Bare Naked: άβαφο Donkervoort F22 για να φαίνεται το carbon
Οι αγοραστές του θηριώδους Donkervoort F22 θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να παραγγείλουν το όχημά τους στη διαμόρφωση Bare Naked, δηλαδή χωρίς χρωματική επίστρωση αλλά με άβαφο carbon. Για χρόνια, η ολλανδική εταιρία κυκλοφορεί εξαιρετικά περιορισμένες ειδικές εκδόσεις των σπορ μοντέλων της με την πολυπόθητη έλλειψη βαφής κι επιτέλους προσφέρει αυτή τη δυνατότητα σε κάθε αγοραστή.
Το πρώτο αυτοκίνητο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής με τη συγκεκριμένη επιλογή δεν κατευθύνθηκε στις συνήθεις αγορές του Βελγίου, της Ολλανδίας, του Λουξεμβούργου και της Γερμανίας, αλλά παραδόθηκε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η ζήτηση είναι τόσο έντονη, που η εταιρία αποφάσισε να αυξήσει την παραγωγή από τα 75 αυτοκίνητα στα 100, οπότε οι υπόλοιποι 99 που θα παραγγείλουν ένα F22 σε όλο τον κόσμο, θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν αν το carbon αμάξωμα θα διατυμπανίζει την ανθρακονημάτινη φύση του ή θα την καλύπτει με στρώμα μπογιάς.
Με 500 ίππους κάτω από το καπό χάρη στον βελτιωμένο πεντακύλινδρο turbo κινητήρα από το Audi RS3, είναι ένας πραγματικός πύραυλος που μπορεί να εκτοξευτεί από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 2.5 δευτερόλεπτα και σε επιπλέον 5 δευτερόλεπτα, να φτάσει τα 200. Έχει τις επιδόσεις για να κοντράρει πραγματικά hypercars και πλέον με την Bare Naked Carbon εμφάνιση, προσφέρει μια εμφάνιση που μπορείτε να παραγγείλετε σε διάφορες Bugatti και Koenigsegg.
Εκτός από την οπτική διαφορά, εξοικονομούνται 10 κιλά από το βάρος του αυτοκινήτου. Επιπλέον, η επιλογή τροχών από ανθρακονήματα κόβει επιπλέον 10 κιλά και γενικώς το να μειώσεις το βάρος κατά 20 κιλά σε ένα μοντέλο που ζυγίζει μόλις 730 είναι μεγάλο επίτευγμα. Η Donkervoort δεν ανακοινώνει διαφορετικές επιτάχυνσης, ίσως γιατί δεν το έχουν μετρήσει ακόμα. Καθώς όλο και περισσότερα F22 θα παραδίδονται σε πελάτες σε όλο τον κόσμο, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πόσοι από αυτούς θα αποφασίζουν να ακολουθήσουν τη γυμνή επιλογή.
Και βέβαια, δεν μπορούμε να μη θυμηθούμε ότι κάτι αντίστοιχο συνέβη το 1934, όταν τα αγωνιστικά μονοθέσια W25 της Mercedes-Benz ήταν ένα κιλό βαρύτερα από το όριο των κανονισμών. Η πολυπόθητη εξοικονόμηση βάρους προήλθε από την αφαίρεση του χρώματος, κάτι που χάρισε το παρατσούκλι Silver Arrows στα γερμανικά αγωνιστικά.