Jeep Avenger: όλη η αλήθεια για το όμορφο ηλεκτρικό B – SUV

Κατάφερα να οδηγήσω το Avenger (ηλεκτρικό πάντα) για περίπου μία ώρα και περί τα 50 χιλιόμετρα. Η έκδοση που είχαν για test drive ήταν η φουλ εξοπλισμένη έκδοση SUMMIT. Η διαδρομή ήταν από το Μαρούσι μέχρι την Παιανία (πάνω στο Σπήλαιο) και πίσω, μέσω Αττικής Οδού και φυσικά στα στενά στην Παιανία και πέριξ του Αμαρουσίου. Το πήγα και λίγο σε πατημένο χώμα, έτσι για το καλό.

Πρώτη εντύπωση όταν το βλέπεις εξωτερικά είναι ότι αντικρίζεις ένα όμορφο και δυναμικό αυτοκίνητο. Μου άρεσε πολύ, ακόμα και στο μουντό γκρί χρώμα (πιστεύω τα φωτεινά χρώματα του πάνε περισσότερο) με τη μαύρη οροφή. Μου θυμίζει λίγο το T-Cross αλλά στο πιο όμορφο και κομψό, έχει όμως το ίδιο τετράγωνο σχήμα και παρόμοιες διαστάσεις. Εδώ να πω ότι φαίνεται μεγαλύτερο από όσο είναι, αφού είναι οριακά κάτω από τα 4.10 μήκος, αλλά είναι φαρδύ και δυναμικό σε σχεδίαση.

Εσωτερικά τώρα, εξακολουθεί να είναι αρκετά εντυπωσιακό κι όμορφο, με τις χρωματικές προσθήκες και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό που αλλάζει χρώμα (μόνο στην κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση). Μου θύμισε λίγο το Mini αφού ο εσωτερικός σχεδιασμός έχει άποψη, ευτυχώς με αρκετά φυσικά πλήκτρα, ειδικά για τον κλιματισμό. Η οθόνη των οργάνων είναι 10.25 ίντσες κι αρκετά ευανάγνωστη με ωραία γραφικά, αλλά δε βρήκα τρόπο για να αλλάξω κάτι (π.χ. την εμφάνιση των οργάνων). Το ίδιο καλή ή και καλύτερη είναι η κεντρική οθόνη των επίσης 10.25”, με μεγάλη ευκρίνεια κα άμεση ανταπόκριση στο πάτημα, μου άρεσε πολύ. Θα ήθελα όμως να μπορώ να ρυθμίσω περισσότερες παραμέτρους του αυτοκινήτου. Το ίδιο καλή είναι κι η κάμερα οπισθοπορείας, κανένα παράπονο.

Παράπονο κάποιος θα μπορούσε να έχει από τα πλαστικά. Φαίνονται καλά συναρμολογημένα μεταξύ τους, αλλά είναι όλα πολύ σκληρά και φτηνά στην όψη. Δεν υπάρχει ούτε δείγμα αφρώδους (μαλακού) υλικού πουθενά μέσα στην καμπίνα, ούτε στο πάνω μέρος του ταμπλό ούτε καν στις εμπρός πόρτες! Δείχνουν ποιοτικά, με την έννοια ότι μάλλον θα αντέξουν στον χρόνο, αλλά είναι άσχημα στην όψη και στην υφή – θα περίμενα τουλάχιστον η κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση να έχει καλύτερο εσωτερικό. Εχει αρκετούς χώρους αποθήκευσης, με αυτόν στο κεντρικό τούνελ να είναι τεράστιος, ένεκα κι απουσίας επιλογέα. Πραγματικά χωράνε άπειρα πράγματα εκει μέσα και κλείνει με ένα ωραίο κάλυμμα (μαγνητικό) για τα αδιάκριτα βλέμματα. Μέσα στον ίδιο χώρο είναι κι η υποδοχή για την ασύρματη φόρτιση του κινητού και φυσικά υπάρχει κι εκεί ατμοσφαιρικός φωτισμός.

Πάμε στον δρόμο τώρα. Το αυτοκίνητο είναι μαζεμένο σε διαστάσεις με πολύ καλή ορατότητα και πολύ ευκολοδήγητο. Ιδανικό θα έλεγα για την πόλη! Στην Α.Ο πήγα μέχρι 150 χλμ/ώρα και τα είχε άνετα (σημείωση ΔΣ: στα 150 επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης τελικής), χωρίς ιδιαίτερο αεροδυναμικό θόρυβο (έτσι κι αλλιώς θόρυβο από μηχανή δεν έχει). Στα 120 ταξιδεύει άνετα κι ήσυχα, μετά τα 130-140 αρχίζει πιο έντονος ο θόρυβος από αέρα και λάστιχα, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Επίσης η επιτάχυνση είναι έντονη, ακόμα κι από τα 100 στα 150 είναι πιο έντονη από άλλα αντίστοιχα θερμικά, π.χ. το Puma 155 DCT7 που έχω οδηγήσει. Γενικά δεν νιώθεις να σου λείπει δύναμη πουθενά.

Η έκπληξη ήρθε σε διαδρομή με στροφές, όπου (μάλλον λόγω χαμηλού κέντρου βάρους) στρίβει πάρα πολύ καλά, δεν το περίμενα από το ύψος και το μεταξόνιο να στρίβει τόσο ωραία. Βοηθάει πολύ κι ο ηλεκτροκινητήρας που δίνει άμεση επιτάχυνση στην έξοδο της στροφής, οπότε μπαίνεις με τη σωστή ταχύτητα και βγαίνει αρκετά πιο γρήγορα. Τέλος, η άνεση της ανάρτησης ήταν αρκετά ικανοποιητική, δεν κοπάνησε πουθενά, παρόλα τα ελαστικά 215/55/18. Ακόμα και στο χώμα που πήγα, δε χτύπησε, ούτε ένιωσα κοπάνημα ή τράνταγμα. Προφανώς δεν είναι για εκτός δρόμου, αλλά πηγαίνει όπου και οποιοδήποτε άλλο Β-SUV κι ίσως ακόμα πιο άνετα κι εύκολα λόγω προγραμμάτων οδήγησης.

Δοκίμασα όλα τα προγράμματα οδήγησης, η επιλογή μου είναι στο Sport. Στο κανονικό είναι ΟΚ και στο ΕCΟ πολύ αργό. Βέβαια να πω ότι η αυτονομία που μου έδινε το trip computer ήταν 304 χιλιόμετρα στο Sport και μόλις άλλαξα προγράμματα, στο Νόρμαλ πήγε 324 και στο ECO στα 340.

Εδώ να σημειώσω ότι τα φρένα δε με ικανοποίησαν. Αρχικά, ακόμα και το Β mode δεν υπάρχει one-pedal driving, αφού το αυτοκίνητο δεν ακινητοποιείται πλήρως, αλλά τελικά πρέπει να πατήσει φρένο για να σταματήσει. Το καταλαβαίνω στο D για να μην ξενίσει όσους προέρχονται από θερμικό, αλλά θα ήθελα η λειτουργία Β να είναι πραγματικό one-pedal driving, όπως σε αρκετά άλλα ηλεκτρικά που έχω οδηγήσει και με έχει βολέψει πάρα πολύ (έχω κάνει διαδρομές χωρίς να αγγίξω το φρένο). Επιπλέον το πεντάλ του φρένου έχει περίεργη αίσθηση, σα να υπάρχει ένα σκαλοπάτι και έτσι δεν μπορείς να φρενάρεις όσο προοδευτικά θα ήθελα.

Τέλος, λίγα λόγια για την κατανάλωση. Η μέση μου βγήκε στις 20.1 kWh, αλλά δεν οδήγησα οικονομικά, το αντίθετο θα έλεγα, αφού το είχα κυρίως στο Sport κι έκανα αρκετές επιταχύνσεις για να το διασκεδάσω – δε θα οδηγούσα έτσι στην καθημερινότητά του. Η κατανάλωση που είδα οδηγώντας κανονικά στην Λ. Λαυρίου και μέσα στην Παιανία ήταν 13.4 kWh και στην ανάβαση στο σπήλαιο χτύπησε 35.4 kWh! Θεωρώ (υπόθεση κάνω, μην το πάρετε 100% μετρητοίς!), ότι μια κατανάλωση 16-17 kWh είναι εφικτή χωρίς προσπάθεια, ίσως και λίγο πιο κάτω.

Σα συμπέρασμα από αυτή την λίγη ώρα που το είχα, μπορώ να πω ότι είναι μια εξαιρετική ιδέα με μια πολύ καλή υλοποίηση. Αυτοκίνητο με μαζεμένες διαστάσεις, ιδανικό για πόλη αλλά κι ένα ταξίδι ή μια βόλτα. Πανέμορφο με χαρακτήρα και χωρίς παραχωρήσεις σε χώρους ή επιδόσεις. Εκεί που τα χαλάει η συνταγή είναι στην τιμή. Για να πάρεις την έκδοση που οδήγησα χρειάζεται να πληρώσεις 44.000 € (προ επιδότησης – γιατί μας τελείωσε μάλλον) και για μια πιο απλή αλλά με καλό εξοπλισμό κάπου 40-42.000 €. Εάν δε το φτάσεις σε εξοπλισμό Tesla, τότε ξεπερνάς τις 45.000 €! Θυμίζω ότι το δικίνητο Tesla Model 3 ξεκινάει από 42.000 €. Προσωπικά με μια τιμή στις 25.000 € (με την επιδότηση) θα το σκεφτόμουν σοβαρά. Αλλά στις 35.000+ €, το θεωρώ υπερβολικά ακριβό για αυτά που προσφέρει.

Τι μου άρεσε:

  • Η σχεδίασή του μέσα-έξω
  • Οι επιδόσεις του
  • Η οδική του συμπεριφορά
  • Η ευκολία χρήσης κι οδήγησής του
  • Η δυνατότητα εξοπλισμού που συνήθως υπάρχει σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας
  • Οι λεπτομέρειες που σου θυμίζουν ότι είσαι σε ένα Jeep, έστω κι εάν δεν είναι 100% αληθινό
  • Οι θήκες κι η πρακτικότητα του εσωτερικού

Τι δεν μου άρεσε:

  • Η τιμή του
  • Τα φρένα
  • Η λειτουργία one-pedal driving
  • Που δεν μπορούσα (ή δε βρήκα) να προσαρμόσω την οθόνη οργάνων
  • Η ποιότητα (κι εικόνα) των πλαστικών του εσωτερικού
  • Οι ελλείψεις εξοπλισμού στη βασική αλλά και στην επόμενη έκδοση

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr.)

Περισσότερα Άρθρα