Συνολικά χιλιόμετρα: 1.275, τα 1.200 περίπου σε εθνικό δίκτυο.
Ταχύτητα: 120 με pilot assist – πρακτικά το average ήταν 112 στο πήγαινε και 91 στην επιστροφή. Φέτος γύρισα σχεδόν όλη την Ελλάδα. Για να βγει μέση ωριαία 150 που λένε οι φίλοι θερμικοί, πρέπει να πηγαίνεις με 180.
Άτομα: 2
Κατανάλωση: 23.9 kWh/100 χλμ. στο πήγαινε και 24.8 στην επιστροφή για το XC40 P6. Εδώ είναι ένα “παράδοξο” αν δείτε το average παραπάνω. Αυτό συνέβη γιατί στο πήγαινε οδηγούσα πιο στρωτά, σχεδόν όλη την ώρα με pilot assist στο 120. Στην επιστροφή, βάλαμε το pilot assist στα 120, στα 125, στα 130, κάναμε προσπεράσεις με τέρμα γκάζι, κλπ.
Γίνεται;
Εδώ πλέον το ερώτημα δεν είναι αν γίνεται το ταξίδι, αλλά πώς θα γίνει βελτιστοποίηση χρόνου. Συνοπτικά, το ABRP σώζει την παρτίδα – θα σου πει πόσο να φορτίσεις ώστε να φτάσεις στην επόμενη στάση. Αυτό που έκανα αυτή την φορά είναι να πηγαίνω στα άκρα, δηλαδή να φτάνω στον φορτιστή με 4-5%. Συμπέρασμα, αν ξέρετε ότι υπάρχει φορτιστής και δεν έχει ανηφόρα στο τέλος, μην το φοβάστε!
Φορτίσεις:
- Σπίτι 100%
- ΣΕΑ Αταλάντης, τόσο όσο να φτάσουμε στα ΣΕΑ Νίκαιας – μεγάλη στάση για φαγητό.
- ΣΕΑ Νίκαιας, τόσο όσο να φτάσουμε στη Θεσσαλονίκη.
- Θεσσαλονίκη 100%, Type 2, δωρεάν από την Περιφέρεια όλο το βράδυ. Φαγητό κι ύπνος.
- Petrich Βουλγαρίας 87%, Type 2, δωρεάν από τον Δήμο. Εκεί δυστυχώς ή ευτυχώς δεν κάτσαμε τρεις ώρες ώστε να πάει στο 100% – ήμασταν βιαστικοί.
- Θεσσαλονίκη Shell 1%, εκεί την πατήσαμε γιατί μόλις είχαν κουμπώσει το CCS. Κουμπώσαμε Type 2, πήραμε ένα καφέ και ξεκουμπώσαμε. Ούτως ή άλλως το περιβάλλον δεν ήταν ωραίο για περισσότερη ώρα.
- ΣΕΑ Κορινός, ~ 20 λεπτά ώστε να φτάσουμε στο κέντρο της Λάρισας.
- Λάρισα EKO CCS, μεγάλη στάση για φαγητό ~ 1 ώρα και 20 λεπτά (τελικά δεν αξίζει, καλύτερα στα ΣΕΑ)
- ΣΕΑ Αταλάντης, τελευταία φόρτιση. Τόσο όσο ώστε να φτάσουμε σπίτι με 5%. Τελικά λόγω κίνησης φτάσαμε με 9%. Ιδανικά θα πηγαίναμε και Σείριο λόγω του δωρεάν 100 kw φορτιστή αλλά ήταν αργά.
- Γενικά η Αταλάντη είναι πλέον safe bet γιατί μπήκαν και οι superchargers της Tesla, άρα είναι απίθανο να φορτίζει Tesla στους InCharge φορτιστές που είναι για τους υπόλοιπους.
Τελικό Κόστος: 111 ευρώ ή 8.7 €/ 100km
Τα 111 είναι οι φορτίσεις στην Εθνική – όσα πλήρωσα για το ταξίδι ακριβώς. Στην Θεσσαλονίκη βάλαμε ~ 60 kwh δωρεάν, στο Petrich ~ 20 kwh δωρεάν και στο σπίτι ( Αθήνα ) θα φορτίσω τσάμπα ~ 60kwh για να πάει ξανά 100%.
Αν τώρα δεν είχαμε τα τζάμπα, θα ήταν 80 kwh * 0.45 = 36 ευρώ τα εκτός έδρας και σπίτι 60*0.11 = 6.6 ευρώ. Σύνολο έξτρα 42.6 ευρώ ή ~ 12 ευρώ / 100χλμ.
Συνολικός χρόνος ταξιδιού: 13 ώρες και 13 λεπτά
Χρόνος σε φορτίσεις κατά την οδήγηση: 4 ώρες – αν εξαιρέσουμε τις 2 ώρες που τρώγαμε και άλλα 30 λεπτά που θα κάναμε στάση για τουαλέτα, τότε ρεαλιστικά, ο χρόνος αυξήθηκε 1 ώρα 30 λεπτά σε σχέση με θερμικό.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)