Αγγελία που χαζεύουμε αυτή την εβδομάδα #40
Αυτή η AMG-Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II του 1992 είναι ένα πραγματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με τόνους ιστορίας στην πίσω φτερούγα της και τώρα μπορεί να γίνει δική σας. Κατασκευασμένη τη χρονιά που έγινε το πρώτο πρωτάθλημα DTM (γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμού), έμοιαζε στην εποχή της να αψηφά τους νόμους της αεροδυναμικής. Οι αγωνιστικές Mercedes 190 E ξεκίνησαν την καριέρα τους στις αρχές της δεκαετίας του ’80 με το Group B, όπου η Mercedes σκόπευε να πάρει μέρος. Όμως η συγκεκριμένη κατηγορία έγινε πολύ επικίνδυνη κι η FIA τελικά την κατήργησε, οπότε κι η Mercedes επίσης πάγωσε τις φιλοδοξίες της για τη συμμετοχή της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με το συγκεκριμένο μοντέλο.
Παρ’ όλο που επίσημα ακύρωσε το project, μια ομάδα μηχανικών συνέχισε άκνοα να εξελίσσει την αγωνιστική έκδοση του αυτοκινήτου. Τους επετράπη να συνεχίσουν τις εργασίες τους, υπό το πρόσχημα μιας κορυφαίας έκδοσης δρόμου της 190 E, η οποία όντως εν τέλει διαγωνίστηκε σε έναν και μοναδικό αγώνα: στο Nürburgring Race of Champions του 1984. Εκεί παρατάχθησαν 20 αντίτυπα της 190 E 2.3-16 και κέρδισε περίτρανα ο Ayrton Senna, με αντιπάλους τον Alain Prost, τον Niki Lauda, τον Keke Rosberg κι ένα μάτσο ακόμα διάσημους!
Το αυτοκίνητο πούλησε αρκετά καλά κι η 190 Ε πήρε άνετα homologation από τη FIA για το Group A, ενώ η AMG (ξεχωριστό παρακλάδι από τη Mercedes εκείνα τα χρόνια) ανέλαβε την περαιτέρω εξέλιξη του κινητήρα 2.3 λίτρων της Cosworth, που τόσα χρόνια πάλευαν αθόρυβα οι μηχανικοί της Mercedes. Μέχρι το 1986, η 190 E ήταν ένα αγωνιστικό που είχε μόνη φιλοδοξία να νικήσει στο DTM κι η Mercedes ήταν αποφασισμένη να στηρίξει τις αγωνιστικές της προσπάθειες. Ο κινητήρας των 2.3 λίτρων ωστόσο σύντομα αποδείχθηκε ότι υστερούσε σε ισχύ κι ο ανταγωνισμός τον ξεπέρασε, οδηγώντας τελικά τη Mercedes να ζητήσει από την Cosworth έναν κινητήρα 2.5 λίτρων, ο οποίος γέννησε την Evolution I και στη συνέχεια την Evolution II.
Σύμφωνα με τα έγγραφα που παρέχονται με το αυτοκίνητο, ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος των 2.5 λίτρων απέδιδε 373 ίππους και 300 Nm ροπής. Αυτή ήταν μια σημαντική αύξηση σε σχέση με την Evolution I, αλλά το πραγματικό όπλο της Evolution II ήταν οι ακραίες αεροδυναμικές επιλογές της. Λέγεται ότι ώθησαν τον επικεφαλής R&D της BMW να δηλώσει ότι «οι νόμοι της αεροδυναμικής πρέπει να είναι διαφορετικοί στο Μόναχο απ’ ό,τι στη Στουτγάρδη. Εάν αυτή η πίσω πτέρυγα λειτουργεί, θα χρειαστεί να επανασχεδιάσουμε την αεροδυναμική μας σήραγγα».
Πράγματι, η BMW ανασχεδίασε τελικά την αεροδυναμική της σήραγγα κι η 190 E 2.5-16 Evolution II κέρδισε τον πρώτο της τίτλο πρωταθλήματος το 1992 στα χέρια του Klaus Ludwig. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο όμως οδηγήθηκε από τον Bernd Schneider (ο οποίος επίσης αγωνίστηκε στη F1 και στο Le Mans), ο οποίος ήρθε τρίτος εκείνη τη χρονιά και το 1993. Αν το λέει η ψυχή σας κι η τσέπη σας, σπάστε κουμπαράδες για τις 20 Μαΐου, όταν και θα δημοπρατηθεί από τη RM Sotheby ‘s στη Villa Erba στη Λίμνη του Κόμο.