Ανανέωση για το ηλεκτρικό Dacia Spring, Dusterίζει και του πάει
Δεν πρόκαμε να ξεκινήσει η διάθεσή του στην ελληνική αγορά και το Dacia Spring ανανεώνεται, αφού στο εξωτερικό κυκλοφορεί από το 2021. Υιοθετεί τη σχεδιαστική γλώσσα της ρουμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δανειζόμενο στιλιστικά στοιχεία από το δημοφιλές Duster, διατηρώντας παράλληλα τη γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος και την crossover κορμοστασιά.
Το Dacia Spring έχει τις ίδιες διαστάσεις με πριν, μήκος 3.701 mm, αφού το πλαίσιο είναι το ίδιο. Ωστόσο, τα διαφορετικά φωτιστικά σώματα, η μάσκα, οι προφυλακτήρες κι η φάσα στην πίσω κολόνα αγριεύουν την εμφάνιση και τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Η αναθεωρημένη χρωματική παλέτα περιλαμβάνει και τις αποχρώσεις Brick Red και Safari Beige, αλλά και ζάντες 16 ιντσών.
Προχωρώντας στο εσωτερικό, το παλιό ταμπλό που έμοιαζε σαν να βγαίνει από τη δεκαετία του ’90 έχει αντικατασταθεί με μοντέρνο. Στην έκδοση Extreme θα υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών κι οθόνη infotainment 10 ιντσών, αν και τα βασικά μοντέλα θα περιορίζονται σε μια θήκη smartphone. Οι αεραγωγοί, η κεντρική κονσόλα, ο επιλογέας κιβωτίου ταχυτήτων έχουν επανασχεδιαστεί, μοιάζοντας περισσότερο με την υπόλοιπη γκάμα της Dacia.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει το βασικό πακέτο ADAS όπως ορίζεται από τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τέλος, κάτω από το καπό υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 35 λίτρα, επιπλέον των ελαφρώς αυξημένων 308 λίτρων στο πορτ-μπαγκάζ.
Η Dacia δεν ένιωσε την ανάγκη να αναβαθμίσει τα μηχανικά μέρη του Spring, αναφέροντας ότι οι μέσες ημερήσιες διαδρομές των Ευρωπαϊων ιδιοκτητών είναι 37 km, με μέση ταχύτητα 37 km/h. Αυτό σημαίνει ότι ο ηλεκτροκινητήρας των 45 ίππων ή των 65 ίππων επαρκεί για τις αστικές μετακινήσεις. Το ίδιο ισχύει και για τη μπαταρία των 26,8 kWh που επιτρέπει αυτονομία WLTP άνω των 220 km, χάρη εν μέρει στο χαμηλό βάρος των 984 kg. Νέα για το ενημερωμένο μοντέλο είναι η δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης που σημαίνει ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την μπαταρία για να τροφοδοτήσετε ηλεκτρικές συσκευές.
Η τιμολόγηση για το Dacia Spring 2024 δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά η εταιρία λέει ότι παραμένει «το πιο προσιτό πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο στην αγορά». Όπως και με τον προκάτοχό του, το νέο Spring θα κατασκευάζεται στην Κίνα. Οι κύριοι αντίπαλοι του νέου Dacia Sprin είναι το νέο Citroen e-C3 και το επερχόμενο Fiat Panda, καθώς και μελλοντικά αστικά ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Renault Twingo και το VW ID.1.