Αποσπώμενες μπαταρίες πέφτουν από κινέζικο EV εν κινήσει (vid)

Κατά τη διάρκεια των νηπιακών ετών των ηλεκτρικών οχημάτων, οι εναλλάξιμες μπαταρίες θεωρήθηκαν μια γρήγορη λύση για το πρόβλημα του μεγάλου χρόνου φόρτισης. Ακόμη κι η Tesla εξέτασε τη πιθανότητα για εναλλάξιμη μπαταρία για το Model S, αλλά τελικά αποφάσισε να μην προχωρήσει σε αυτή τη λύση κι αντ’ αυτού να επενδύσει στο δίκτυο Supercharger της. Παρ’ όλο που οι δυτικές εταιρίες απέρριψαν τις μπαταρίες με δυνατότητα εναλλαγής, οι κινεζικές ομόλογοί τους εξακολουθούν να είναι πεπεισμένες ότι σε πολλές περιπτώσεις, η εναλλαγή είναι καλύτερη λύση από τη φόρτιση.
Με εναλλάξιμη μπαταρία, πληρώνετε μόνο για το υπόλοιπο αυτοκίνητο και νοικιάζετε την μπαταρία ανάλογα με τη χρήση σας. Και βέβαια, είναι πιο βολικό να έχετε μια γεμάτη μπαταρία σε λιγότερο από πέντε λεπτά αντί να περιμένετε μισή ώρα για ταχυφόρτιση ή πολλές ώρες για οικιακή φόρτιση. Οι μπαταρίες με δυνατότητα εναλλαγής έχουν ωστόσο τα μειονεκτήματά τους. Το σύστημα ασφάλισης της μπαταρίας στο όχημα πρέπει να είναι ανθεκτικό για να αντέξει τις εκατοντάδες ή χιλιάδες αλλαγές μπαταριών καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος. Και βέβαια, το πακέτο των μπαταριών δεν μπορεί να αποτελέσει δομικό στοιχείο του πλαισίου, όπως στα μοντέλα όπου η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη. Επίσης, η αποθήκευση κι η φόρτιση δεκάδων μπαταριών σε κάθε σταθμό εναλλαγής είναι ένας εφιάλτης υλικοτεχνικής υποστήριξης.

Ένα βίντεο που μας έρχεται από την Κίνα δείχνει ότι οι εναλλάξιμες μπαταρίες ενέχουν κι άλλους κινδύνους. Ένα ηλεκτρικό όχημα σταματά μες στη μέση του δρόμου, ενώ η μπαταρία του βρίσκεται πάνω στο οδόστρωμα, μερικά μέτρα πίσω του. Δεν ξέρουμε πώς συνέβη αυτό, αλλά μπορούμε να φανταστούμε ότι η τελευταία αλλαγή μπαταρίας δεν πήγε ακριβώς όπως είχε προγραμματιστεί. Με βάση την πίσω σχεδίαση του SUV στο βίντεο, τα κινεζικά μέσα αναφέρουν ότι πρόκειται για ένα Cao Cao 60, ένα ηλεκτρικό SUV που αναπτύχθηκε από την Geely ειδικά για την υπηρεσία μεταφοράς, Cao Cao Mobility.

Το περιστατικό συνέβη στην πόλη Chengdu. Χωρίς τη μπαταρία του, το EV αναμενόμενα ακινητοποιήθηκε στη μέση του δρόμου περιμένοντας βοήθεια. Οι άνθρωποι υποψιάζονται ότι οι σύνδεσμοι δε σφίχτηκαν επαρκώς κατά την αλλαγή της μπαταρίας κι αργότερα άνοιξαν λόγω κραδασμών. Ευτυχώς, κανείς δεν τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια αυτού του περιστατικού κι η μπαταρία δεν ανεφλέγει. Ωστόσο, αν το αυτοκίνητο είχε οδηγηθεί πιο γρήγορα σε έναν αυτοκινητόδρομο, η κατάσταση θα μπορούσε να ήταν διαφορετική, ειδικά αν η μπαταρία είχε χτυπηθεί από ένα όχημα που ερχόταν από πίσω.

Αν κι η περισσότερο γνωστή εταιρία για την προώθηση μπαταριών με δυνατότητα εναλλαγής είναι η Nio, δεν είναι η μόνη. Μια εναλλάξιμη μπαταρία είναι ιδανική για υπηρεσίες μεταφοράς, καθώς τα αυτοκίνητα μπορούν να λειτουργούν επ ‘αόριστον χωρίς περισσότερο χρόνο διακοπής λειτουργίας από αυτόν που απαιτείται για την αντικατάσταση της μπαταρίας κι ο οποίος είναι αντίστοιχος με το φουλάρισμα ενός ρεζερβουάρ υγρού καυσίμου. Η μάρκα Cao Cao κυκλοφόρησε μόλις πριν από τρεις μήνες στην Κίνα, με το Cao Cao 60 SUV να είναι το πρώτο της μοντέλο.

Περισσότερα Άρθρα