Αγγελία που χαζεύουμε αυτή την εβδομάδα #14
Ως Έλληνες, όταν ψάχνουμε για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, κυνηγούμε εναγωνίως τα λίγα χιλιόμετρα. Αγνοούμε ότι αυτά είναι μία μόνο ένδειξη καλής απόδοσης κι ότι στην πράξη, σημασία έχουν οι ώρες λειτουργίας κι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες δούλεψε το αυτοκίνητο. 10.000 χιλιόμετρα τον χρόνο σε αστικό μποτιλιάρισμα, με ελλιπή ψύξη είναι χειρότερα για τη μακροζωία του κινητήρα σε σχέση με 50.000 ετήσια χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο, χωρίς υψηλά φορτία και θερμοκρασίες.
Στην υπόλοιπη Ευρώπη, ένα όχημα λίγων ετών με 400.000 χιλιόμετρα θεωρείται ότι έχει ακόμα να προσφέρει, σε αντίθεση με την ελληνική αγορά μεταχειρισμένου, όπου υπάρχει η αντίληψη ότι είναι πλέον θελκτικό μόνο για την πρέσσα. Οι αετονύχηδες μαντράδες εισάγουν τέτοια προσεγμένα μοντέλα, προφανώς αγορασμένα σε χαμηλότερη τιμή, γυρίζουν τα χιλιόμετρα στο οδόμετρο κι είμαστε όλοι ευχαριστημένοι.
Αν κι η παρούσα στήλη διέπεται κατά κόρον από χιουμοριστική προσέγγιση, σήμερα θέλουμε να επιβραβεύσουμε έναν ιδιοκτήτη που δεν επέλεξε τον εύκολο δρόμο του γυρίσματος των χιλιομέτρων. Η εξωτερική κι εσωτερική εικόνα του XC60 του 2012 2.0 diesel δεν αποκαλύπτει με τίποτα τα 393.000 χιλιόμετρα που έχει διανύσει και καθώς ο φόρος πολυτελείας παύει στη δεκαετία, ο επόμενος αγοραστής θα αγοράσει έναν πραγματικό χιλιομετροφάγο με μόλις 166 € τέλη κυκλοφορίας και 5.5 λίτρα/100 χλμ μέση κατανάλωση πετρελαίου.
Όπως ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις, μια καλογραμμένη περιγραφή (διαβάστε και θαυμάστε) αποκαλύπτει έναν κάτοχο που ήταν τυπικός στη συντήρηση και προσεκτικός με το όχημά του. Και καθώς πρόκειται για πρώτο χέρι και με 95% των χιλιομέτρων να έχουν γίνει σε ανοιχτό δρόμο, δε θα το φοβόμασταν. Το αυτό συνέβη και με τον νέο του αγοραστή, να του ευχηθούμε καλοτάξιδο!