Aston Martin DB12: 680 ίπποι από V8 της AMG και τελική στα 325
Τον Ιανουάριο, είδαμε για πρώτη φορά τον διάδοχο της Aston Martin DB11. Εκείνη την εποχή, το όχημα φορούσε ήδη το αμάξωμα παραγωγής, αλλά δεν ήμαστε σίγουροι για το όνομά του. Σήμερα, ο Βρετανός κατασκευαστής αποκαλύπτει την ολοκαίνουργια DB12, η οποία προαναγγέλλει μια νέα εποχή για την αυτοκινητοβιομηχανία με σημαντικά περισσότερη ισχύ, υπόσχεται καλύτερη οδική συμπεριφορά κι ακόμη υψηλότερο επίπεδο πολυτέλειας κι άνεσης στο εσωτερικό.
Η Aston Martin είναι τόσο περήφανη για το νέο της μοντέλο που το περιγράφει ως το πρώτο super tourer στον κόσμο και «την πιο ολοκληρωμένη DB» στην ιστορία της εταιρίας. Θα πρέπει όμως να συνηθίσουμε στην ιδέα ότι παρ’ ότι το νούμερο 12 υφίσταται στην ονοματολογία της, δεν υπάρχει πλέον V12 κινητήρας. Αντ’ αυτού, χρησιμοποιείται ένας twin-turbo V8 4.0 λίτρων που προέρχεται από τη Mercedes-AMG και προσφέρει περισσότερη ισχύ από πριν, καθιστώντας τη DB12 ακόμα πιο ισχυρή από τη DB11 V12.
Αποδίδει 680 ίππους στις 6.000 σαλ. και 800 Nm ροπής μεταξύ 2.750 και 6.000 σαλ. Αντιπροσωπεύει σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την προκάτοχο DB11 (535 ίπποι και 675 Nm), ακόμα κι από την DB11 AMR με τον twin-turbo V12 των 5.2 λίτρων (640 ίπποι και 700 Nm). Το νέο coupe πιάνει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε μόλις 3.6 δευτερόλεπτα κι έχει τελική ταχύτητα 325 χλμ/ώρα.
Η Aston Martin υποστηρίζει ότι έχει κάνει σημαντικές βελτιώσεις στον V8 με διαφορετικούς εκκεντροφόρους, βελτιστοποιημένη συμπίεση, μεγαλύτερους υπερσυμπιεστές και βελτιωμένη ψύξη χάρη σε ένα πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης με δύο επιπλέον βοηθητικούς ψύκτες πάνω από το υπάρχον κύριο ψυγείο. Η DB12 είναι επίσης η πρώτη DB που διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, το οποίο μπορεί να μεταβεί από πλήρως κλειδωμένο σε πλήρως ανοιχτό σε λίγα μόνο χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο V8 κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Όλη αυτή η ισχύς απαιτεί μια ανάρτηση που μπορεί να αντεπεξέλθει στα αυξημένα φορτία, έτσι η Aston Martin προικίζει το καμάρι της με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ επόμενης γενιάς και πιο σκληρές αντιστρεπτικές. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης: GT, Sport και Sport+, με αυξανόμενη απόκριση και σκληρότητα. Στην πιο συντηρητική λειτουργία, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία υποστηρίζει ότι το πλήρωμα απολαμβάνει μια άνετη εμπειρία και μια πολυτισμένη ποιότητα κύλισης.
Σχεδιαστικά, η DB12 διαθέτει γνώριμη αλλά πλήρως αναθεωρημένη εμφάνιση. Στην μπροστινή όψη κυριαρχεί μια γιγάντια μάσκα που πλαισιώνεται από νέους προβολείς LED. Πάνω από τη μάσκα βρίσκεται η πλέον πρόσφατη εκδοχή του εμβλήματος της Aston Martin, ενώ κάτω από τη μάσκα υπάρχει ένα πλήρως αναμορφωμένο σπόιλερ. Το αυτοκίνητο φοράει τροχούς 21 ιντσών που ζυγίζουν 8 κιλά λιγότερα από τις 20άρες της DB11. Ντύνονται με Pilot 5 που εξέλιξε η Michelin ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο και τα οποία υπόσχονται να μειώσουν την ποσότητα του βουητού των ελαστικών στην καμπίνα κατά 20%. Τα δισκόφρενα έχουν διαστάσεις 400 χιλιοστά μπροστά και 360 πίσω. Οι πλαϊνοί καθρέφτες χωρίς πλαίσιο κι οι χωνευτές χειρολαβές συνεισφέρουν στον πιο κομψό σχεδιασμό και τον χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας.
Ένα από τα κυριότερα σημεία στο εσωτερικό της καμπίνας – εκτός από την τεράστια κεντρική κονσόλα με κλίση προς τον οδηγό και το πολυτελές δέρμα και την alcantara σε κάθε επιφάνεια – είναι το ολοκαίνουριο σύστημα infotainment, που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου από την Aston Martin. Διαθέτει ασύρματη υποστήριξη Apple CarPlay κι Android Auto, νέο σύστημα πλοήγησης με διαδικτυακή συνδεσιμότητα και τρισδιάστατη χαρτογράφηση κι over-the-air ενημερώσεις.
Η Aston Martin θα ξεκινήσει τις παραδόσεις της νέας DB12 κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Οι λεπτομέρειες τιμολόγησης αναμένονται όσο πλησιάζουμε στην ημερομηνία πώλησης.