμμα Off-Road, η κεντρική οθόνη δείχνει μια εικονική άποψη κάτω από το μπροστινό τμήμα του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των μπροστινών τροχών και της γωνίας τους. Η προβολή συντίθεται από τις εικόνες που καταγράφει η κάμερα 360°. Το «διαφανές καπό» είναι εξαιρετικά χρήσιμο αφού επιτρέπει στον οδηγό να αναγνωρίζει πολύ έγκαιρα πιθανά εμπόδια, όπως μεγάλες πέτρες ή βαθιές λακκούβες, στην πορεία του. Η λειτουργία αυτή προσφέρει επίσης πλεονεκτήματα όταν οδηγείτε πάνω από ράμπες ή βουνοκορφές.
Η GLE «τραβάει» ακόμα περισσότερο: η τετρακίνηση κι η ειδικά σχεδιασμένη σχέση μετάδοσης επιτρέπουν υψηλό φορτίο ρυμούλκησης έως 3.5 τόνους και φορτίο στο σημείο σύνδεσης έως 140 κιλά. Ο πλήρως ηλεκτρικός σύνδεσμος ρυμουλκούμενου είναι ιδιαίτερα πρακτικός, αφού με το πάτημα ενός κουμπιού στο πίσω καπό ή ενός εικονιδίου στην κεντρική οθόνη, η σφαιρική κεφαλή κοτσαδόρου μαζί με την πρίζα για το ρυμουλκούμενο εκτείνονται από το κάτω μέρους του αυτοκινήτου και στερεώνονται αυτόματα στη θέση λειτουργίας. Μετά τη χρήση, επιστρέφει εξίσου απλά στη θέση του πίσω από τον προφυλακτήρα. Για όσους δεν χρησιμοποιούν τον σύνδεσμο για ρυμουλκούμενο, αλλά για να μεταφέρουν ποδήλατα για παράδειγμα, προσφέρεται ένα ειδικό χαρακτηριστικό: ο σύνδεσμος του ρυμουλκούμενου διαθέτει δύο επιπλέον πείρους στη σφαιρική κεφαλή, ώστε να στερεώνεται με ασφάλεια η σχάρα ποδηλάτων. Η φέρουσα ικανότητα φορτίου είναι 100 κιλά, ώστε να μπορείτε να μεταφέρετε και ηλεκτρικά ποδήλατα.
Μία νέα λειτουργία στις GLE και GLE Coupé είναι ο προγραμματισμός διαδρομής με ρυμουλκούμενο για το σύστημα πλοήγησης: στην κεντρική οθόνη, οι επιβάτες μπορούν να προγραμματίζουν διαδρομές κατάλληλες για οδήγηση με ρυμουλκούμενο, το οποίο έχει προκαθοριστεί, χωρίς μεγάλες παρακάμψεις ή καθυστερήσεις. Κατά τον προγραμματισμό λαμβάνονται υπόψη, μεταξύ άλλων, τα επιτρεπόμενα πλάτη και ύψη διέλευσης κατά το μήκος της διαδρομής. Το ρυμουλκούμενο προσδιορίζεται μέσω του μενού ρυμουλκούμενου «Trailer» στο MBUX, το οποίο εμφανίζεται αυτόματα μόλις το ρυμουλκούμενο συνδεθεί ηλεκτρικά στο όχημα. Οι πελάτες μπορούν να επιλέγουν ανάμεσα σε σχάρα ποδηλάτων και δύο μεγέθη ρυμουλκούμενου. Επίσης, μπορούν να ρυθμίζουν την ταχύτητα – στη Γερμανία, για παράδειγμα, σε 80 ή 100 km/h. Ο προγραμματισμός διαδρομής με ρυμουλκούμενο συνυπολογίζει όλες αυτές τις πληροφορίες. Ιδιαίτερα εξυπηρετικό είναι το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας, το οποίο εμφανίζει μόνο τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας για τον συνδυασμό αυτοκινήτου/ρυμουλκούμενου. Εάν είναι ενεργοποιημένα τα συστήματα DISTRONIC και υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας, το όχημα επιταχύνει μόνο μέχρι το σχετικό επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας.
Η διευρυμένη υποβοήθηση ελιγμών ρυμουλκούμενου λειτουργεί πλέον βάσει κάμερας και, επομένως, ενδείκνυται και για ρυμουλκούμενα με δική τους διάταξη σταθεροποίησης. Επιπλέον, το σύστημα υποβοήθησης κάνει τους ελιγμούς με ρυμουλκούμενο ακόμα πιο εύκολους, πιο άνετους και πιο ασφαλείς. Το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα τη γωνία διεύθυνσης του οχήματος ρυμούλκησης με ταχύτητα έως 5 km/h και ανοδική κλίση έως 15 τοις εκατό. Επίσης, είναι ενσωματωμένο στο MBUX και μπορεί να προσφέρει διαισθητικό χειρισμό μέσω της οθόνης αφής. Εκτός από τη σταθεροποίηση κατά την οπισθοπορεία, το σύστημα μπορεί επίσης να προσφέρει καθοδήγηση σε ελεύθερα επιλεγόμενες στροφές έως 90 μοιρών. Το σύστημα διεύθυνσης του οχήματος ρυμούλκησης λειτουργεί αυτόματα, ώστε να διατηρείται η επιλεγμένη γωνία, επιτρέποντας έτσι την ακριβή και ασφαλή διεύθυνση του ρυμουλκούμενου. Ο οδηγός μπορεί, επίσης, να επιλέξει την αντίστοιχη λειτουργία μόλις το ρυμουλκούμενο έχει φτάσει στην επιθυμητή θέση και είναι έτοιμο για οπισθοπορεία σε ευθεία γραμμή. Ολόκληρη η διαδικασία ελιγμών μπορεί να παρακολουθείται από διαφορετικές οπτικές γωνίες της κάμερας στην κεντρική οθόνη, ενώ δυναμικές γραμμές καθοδήγησης δείχνουν την πορεία προς τα εμπρός και το πλάτος του οχήματος. Το σύστημα χρειάζεται μία σύντομη εκπαίδευση. Δεν απαιτούνται όμως σημάνσεις στο ρυμουλκούμενο για την οπτική μέτρηση του μήκους της ράβδου έλξης. Η υποβοήθηση ελιγμών ρυμουλκούμενου αποτελεί προαιρετικό εξοπλισμό και μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί μέσω ασύρματης ενημέρωσης «over the air» (OTA) μετά την αγορά της GLE.
Χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμη καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς. Έχοντας ενσωματωθεί στο MBUX, ο χειρισμός τους είναι πιο διαισθητικός και άμεσος. Σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης παραμένει πλέον ενεργοποιημένο στη λειτουργία ρυμούλκησης. Το σύστημα βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα αυτόματα, ακόμη και όταν αλλάζει κατεύθυνση.
Εξωτερική σχεδίαση: εμβληματικά φώτα πορείας ημέρας
Ορισμένες αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση δίνουν στις GLE SUV και GLE Coupé μια σαφώς πιο σύγχρονη εμφάνιση. Ο νέος μπροστινός προφυλακτήρας τονίζει εμφατικά την παρουσία του μοντέλου. Δύο οριζόντιες γρίλιες με διακοσμητικά ένθετα χρωμίου διατρέχουν τη μάσκα ψυγείου της GLE. Το πλέγμα των εξωτερικών αεραγωγών έχει αποκτήσει ένα οριζόντιο πτερύγιο χρωμίου.
Η λάμψη των προβολέων είναι πολύ χαρακτηριστική στη Mercedes-Benz. Με τα LED High Performance, δύο φωτεινά σημεία συμπληρώνουν τα εμβληματικά φώτα πορείας ημέρας, ενώ με το προαιρετικό MULTIBEAM LED υπάρχουν τέσσερα φωτεινά σημεία. Οι σχεδιαστές έχουν επίσης επιμεληθεί το εσωτερικό των πίσω φώτων: στην GLE, ο φωτισμός διαμορφώνεται από δύο οριζόντια μπλοκ, ενώ στην GLE Coupé από δύο λωρίδες.
Η AMG Line αποτελεί πλέον βασικό εξοπλισμό για το εξωτερικό της GLE Coupé. Τα στοιχεία αυτής της γραμμής περιλαμβάνουν τη μάσκα ψυγείου diamond με μοτίβο αστεριών της Mercedes-Benz, την μπροστινή ποδιά AMG με διακοσμητικό στοιχείο χρωμίου, τα πλαϊνά μαρσπιέ AMG και την επένδυση των θόλων τροχών στο χρώμα του οχήματος, καθώς και την πίσω ποδιά AMG με ένθεμα που παραπέμπει οπτικά σε διαχύτη.
Δύο νέες προσθήκες στην παλέτα χρωμάτων και των δύο μοντέλων είναι το sodalite blue metallic και το MANUFAKTUR alpine grey solid. Δύο αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου 19 και 20 ιντσών συμπληρώνουν τη διαθέσιμη γκάμα για την GLE. Και οι δύο διαθέτουν πολύ στιλπνό φινίρισμα και σχεδίαση πέντε διπλών ακτίνων. Η AMG Line εξωτερικού διαθέτει επίσης μία νέα ζάντα 21 ιντσών. Προαιρετικά, διατίθεται ο φωτισμός περιβάλλοντος με κινούμενη προβολή του μοτίβου Mercedes-Benz.
Εσωτερικό: με ευγενή στοιχεία από τις Mercedes-Maybach GLS και Mercedes S-Class
Στις GLE και GLE Coupé τοποθετείται το τιμόνι τελευταίας γενιάς με επιφάνειες αισθητήρων στις οριζόντιες ακτίνες. Με αυτά τα χειριστήρια αφής δεξιά και αριστερά, ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται την οθόνη οδηγού και την κεντρική οθόνη από το τιμόνι.
Ένα ιδιαίτερα ελκυστικό χαρακτηριστικό στο εσωτερικό είναι οι κεντρικοί και πλευρικοί αεραγωγοί σε εμφάνιση χρωμίου. Προηγουμένως τα περιγράμματα ήταν μαύρα, αλλά τώρα οι γρίλιες τους είναι από πραγματικό γαλβανισμένο μέταλλο όπως στη Mercedes-Maybach GLS. Για τα χρώματα εσωτερικού έχουν προστεθεί οι συνδυασμοί catalana beige/μαύρο (GLE SUV) και bahia brown/μαύρο (GLE SUV και GLE Coupé). Οι επενδύσεις σε μαύρο/κλασικό κόκκινο, που διατίθενται αποκλειστικά για την έκδοση coupé σε συνδυασμό με τη σειρά AMG, είναι έντονα σπορτίφ.
Η γκάμα των στοιχείων διάκοσμου εξακολουθεί να είναι πλούσια και να εκτείνεται από κλασική μέχρι προοδευτική. Γνωστός από τη Mercedes-Maybach GLS, ο διάκοσμος σε μαύρη λάκα «piano flowing lines MANUFAKTUR» είναι πλέον διαθέσιμος για τις GLE SUV και GLE Coupé. Εάν επιλεγούν μαύρες επενδύσεις, τα καθίσματα διατίθενται σε δέρμα νάπα. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός προσφέρει τα ίδια χρώματα και τους ίδιους χρωματικούς συνδυασμούς με την S-Class. Δύο θύρες USB (προαιρετικός εξοπλισμός) που παρέχουν ισχύ 100 W είναι διαθέσιμες στο πίσω υποβραχιόνιο για πρακτική φόρτιση.
Το κορυφαίο ηχοσύστημα surround Burmester προσφέρει πλέον δυνατότητα προσωπικής ρύθμισης ήχου, καθώς και τη συναρπαστική εμπειρία ήχου Dolby Atmos. Με την υπηρεσία «Online Music, η Mercedes-Benz έχει συμπεριλάβει πολλούς παρόχους streaming μουσικής στο σύστημα infotainment MBUX. Μερικά ακόμη χαρακτηριστικά του ηχοσυστήματος surround Burmester είναι 13 ηχεία, 13 ξεχωριστά κανάλια ενισχυτή και απόδοση ισχύος 590 watt.
Άλλο ένα νέο στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού είναι το σύστημα ENERGIZING AIR CONTROL, το οποίο παρακολουθεί την ποιότητα του αέρα χρησιμοποιώντας αισθητήρες ποιότητας αέρα και λεπτών σωματιδίων. Ένα φίλτρο δύο σταδίων μειώνει τα λεπτά σωματίδια σκόνης και μεγάλο ποσοστό άλλων ρύπων. Ανάλογα με την τιμή μέτρησης, το όχημα επιλέγει έξυπνα μεταξύ της λειτουργίας καθαρού αέρα και της λειτουργίας ανακύκλωσης αέρα.
MBUX τελευταίας γενιάς: διαισθητικός χειρισμός και δυνατότητα μάθησης
Με τη δεύτερη γενιά του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), η GLE και η GLE Coupé είναι πλέον απολύτως ενημερωμένες. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς το υλικό (hardware) και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου: πολυάριθμες λειτουργίες οχήματος και ανέσεων μπορούν να ελέγχονται από τις οθόνες LCD όπου προβάλλονται με υψηλή ανάλυση. Το μέγεθος της οθόνης οδηγού και της κεντρικής οθόνης έχει διατηρηθεί στις 12,3 ίντσες. Η κεντρική οθόνη λειτουργεί πολύ βολικά ως οθόνη αφής για τον χειρισμό της. Τα Apple Car Play και Android Auto διατίθενται πλέον και με ασύρματη σύνδεση.
Η οθόνη οδηγού και η κεντρική οθόνη μέσων προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία για τις αισθήσεις, προβάλλοντας τις πληροφορίες με δομημένο και σαφή τρόπο. Η εμφάνιση μπορεί να εξατομικευτεί με συνολικά τρία στυλ (κλασικό, σπορ, διακριτικό) και τέσσερις τρόπους λειτουργίας (πλοήγηση, βοήθεια, service, off-road).
Hey Mercedes: η όλο κι εξυπνότερη φωνητική υποβοήθηση
Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» γίνεται πιο διαδραστική και μπορεί να μαθαίνει ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me App. Επιπλέον, οι επιβάτες μπορούν να ενεργοποιούν ορισμένες άλλες λειτουργίες ακόμη και χωρίς να πουν «Hey Mercedes», όπως η πραγματοποίηση τηλεφωνικής κλήσης, για παράδειγμα. Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» εξηγεί επίσης τις λειτουργίες του οχήματος μόλις ακούσει την εντολή «Help» (Βοήθεια) και παρέχει υποστήριξη για τη σύνδεση ενός smartphone μέσω Bluetooth ή την εύρεση του φαρμακείου στο αυτοκίνητο. Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» αναγνωρίζει επίσης τη θέση των επιβατών. Επιπλέον, άλλες λειτουργίες του οχήματος, όπως ο εσωτερικός φωτισμός ή τα ρολά σκίασης, μπορούν πλέον να ελέγχονται με φωνητικές εντολές.
Smart Home: άνετος χειρισμός εξ αποστάσεως
Με τη λειτουργία MBUX Smart Home η GLE SUV και η GLE Coupé γίνεται ένα κινητό κέντρο ελέγχου για το σπίτι. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία WLAN, αισθητήρες και ενεργοποιητές, η λειτουργία Smart Home αυξάνει όλο και περισσότερο τη νοημοσύνη και την ικανότητα επικοινωνίας του σπιτιού, επιτρέποντας την επιτήρηση, καθώς και τον έλεγχο της θέρμανσης, του φωτισμού, των παραθύρων και των ηλεκτρικών συσκευών εξ αποστάσεως. Ο χρήστης ενημερώνεται από ανιχνευτές κίνησης και επαφές παραθύρων για καλοδεχούμενους ή ανεπιθύμητους επισκέπτες.
«Hey Mercedes, είναι κανείς στο σπίτι μου τώρα;» «Έκανα έναν έλεγχο. Η τελευταία κίνηση που ανιχνεύθηκε ήταν στην κουζίνα πριν από μία ώρα.» Με αυτόν τον τρόπο, οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνούν με το Smart Home μέσω της φωνητικής υποβοήθησης MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Η λειτουργία MBUX Smart Home υποστηρίζει πολλές συσκευές μεγάλων παρόχων Smart Home. Μπορείτε να δίνετε εντολές σε λάμπες, πρίζες, θερμοστάτες, παντζούρια και κουρτίνες, ανιχνευτές κίνησης και επαφές θυρών ή παραθύρων, καθώς και σε αισθητήρες θερμοκρασίας. Με αυτόν τον τρόπο, η ενσωμάτωση της λειτουργίας Smart Home στο MBUX συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στο σπίτι.
Ασύρματες («Over-the-air») ενημερώσεις: πάντα ενημερωμένο λογισμικό
Μόλις μια νέα ενημέρωση λογισμικού είναι διαθέσιμη για την GLE ή την GLE Coupé από τη Mercedes-Benz, εμφανίζεται ένα μήνυμα στο MBUX. Η ενημέρωση λαμβάνεται και εγκαθίσταται στο παρασκήνιο. Έπειτα, ο χρήστης πρέπει να συμφωνήσει ρητά για την ενεργοποίησή της ενημέρωσης. Επίσης, μπορούν να λαμβάνονται νέες λειτουργίες σε οχήματα που έχουν ήδη πωληθεί μέσω ασύρματων ενημερώσεων. Για τη μεταφορά των δεδομένων, η Mercedes-Benz βασίζεται στην τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας και στη μονάδα επικοινωνίας που είναι εγκατεστημένη στο αυτοκίνητο λόγω των υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας.
Οι πελάτες μπορούν επίσης να βελτιώσουν την εμπειρία χρήστη προσθέτοντας νέες λειτουργίες από το Mercedes me Store, όπως οι υπηρεσίες streaming μουσικής ή το In-Car Office. Επίσης, είναι εφικτή η ανανέωση ή νέα προσθήκη συνδρομητικών υπηρεσιών online μέσω του Mercedes me Store.
Σύστημα μετάδοσης κίνησης: συστηματικός εξηλεκτρισμός
Χάρη στα ήπια υβριδικά οχήματα με τεχνολογία 48 Volt και την ενσωματωμένη μίζα-δυναμό, καθώς και τα plug-in υβριδικά οχήματα, οι GLE SUV και GLE Coupé έχουν εξηλεκτριστεί πλήρως. Τα plug-in υβριδικά μοντέλα έχουν αναβαθμιστεί στην τελευταία, τέταρτη γενιά. Τα plug-in υβριδικά μοντέλα διαθέτουν σύγχρονο κινητήρα 100 kW κι αποδίδουν ισχύ συστήματος έως 280 kW, καθώς και ροπή συστήματος έως 750 Nm. Με ελαφρώς αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία έως 109 χιλιόμετρα κατά WLTP, οι περισσότερες καθημερινές διαδρομές μπορούν να καλύπτονται αμιγώς ηλεκτρικά. Το βελτιωμένο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης παρέχει τη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο. Στις διαδρομές εντός αστικών περιοχών, για παράδειγμα, η GLE δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική οδήγηση. Χάρη στο πρόγραμμα οδήγησης Off-Road, τα plug-in υβριδικά μοντέλα μπορούν πλέον να κινούνται ηλεκτρικά κι εκτός δρόμου. Για τη φόρτιση στο οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος ή στο τριφασικό wallbox περιλαμβάνεται ένας φορτιστής 11 kW ως βασικός εξοπλισμός, ενώ, προαιρετικά, προσφέρεται ένας ταχυφορτιστής συνεχούς ρεύματος 60 kW.
Τα περισσότερα μοντέλα διαθέτουν περισσότερη ισχύ από τις προηγούμενες εκδόσεις, με μεγαλύτερη αύξηση αυτή της GLE 400 e 4MATIC με 30 kW (λεπτομέρειες για την GLE: Κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP): 1,1-1,0 l/100 km, εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένες (WLTP): 25-23 g/km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP): 27,3-26,2 kWh/100 km).
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά συνοπτικά:
Η γκάμα μοντέλων στην Ευρώπη (ήπια υβριδικά):
GLE 450
4MATIC |
GLE 300 d 4MATIC | GLE 450 d 4MATIC | ||
Κυβισμός | cc | 2999 | 1993 | 2989 |
Ισχύς | kW/hp | 280/381 | 198/269 | 270/367 |
σε | σαλ. | 5800-6100 | 4200 | 4000 |
Πρόσθ. ισχύς (ενίσχυση) | kW/hp | 15/20 | 15/20 | 15/20 |
Μέγ. ροπή στρέψης | Nm | 500 | 550 | 750 |
σε | σαλ. | 1800-5000 | 1800-2200 | 1350-2800 |
Πρόσθ. ροπή στρέψης (ενίσχυση) | Nm | 200 | 200 | 200 |
Κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, WLTP | λ/100 χλμ | 10,8-9,5 | 7,7-6,8
(7,5-6,7) |
8,6-7,6
(8,4-7,5) |
Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο κατά WLTP | γρ/χλμ | 244-216 | 203-179
(197-177) |
226-199
(220-197) |
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα | δευτ. | 5,6 | 6,9 | 5,6 |
Τελική ταχύτητα | χλμ/ώρα | 250 | 230 (226)) | 250 |
Η γκάμα μοντέλων στην Ευρώπη (μοντέλα plug-in hybrid):
GLE 400 e 4MATIC | GLE 350 de 4MATIC | ||
Κυβισμός | cc | 1999 | 1993 |
Ονομαστική ισχύς, κινητήρα εσωτερικής καύσης | kW/hp | 185/252 | 145/197 |
Ονομαστική ροπή στρέψης, κινητήρα εσωτερικής καύσης | σ.α.λ. | 400 | 440 |
Ονομαστική ισχύς, ηλεκτροκινητήρα | kW | 100 | 100 |
Ονομαστική ροπή, ηλεκτροκινητήρα | Nm | 440 | 440 |
Ισχύς συστήματος | kW | 280 | 245 |
Ροπή συστήματος | Nm | 600 | 750 |
Χωρητικότητα μπαταρίας υψηλής τάσης | kWh | 31,2 | 31,2 |
Τελική ταχύτητα | km/h | 210 | 210 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | δευτ. | 6,1 | 6,9 |
Κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP) | l/100 km | 1,1-1,0
(1,0-0,8) |
0,9-0,6
(0,8-0,6) |
Κατανάλωση ρεύματος σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP) | kWh/100 km | 27,3-24,7
(26,2-24,2) |
23,7-24,2
(26,6-23,4) |
Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένες (WLTP) | g/km | 25-19
(23-18) |
23-16
(20-15) |
Ηλεκτρική αυτονομία (EAER, WLTP) | km | 92-105
(98-107) |
89-105
(94-109) |
Μια ιστορία επιτυχίας: το εργοστάσιο της Τασκαλούζα
Όταν ιδρύθηκε το εργοστάσιο το 1995, ήταν το πρώτο μεγάλο εργοστάσιο της Mercedes-Benz εκτός Γερμανίας. Περίπου τα δύο τρίτα της ετήσιας παραγωγής εξάγονται – καθιστώντας τη Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Από το 1997, έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στην Τασκαλούζα περίπου τέσσερα εκατομμύρια οχήματα. Μόνο το 2021, κατασκευάστηκαν περίπου 260.000 μοντέλα SUV.
Το εργοστάσιο της Τασκαλούζα χρησιμοποιεί σύγχρονες ψηφιακές, βιώσιμες, αποτελεσματικές και ευέλικτες μεθόδους παραγωγής, ακολουθώντας το σχέδιο του Εργοστασίου 56 στο Ζίντελφινγκεν, το οποίο συμβολίζει το μέλλον της παραγωγής αυτοκινήτων στη Mercedes-Benz. Η Mercedes-Benz επένδυσε πρώιμα στην ευέλικτη παραγωγή και έχει επίσης εφαρμόσει το σύγχρονο ψηφιακό οικοσύστημα παραγωγής MO360. Αυτό επιτρέπει στη Mercedes-Benz να παράγει ταυτόχρονα στο εργοστάσιο της στην Τασκαλούζα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα σε μεγάλες ποσότητες.
Η Mercedes-AMG αναβαθμίζει την επιτυχημένη σειρά μοντέλων GLE SUV και Coupé για την επόμενη γενιά μοντέλων. Από μπροστά, αναγνωρίζονται αμέσως από τα νέας σχεδίασης φώτα πορείας ημέρας LED. Τα μοντέλα «53» αποκτούν επίσης ανανεωμένη μπροστινή ποδιά με πλευρικές εισαγωγές αέρα σε εκφραστικό σχήμα jet wing. Χάρη σε αυτή τη δυναμική εμφάνιση, προσεγγίζουν οπτικά τα οκτακύλινδρα μοντέλα. Το πίσω τμήμα διαθέτει ανανεωμένα πίσω φώτα LED. Δύο νέα χρώματα έχουν προστεθεί στην παλέτα χρωμάτων: το ακρυλικό alpine grey και το μεταλλικό sodalite blue. Επιπλέον, στην επένδυση της μάσκας έχουν πλέον το έμβλημα AMG αντί του αστεριού Mercedes, σήμα κατατεθέν για όλα τα μελλοντικά αυτοκίνητα AMG.
Η νέα σφυρήλατη ζάντα 22 ιντσών σχεδίασης δέκα διπλών ακτίνων διατίθεται ως βασικός εξοπλισμός στην GLE 63 S 4MATIC+ Coupé (κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο 12,7-12,3 l/100 km, εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο 287-280 g/km) και προαιρετικά για τα υπόλοιπα μοντέλα.
Φρέσκα χρώματα για τις επενδύσεις καθισμάτων
Στο εσωτερικό της GLE 53 4MATIC+ Coupé (κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο 10,5-10,2 λ./100 χλμ., εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο 239-232 γρ./χλμ.)13 και των δύο μοντέλων «63», τα καθίσματα AMG διατίθενται μόνο με δερμάτινη επένδυση. Διατίθενται επίσης νέοι συνδυασμοί χρωμάτων: bahia brown/μαύρο ή macchiato beige/ μαύρο. Στα στοιχεία διάκοσμου προσφέρονται πλέον προαιρετικά ξύλο φλαμουριάς σε πολύ γυαλιστερό καφέ, ενώ ο διάκοσμος ανθρακονημάτων AMG ή η γυαλιστερή μαύρη λάκα πιάνου MANUFAKTUR με διακοσμητικές γραμμές διατίθενται επίσης κατ’ επιλογή. Τα νέα μοντέλα Mercedes-AMG GLE εξοπλίζονται επίσης με το MBUX τελευταίας γενιάς: η ειδική σχεδίαση της οθόνης AMG προσφέρει μια ακόμη πιο άμεση εμπειρία της μάρκας.
Σημαντικά εκτενέστερος βασικός εξοπλισμός
Άλλη μια σημαντική πτυχή είναι η λογική με την οποία προσφέρεται ο εξοπλισμός, η οποία έχει διαμορφωθεί με βάση τις επιθυμίες που εκφράζουν πιο συχνά οι πελάτες. Κατά συνέπεια, ο βασικός εξοπλισμός είναι σημαντικά εκτενέστερος από ό,τι ήταν στο προηγούμενο μοντέλο. Στην περίπτωση της GLE 53 4MATIC+ SUV (κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο 10,7-10,3 l/100 km, εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο 244-234 g/km), περιλαμβάνει την ηλεκτρική πανοραμική συρόμενη οροφή, τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, την προσαρμοζόμενη υποβοήθηση μεγάλης σκάλας των φώτων και την ενσωμάτωση smartphone. Άλλα χαρακτηριστικά αυτού του μοντέλου περιλαμβάνουν το επιλέξιμο σύστημα εξάτμισης AMG Performance, το ηχοσύστημα Burmester, το πακέτο μνήμης, τον πιλότο στάθμευσης 360 μοιρών, το πακέτο KEYLESS-GO και το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας. Η νέα γενιά του τιμονιού AMG Performance είναι επίσης μέρος του βασικού εξοπλισμού. Τα στρογγυλά κουμπιά του τιμονιού AMG εντυπωσιάζουν με τις ευκρινείς ενδείξεις και τον διαισθητικό χειρισμό τους. Επιτρέπουν τον έλεγχο σημαντικών λειτουργιών του οχήματος και όλων των προγραμμάτων οδήγησης χωρίς να απομακρύνει ο οδηγός τα χέρια του από το τιμόνι. Η στεφάνη του τιμονιού μπορεί να είναι προαιρετικά θερμαινόμενη και διατίθεται επίσης σε εμφάνιση ανθρακονημάτων.
Στην GLE 53 4MATIC+ Coupé, ο βασικός εξοπλισμός εμπλουτίζεται ακόμα περισσότερο με τον κλιματισμό μπροστινών καθισμάτων, τη λειτουργία επαυξημένης πραγματικότητας MBUX και τους προβολείς MULTIBEAM LED. Η ίδια εργοστασιακή διαμόρφωση και ισχύει για την GLE 63 S 4MATIC+ SUV (κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο 12,8-12,4 l/100 km, εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο 291-282 g/km)13. Στην GLE 63 S 4MATIC+ Coupé, οι πελάτες μπορούν επίσης να απολαμβάνουν τα οφέλη του πακέτου AIR-BALANCE, τα μπροστινά καθίσματα πολλαπλού περιγράμματος και την οθόνη Head-up. Άλλα χαρακτηριστικά του βασικού εξοπλισμού είναι το σύστημα υποβοήθησης εσωτερικού χώρου MBUX, ποτηροθήκες ελεγχόμενης θερμοκρασίας και τον προβολέα λογότυπου με ειδικό κινούμενο σχέδιο το AMG όταν ανοίγουν οι μπροστινές πόρτες.
Εξηλεκτρισμένοι κινητήρες και τροποποιημένη ανάρτηση
Η GLE 53 4MATIC+ συνδυάζει τον σπορ χαρακτήρα με την καθημερινή πρακτικότητα. Το εξωτερικό αποπνέει περισσότερη αίσθηση AMG από ποτέ.
Η σπορ οδηγική εμπειρία βασίζεται στον γνωστό 3λιτρο εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα ισχύος 320 kW (435 hp) με δύο στροβιλοσυμπιεστές καυσαερίων. Με τη βοήθεια μιας ενημέρωσης λογισμικού και ενός μεγαλύτερου στροβιλοσυμπιεστή, το τμήμα ανάπτυξης της AMG αύξησε τη μέγιστη ροπή από 520 Nm σε 560 Nm. Επιπλέον, ο κινητήρας ανταποκρίνεται πλέον πιο αυθόρμητα και άμεσα. Η επιτάχυνση από 0 στα 100 χιλιόμετρα έγινε επίσης πιο δυναμική στα 5.0 δευτερόλεπτα (προηγουμένως 5.3 δευτερόλεπτα).
Η GLE 63 S 4MATIC+ αντιπροσωπεύει τις γνήσιες οδηγικές επιδόσεις AMG Driving Performance, ανεξάρτητα από το έδαφος. Απευθύνεται σε πελάτες που δεν θέλουν να κάνουν κανένα συμβιβασμό. Εδώ, ο εξαιρετικά σπορ χαρακτήρας συναντά τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της εκτός δρόμου οδήγησης και την αξιόπιστη καθημερινή πρακτικότητα. Στα μοντέλα «63», ο δοκιμασμένος 4λιτρος κινητήρας AMG V8 biturbo με ισχύ 450 kW (612 hp) προσφέρει ισχυρή πρόωση. Προαιρετικά, οι πελάτες των μοντέλων «53» μπορούν επίσης να παραγγείλουν την ανάρτηση της GLE 63 S 4MATIC+. Η βελτίωση του λογισμικού για τη διαμόρφωση του ESP®, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης του πίσω άξονα, η πλήρως μεταβλητή τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+ και το σύστημα ελέγχου ανάρτησης προσφέρουν μια δυναμική και κορυφαία οδηγική εμπειρία σε όλα τα μοντέλα.
Κι οι δύο κινητήρες είναι εξηλεκτρισμένοι χάρη στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) και το ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Το σύστημα ISG ενοποιεί τη μίζα και το δυναμό σε έναν ηλεκτροκινητήρα και ενσωματώνεται ανάμεσα στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ εκτελεί και υβριδικές λειτουργίες, όπως ενίσχυση, ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση, μετατόπιση φορτίου ροπής, ρολάρισμα και σχεδόν ανεπαίσθητη επανεκκίνηση του κινητήρα κατά τη λειτουργία start/stop.
Επίσης, όλα τα μοντέλα AMG GLE εξοπλίζονται με την πλήρως μεταβλητή τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+ και την αερανάρτηση AMG RIDE CONTROL+ με προσαρμοζόμενη ρυθμιζόμενη απόσβεση. Η ενεργή αντιστρεπτική σταθεροποίηση AMG ACTIVE RIDE CONTROL τοποθετείται ως βασικός εξοπλισμός στα μοντέλα «63» και διατίθεται προαιρετικά για τα μοντέλα «53». Το σύστημα λειτουργεί με δύο ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές στον μπροστινό και πίσω άξονα, μειώνοντας τις στρέψεις του αμαξώματος κατά την οδήγηση σε στροφές και επιτρέποντας ακριβέστερη συμπεριφορά κατά την αλλαγή κατεύθυνσης και τη μεταβολή φορτίου. Βελτιωμένη είναι και η άνεση ανάρτησης κατά την οδήγηση σε ευθεία πορεία, καθώς αντισταθμίζονται τυχόν ανωμαλίες του οδοστρώματος που προκύπτουν στη μία πλευρά. Στο πλαίσιο του βελτίωσης μοντέλου, η αντιστρεπτική σταθεροποίηση και η αερανάρτηση απέκτησαν επίσης ενημέρωση λογισμικού και μια νέα ρύθμιση. Αυτά τα μέτρα αυξάνουν το εύρος μεταξύ δυναμικής οδήγησης και άνεσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά (συνοπτικά)
Mercedes-AMG
GLE 53 4MATIC+ SUV |
Mercedes-AMG
GLE 63 S 4MATIC+ SUV |
||
Κινητήρας | 3λιτρος εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με στροβιλοσυμπιεστή, ηλεκτρικό πρόσθετο συμπιεστή και ISG | 4λιτρος V8 κινητήρας με στροβιλοσυμπιεστές twin scroll και ISG | |
Κυβισμός | cc | 2999 | 3982 |
Ονομαστική ισχύς | kW/hp | 320/435 + 15 kW/22 hp
(ISG) |
450/612 + 16 kW/22 hp
(ISG) |
σε | σ.α.λ. | 5800-6100 | 5750-6500 |
Ονομαστική ροπή στρέψης | Nm | 560 + 200 (ISG) | 850 + 250 (ISG) |
σε | σ.α.λ. | 2200-5000 | 2500-4500 |
Σύστημα μετάδοσης κίνησης | Τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+ με πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής στρέψης | Τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+ με πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής στρέψης | |
Κιβώτιο ταχυτήτων | AMG SPEEDSHIFT
TCT 9G |
AMG SPEEDSHIFT
TCT 9G |
|
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο | l/100 km | 10,7-10,3 | 12,8-12,4 |
Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο14 | g/km | 244-234 | 291-282 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | δευτ. | 5,0 | 3,9 |
Τελική ταχύτητα | km/h | 250 | 280 |
Mercedes-AMG
GLE 53 4MATIC+ Coupé |
Mercedes-AMG
GLE 63 S 4MATIC+ Coupé |
||
Κινητήρας | 3λιτρος εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με στροβιλσυμπιεστή, ηλεκτρικό πρόσθετο συμπιεστή και ISG | 4λιτρος V8 κινητήρας με στροβιλοσυμπιεστές twin scroll και ISG | |
Κυβισμός | cc | 2999 | 3982 |
Ονομαστική ισχύς | kW/hp | 320/435 + 15 kW/22 hp
(ISG) |
450/612 + 16 kW/22 hp
(ISG) |
σε | σ.α.λ. | 5800-6100 | 5750-6500 |
Ονομαστική ροπή στρέψης | Nm | 560 + 200 (ISG) | 850 + 250 (ISG) |
σε | σ.α.λ. | 2200-5800 | 2500-4500 |
Σύστημα μετάδοσης κίνησης | Τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+ με πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής στρέψης | Τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+ με πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής στρέψης | |
Κιβώτιο ταχυτήτων | AMG SPEEDSHIFT
TCT 9G |
AMG SPEEDSHIFT
TCT 9G |