Το Audi RS6 sedan επιστρέφει το 2025, αλλά θα είναι ηλεκτρικό
Το νέο τετράθυρο sedan επιδόσεων θα ονομάζεται RS6 E-tron ως αδελφό μοντέλο του RS6 Avant E-tron, σύμφωνα με πηγές του Autocar από τα κεντρικά της εταιρίας στο Neckarsulm της Γερμανίας. Η επικείμενη επιστροφή του RS6 sedan στην γκάμα της Audi αποκαλύφθηκε 13 χρόνια μετά την παύση της παραγωγής του μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2010, δίνοντας τη θέση του στο πιο σπορτίφ σχεδιαστικά RS7.
Το RS6 E-tron saloon και το RS6 E-tron Avant βασίζονται στα επερχόμενα A6 E-tron sedan κι Avant που έχει ήδη ανακοινωθεί ότι θα κυκλοφορήσουν το 2024. Κεντρικό στοιχείο της απόδοσής τους είναι ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Porsche, η οποία θα το χρησιμοποιεί στην αναβαθμισμένη Taycan, που επίσης πρόκειται να παρουσιαστεί το 2025.
Τα δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα Audi Sport θα είναι ισχυρότερα από τα σημερινά RS6 Avant και RS7 με κινητήρα εσωτερικής καύσης, που αποδίδουν έως 630 ίππους και μέγιστη ροπή 850 Nm. Σε συνδυασμό με κιβώτιο ταχυτήτων δύο σχέσεων σε κάθε έναν από τους δύο κινητήρες κι ηλεκτρική τετρακίνηση Quattro, τα δύο νέα EV επιδόσεων αναμένεται να προσφέρουν σαφώς ταχύτερες επιταχύνσεις από τα μοντέλα που θα αντικαταστήσουν.
Το νέο RS6 E-tron (sedan κι Avant) θα βασίζονται στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) που εξελίχθηκε από κοινού από Audi και Porsche κι η οποία υποστηρίζει 800V. Άλλα επερχόμενα νέα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα PPE περιλαμβάνουν τα Audi Q6 E-tron SUV και Q6 E-tron Sportback, καθώς και την Porsche Macan Electric. Το πρωτότυπο A6 E-tron που αποκαλύφθηκε το 2021 παρέχει ενδείξεις για τις διαστάσεις του επερχόμενου RS6 E-tron sedan. Με μήκος 4.960 χιλιοστά, πλάτος 1.960 κι ύψος 1.440, είναι 9 χιλιοστά μακρύτερο, 74 φαρδύτερο και 18 ψηλότερο από το σημερινό Α6 πέμπτης γενιάς.
Πριν καταφτάσουν τα νέα ηλεκτροκίνητα RS6 E-tron, η Audi σχεδιάζει μια τελευταία αναβάθμιση στο υπάρχον μοντέλο εσωτερικής καύσης. Θυμίζουμε ότι εμείς δοκιμάσαμε το RS7 των 600 ίππων, ενώ λίγους μήνες αργότερα κυκλοφόρησαν τα RS6 και RS7 Performance με 30 ίππους περισσότερους. Τώρα, ετοιμάζεται το RS6 GT Avant, όπου ως τελευταίο αποχαιρετισμό, ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 των 4.0 λίτρων θα αποκτήσει άλλους 20 ίππους, για να φτάσει στη συνολική απόδοση των 650 ίππων και 900 Nm ροπής. Θα περιλαμβάνει πρόσθετα αεροδυναμικά βοηθήματα, με μεγαλύτερη πίσω αεροτομή και νέο διαχύτη. Αναμένεται να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 3.5 δευτερόλεπτα και να έχει τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 300 χλμ/ώρα.