
Aygo X, Picanto, Jimny, Ami: τέσσερις χελώνες σε αγώνα dragster !
Κάμποσες χιλιετίες μετά τον Αίσωπο, οι χελώνες ξαναδικαιώνονται: τα Toyota Aygo X, Citroen Ami, Suzuki Jimny και Kia Picanto είναι μερικά από τα λιγότερο ισχυρά αυτοκίνητα που πωλούνται σήμερα στην πατρίδα μας κι ένας αγώνας μεταξύ βραδυπορούντων αποκαλύπτει ποιο από τα τέσσερα σέρνεται λιγότερο.
Το ηλεκτρικό Citroen Ami είναι προφανώς σε δική του κατηγορία, αφού δεν είναι ακριβώς αυτοκίνητο αλλά microcar. Πρόκειται για το χαμηλότερης ισχύος μοντέλο του Ομίλου Stellantis: ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 8 ίππους και 40 Nm ροπής. Πάλι καλά που ζυγίζει μόλις 471 κιλά, αλλά με ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα στα 45 χλμ/ώρα, μάλλον θα τα βρει μπαστούνια σήμερα.
Ο μόνος τετρακύλινδρος στο βίντεο ανήκει στο επαγγελματικό Suzuki Jimny. Ο τεράστιος (για τα δεδομένα της σύγκρισης) κινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει τη μεγαλύτερη ισχύ εδώ – 102 ίππους και 130 Nm ροπής. Διαθέτει χειροκίνητο πεντατάχυτο κιβώτιο που τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς όταν δεν έχετε εμπλέξει την τετρακίνηση. Με πλαίσιο τύπου σκάλας και κίνηση σε όλους τους τροχούς, είναι το βαρύτερο στα 1.090 κιλά παρά την απουσία πίσω καθίσματος.
Τα Kia Picanto και Toyota Aygo διαθέτουν ατμοσφαιρικούς τρικύλινδρους κινητήρες. Ο κινητήρας 1.0 λίτρου του Kia αποδίδει 67 ίππους και 96 Nm ενώ ζυγίζει 933 κιλά. Ο 1.3 λίτρων της Toyota αποδίδει 72 ίππους, με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων που στέλνει την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς του αυτοκινήτου των 945 κιλών.
Στον πρώτο αγώνα, το Kia πετάχτηκε πρώτο στην εκκίνηση και κράτησε το προβάδισμα στο μεγαλύτερο μέρος. Ωστόσο, ακριβώς στο τέλος, το Suzuki και το Toyota το πρόλαβαν, με τους τρεις να περνούν τη γραμμή του τερματισμού σχεδόν ταυτόχρονα. Αμφότερα ολοκλήρωσαν τον αγώνα των 400 μέτρων σε 20.2 δευτερόλεπτα, ενώ το Kia χρειάστηκε 20.3 δευτερόλεπτα, με το Citroen να απαιτεί 38 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία.
Οι δύο αγώνες από ρεπρίζ έδωσαν στο Ami ένα τεράστιο πλεονέκτημα, ξεκινώντας από το σημείο του τέταρτου του μιλίου για αγώνα του μισού μιλίου. Ωστόσο, και στις δύο διαδρομές, το πλεονέκτημα του Citroen απέτυχε να μεταφραστεί σε τίποτα άλλο εκτός από δύο επιπλέον τερματισμούς στην τέταρτη θέση. Ο μόνος αγώνας που κέρδισε το Citroen ήταν η δοκιμή φρεναρίσματος από τα 70 μίλια την ώρα (113 χλμ/ώρα). Λογικό, αφού αυτό αναγκαστικά φρέναρε από τα 45 χλμ/ώρα, καθώς δεν μπορεί να πάει πιο γρήγορα. Το Aygo X κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με τα λάστιχα του Suzuki να το οδηγούν στην τέταρτη θέση.