Battista Edizione Nino Farina: 1.914 ίπποι για έναν θρύλο της F1
Είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς, αλλά έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το Pininfarina Battista. Είναι ήδη τέσσερα χρόνια από τότε που το ηλεκτρικό hypercar έκανε το ντεμπούτο του, χρησιμοποιώντας τα μηχανικά μέρη της Rimac Nevera κάτω από ένα αμάξωμα του Pininfarina. Οι εκδόσεις παραγωγής κυκλοφόρησαν τελικά το 2022 και τώρα κυκλοφόρησε μια νέα επετειακή έκδοση που αποτίει φόρο τιμής τόσο στην ιστορία της Pininfarina, όσο και στη Formula 1.
Ονομάζεται Battista Edizione Nino Farina, κι όπως θα περίμενε κανείς, ο Nino Farina είναι η έμπνευση για αυτό το μοντέλο. Ήταν ο πρώτος επίσημος Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη Formula 1, εξασφαλίζοντας τον τίτλο το 1950 οδηγώντας μια Alfa Romeo στο εναρκτήριο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών της FIA. Ο θείος του ήταν ο Battista Farina, ιδρυτής της Pininfarina και το πρόσωπο από το οποίο πήρε το όνομά του το συγκεκριμένο hypercar –το πρώτο πλήρες μοντέλο της Automobili Pininfarina.
Πέρα από το μάθημα Ιστορίας, η κληρονομιά του Farina διαμορφώνει ένα πακέτο εμφάνισης που ξεκινά με το χρώμα Rosso Niro στο εξωτερικό, τονισμένο με λευκές (Bianco Sestriere) και μπλε (Iconia Blu) λωρίδες. Το πάνω μέρος του αμαξώματος (οροφή, κολόνες, επάνω τμήματα των θυρών) είναι μαύρο, ενώ ανθρακονήματα ξεπροβάλλουν στους πλαϊνούς καθρέφτες και στα αεροδυναμικά βοηθήματα. Οι χρυσές ζάντες και τα πλαϊνά γραφικά 01 συμπληρώνουν το ελκυστικό πακέτο.
Το εσωτερικό είναι γεμάτο με δέρμα κι ακριβά υλικά, συμπεριλαμβανομένων των μπροστινών καθισμάτων που έχουν σκόπιμα διαφορετικά χρώματα. Ο οδηγός κάθεται στα μαύρα ενώ ο συνοδηγός στα λευκά, αλλά κι οι δύο διαθέτουν το λογότυπο Nino Farina στις πλάτες τους. Θα κατασκευαστούν μόνο πέντε αυτοκίνητα και κανένα δε θα είναι πανομοιότυπο με κάποιο άλλο.
Δεν υπάρχουν αλλαγές στο σύστημα μετάδοσης κίνησης για το Edizione Nino Farina, αλλά αυτό δεν είναι καθόλου απαραίτητο δεδομένου ότι παράγει ήδη 1.914 ίππους. Κάθε τροχός διαθέτει τον δικό του ηλεκτροκινητήρα κι όλοι μαζί τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 120 kWh. Το Battista επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 1.86″, στα 200 σε μόλις 4.79″, καθιστώντας το ελαφρώς πιο γρήγορο ακόμη κι από ένα μονοθέσιο της Formula 1! Το 100-200 χλμ/ώρα διαρκεί κάτι λιγότερο από 3″! Το τετρακοσάρι καλύπτεται σε 8.55″. Το Battista φρενάρει το ίδιο συγκλονιστικά όπως επιταχύνει, αφού σημείωσε ρεκόρ επιβράδυνσης για ηλεκτρικό όχημα, σταματώντας από τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 31 μέτρα.
Είναι ένα από τα ταχύτερα οχήματα παραγωγής στον κόσμο κι αν είστε (πάρα πολύ) συνετοί με το γκάζι, το Battista μπορεί να καλύψει κάτι λιγότερο από 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Η Automobili Pininfarina δεν αναφέρει τιμή για το Edizione Nino Farina, αλλά με το τυπικό Battista να κοστίζει 2 εκατομμύρια ευρώ, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι αυτό είναι πολύ ακριβό. Θα μπορείτε να το δείτε από κοντά ωστόσο στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, όπου θα κάνει δημόσια εμφάνιση και θα διαγωνιστεί στη διάσημη ανάβαση.